Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Har en minipc fra samsung å har nå altså sølt en del vatn på den.

Vi har skrudd den opp å fått tørket den så godt som mulig.

Pcen går på nå,men tastaturet vil ikke virke.

Er dette noe som kan ordnes visst jeg sender den til reperajon?

Eller må jeg bare innse at maskinen er ødelagt?

Jeg vet at jeg kan tilkoble ett tastatur utenom,men dette er jeg ikke intressert i bare så det er nevnt :P

Litt av vitsen er jo at pcen skal være minst mulig og dermed lett å ta med,så vil derfor ikke ha noe ekstra utstyr til pcen.

Så alternativet er egentlig å sende den på reperasjon eller kjøpe ny.

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

.

Endret av runekki
Skrevet

Bruk litt hårtørker hvis det var rent vann, og holde tastaturet opp-ned samtidig slik at vannet blir mere tilgjengelig. Vær forsiktig med altfor varmt eller for lenge, men la den kjøle seg litt innimellom. Plast tåler ikke ekstrem varme ...

Vann ødelegger ikke i seg selv, men vær forsiktig med å slå på før det er helt tørt.

Kondens kan ødelegge chip'er osv på kretskort som er mere følsomme.

Cheers!

-runekki

;-)

Heldigvis var det rent vann ja!

Skrevet

Har nå snakket med dataeksperter på telefon å de mener at det ikke er nødvendig å kjøpe ny pc,men bare bytte ut selve tastaturet..

Er dette noe som må gjøres av eksperter?

er helt grønn på alt som har med data å gjøre,så er nok ett dumt spørmål :P

Skrevet

Ikke så veldig lett å hjelpe deg med dette problemet. Jeg har bare sett andre gjøre denne oppgaven og husker derfor ikke så mye ifra det.

Søk på youtube.com - der finner du garantert en video som kan hjelpe deg.

Skrevet

Og du, ikke kjøp nytt med en gang, gi det noen dager! Jeg har flere ganger (greit, noen ganger, det er ikke som om at jeg søler med vilje) erfart at elektronikk som har blitt sølt vann på trenger et par dagers tørketid, og deretter fungerer utmerket igjen :-)

Skrevet (endret)

.

Endret av runekki
Skrevet (endret)

Ta ut batteriet og sett maskina på høykant i et varm rom noen dager til ei uke, så fikser den seg sannsynligvis selv, om dere slo den av hurtig nok etter sølings.

Endret av Kamikatze
Skrevet

Oppgi mere informasjon om merke og modell av utstyret du bruker, så skal det være lett å gi et svar.

Cheers!

-runekki

;-)

Samsung NC10 minipc :)

Var kun batteriet jeg hadde i,som ekstra utstyr.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...