Gå til innhold

Kattesand

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har to perserkatter, og sliter veldig med å finne en god klumpesand som er grov nok. Synes alle sandtyper har så fine korn. Kattene mine drar dem med seg i pelsen i hele huset. Må støvsuge hver dag, noen ganger flere ganger om dagen. Noen som har langhårskatter som kan anbefale en god kattesand som klumper? Blir kjempeglad for tips :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har to perserkatter, og sliter veldig med å finne en god klumpesand som er grov nok. Synes alle sandtyper har så fine korn. Kattene mine drar dem med seg i pelsen i hele huset. Må støvsuge hver dag, noen ganger flere ganger om dagen. Noen som har langhårskatter som kan anbefale en god kattesand som klumper? Blir kjempeglad for tips :)

Jeg ser at Ever Clean har en som heter Low track litter, den skal være grovere, og det ligger kanskje i navnet at den ikke skal dras rundt i huset:) Bruker Ever Clean Lavender selv, eller til kattene da, og den drar de litt utover, enda jeg har "innebygd do" og korthårskatter... Men fordelen er at det overhodet ikke lukter vondt til tross for fire katter, og da er det verdt å støvsuge litt oftere:) Imperial har også en som er grovere til langhårskatter, men den har jeg bare så vidt prøvd her. Synes Ever Clean henger bedre sammen...

Skrevet

Du finner grovere korn, for eksempel Low Track Litter som MissMarble, foreslår. Ulempen med grovere korn er dog at den gjerne er mindre drøy i bruk.

Det aller beste alternativet for å bli kvitt kattesand i senga (og alle andre steder :fnise:) tror jeg definitivt må være pellets.

Skrevet

Takk for svar :) Flere tips?

Skrevet

Henger meg med her, den langhårede pusa mi drar ut sand over hele leiligheten, til tross for innebygd do og spesialmatte foran.

Skrevet

Less track fra Ever Clean (oransje) er den groveste sanden fra dette merket. Fungerer fint :)

Skrevet

Men Ever Clean er veldig dyre i forhold til de fleste andre da... Betaler 300-something for en 10kg, mens jeg får en 13-kilo fra Tidy cats til 240.

Gjest Caitlin
Skrevet

Men Ever Clean er veldig dyre i forhold til de fleste andre da... Betaler 300-something for en 10kg, mens jeg får en 13-kilo fra Tidy cats til 240.

Det stemmer, men jeg syns Ever Clean varer lenger så man sparer inn pengene. Så lenge man bruker hundeposer og tar bort klumpene med tiss og bæsj så behøver man ikke skifte hele sanden på ganske lenge. Jeg har to skogskatter og er strålende fornøye med Ever Clean, et tips er å kjøpe dem i Sverige om du har mulighet til det - der er de billigere :)

Skrevet

Jeg skifter aldri hele sanden men jeg har to innekatter, og dermed så går det ganske hardt utover kattedoen.

Skrevet

What? Over 300 kr for Everclean? Her koster 10 kg 230 kr.. over 300 kr er jo et RAN! :fnise: Knallbra sand, men det er altså verdt det å sjekke litt priser!

Skrevet

Kun ett sted her som selger Everclean. Men uansett om jeg hadde funnet til til 230kr, så er fortsatt Tidycats billigere. Den bare strør litt mer...

Skrevet

I Sverige kjøper jeg Ever Clean til norske kr 189,- for 10 kg. Lønner seg å hamstre litt :)

• Liker 1
Skrevet

Er ikke så lett når man ikke har bil :sukk:

Gjest Canis lupus
Skrevet

Hvis dyrebutikken din tar 300kr for 10kg everclean ville jeg sendt en mail til Eukanuba og informert om dette. For på kattesanden er det satt fastpris, og dyrebutikkene skal IKKE ta mer betalt enn hva som er bestemt. Altså 229 for 10kg.

Skrevet

hvorfor vil du helst bruke klumpesand?

Gjest Canis lupus
Skrevet

hvorfor vil du helst bruke klumpesand?

Klumpsand er jo det enkleste for de fleste, det mest hygeniske og fleste katter liker det mye bedre.

Skrevet

ok.

jeg har to puser jeg også, som foretrekker å bare være inne. Men de liker ikke klumpsand overhodet, har prøvd det såå mange ganger fordi det er mye rimeligere enn katteperler, men nei da. hver gang jeg har prøvd å ha klumpsand så finner de seg et annet sted å gjøre fra seg.

Kan ikke si meg enig i at det er mest hygenisk, men men..

• Liker 1
Skrevet

EverClean Less Track brukes her i huset. Nå har ikke vi en spesielt langhåret katt, og hu er mest ute.

Det dras utover i en radius av en meter, men ikke mer. Aldri hatt trøbbel med kattesand i hverken sofa eller seng. Eneste tilfellet var da katten var våt på bena når hun gikk på do. Vi har ikke noe spesialmatter eller noe :)

Hvis noe billigere er bedre, så har jeg hørt at Buddy sin kattesand skal være veldig god, men har ikke testet :)

Var ikke klar over at det var så mye billigere i Sverige, så takk for tipset! Nå kjøper vi omtrent bare en eller to sånne esker i året, men alle monner drar!!

Skrevet

Hei-hei!

Vi har ei perser jente....

Kunne ikke bruke klupesand fordi det festet seg i pelsen bak på katten og på baklabbene.

Vi fikk vite at klupesand ikke var bra for katten å få i seg fordi den klumpet seg og ble forstenet i magen.

Vi bruker derfor: Litter Pearls.

Litter Pearls ser ut som "diamanter" og lukter ikke før det har gått 3 uker/1måned. Og ja: da bytter vi selvfølgelig alt. Men tror ikke dette er så mye dyrere enn annen sand fordi: Hos Buddy har de klippekort på denne kattesanden slik at en får den 5. eller 6. (husker ikke helt) gratis....

Skrevet

Hei-hei!

Vi har ei perser jente....

Kunne ikke bruke klupesand fordi det festet seg i pelsen bak på katten og på baklabbene.

Vi fikk vite at klupesand ikke var bra for katten å få i seg fordi den klumpet seg og ble forstenet i magen.

Vi bruker derfor: Litter Pearls.

Litter Pearls ser ut som "diamanter" og lukter ikke før det har gått 3 uker/1måned. Og ja: da bytter vi selvfølgelig alt. Men tror ikke dette er så mye dyrere enn annen sand fordi: Hos Buddy har de klippekort på denne kattesanden slik at en får den 5. eller 6. (husker ikke helt) gratis....

Samme her :) Jeg bruker litter pearls, og strålende fornøyd.. Jeg kjøper en eske jeg, med 9 kg ca i, koster litt over 300 og jeg har av den en stund.. veldig lite lukt av den blir det også, men min samboer reagerer på støvet det blir når den akk er skiftet, så jeg må passe på å gjøre det endel timer i forveien før han skal inn i det rommet..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...