Gå til innhold

Bruden vil ha giftering i hvitt gull og brudgom vil ha gult..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har veldig lyst på gifteringer i hvitt gull når vi skal gifte oss i høst. Jeg har allerede en ring i hvitt gull med liten diamant som jeg bærer..syns det blir finest med hvit giftering, dessuten liker jeg best hvitt gull. Men mannen min er nokså bestemt på at han har lyst på gifteringer i gult gull.. Hmmm, hva gjør vi da? Har andre opplevd å være uenige i fargen på gifteringene?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har dere vurdert tofargede ringer, i både hvitt og gult gull? Det må jo være et bra kompromiss, en god start på ekteskapet. ;)

Vi var enig om fargen, så det var ikke noe problem hos oss.

Skrevet

Må fargen være lik på begge ringene da? :sjenert:

• Liker 3
Skrevet

Jeg synes ikke at det er viktig at ringene matcher, det viktigste er at begge får noe de er komfortable med. Det er tross alt en ring man skal ha på hver dag og forhåpentligvis resten av livet.

• Liker 4
Skrevet

Da må enten den ene gi etter eller ha ringer med både hvitt og gult gull, finnes mange fine slike varianter.

Dette er min mening da men må si at jeg holder med mannen din. Jeg også liker hvitt gull best på alt annet men gifteringer syns jeg skal være i gult gull, tradisjonelt sett.

Skrevet

Jeg liker heller ikke gult gull, men jeg ville prøvd å inngå et kompromi. Den ene har ring i hvitt, den andre i gult (etter hva man liker) og så har man et lite innslag av hvitt eller gult i ringen sin. Altså, om du skal ha ring i hvitt gull kunne du hatt litt innslag i gult gull og vise versa. Ringene skal jo symbolisere kjærligheten og løftene dere har gitt hverandre, og om de er i forskjellige farger spiller liten rolle så lenge de gjenspeiler dere. At dere elsker hverandre og er villige til å gi for at den andre skal være lykkelig :)

Skrevet

forslagene om både hvitt og gult gull synes jeg er bra, fant mange fine gifteringer med både hvitt og gult gull da jeg googla det.

hvis det skulle være helt uaktuelt for dere, synes jeg dessuten ikke det er noen krise om den ene har gult gull og den andre har hvitt. det viktigste er at dere liker ringene deres.

Skrevet

Vi har helt forskjellige ringer - kjøpt i ulike land med ulik karat. Mannen mistet sin opprinnelige ring, og måtte kjøpe ny, og da ble det bare slik. Vi bryr oss ikke noe om utseendet på ringene våre. De er begge enkle og glatte, så i så måte er de vel litt like. :)

Skrevet

Vi har ringer i både hvitt og gult gull. Dvs at halvparten er hvitt og halvparten er gull. Jeg syntes i utgangspunktet det hørtes stygt ut med en ring i begge fargene, men nå kan vi jo bare snu ringen etter hvilken farge vi føler for å bruke. Så om jeg bruker mine hvitt gull-smykker har jeg den siden fram og omvendt ;) Ringen matcher alt! :jepp:

• Liker 1
Skrevet

Min mann skal ikke ha ring. Vi synes begge det er femi med ringer på menn.

Skrevet

Jeg liker heller ikke gult gull, men jeg ville prøvd å inngå et kompromi. Den ene har ring i hvitt, den andre i gult (etter hva man liker) og så har man et lite innslag av hvitt eller gult i ringen sin. Altså, om du skal ha ring i hvitt gull kunne du hatt litt innslag i gult gull og vise versa. Ringene skal jo symbolisere kjærligheten og løftene dere har gitt hverandre, og om de er i forskjellige farger spiller liten rolle så lenge de gjenspeiler dere. At dere elsker hverandre og er villige til å gi for at den andre skal være lykkelig :)

Veldig godt forslag dette synes jeg!

Skrevet

Takk for alle svar:) Ja, vi har vært inne på tanken om å bruke begge fargene, jeg hvitt og han gult, men vet ikke hvor vanlig det er. Var inne å sjekket gifteringene i hvitt/gult gull, men de jeg så var vanvittig dyre! Over 10 000 kr!! Dessuten er min mann veldig tradisjonell, vil helst ha glatt gul giftering. Tenkte vi ikke skulle bruke så mye penger på ringer heller. Det viktigste med ringene er jo symbolet på at vi hører sammen:)hmmm..men når vi står i kirken å setter ringer på hverandre, ser det ikke litt rart ut med forskjellige farger på ringene?? Men det er kanskje dumt å være bekymret for det. Da er det kjekt å få tilbakemeldinger om at andre har det. For selv kjenner jeg ingen som har ulike farger på ringene sine.

Skrevet

Jeg ser ingen grunn til å ikke kunne ha forskjellig farge.

Jo, jeg synes gifteringer (og forlovelse) skal være så like som mulig, og i fargen, men det er alikevel ikke noe i veien for å ha forskjellig. Jeg hadde nok gått for lik overflate/mønster og tykkelse om vi skulle hatt ulik farge.

Skrevet

Synes det er kjempefint med todelt giftering. Og siden dere er uenige ang. farge er det jo et godt kompromiss. Vi har todelte ringer. Og er kjempe fornøyd. :)

Skrevet

Takk for alle svar:) Ja, vi har vært inne på tanken om å bruke begge fargene, jeg hvitt og han gult, men vet ikke hvor vanlig det er. Var inne å sjekket gifteringene i hvitt/gult gull, men de jeg så var vanvittig dyre! Over 10 000 kr!! Dessuten er min mann veldig tradisjonell, vil helst ha glatt gul giftering. Tenkte vi ikke skulle bruke så mye penger på ringer heller. Det viktigste med ringene er jo symbolet på at vi hører sammen:)hmmm..men når vi står i kirken å setter ringer på hverandre, ser det ikke litt rart ut med forskjellige farger på ringene?? Men det er kanskje dumt å være bekymret for det. Da er det kjekt å få tilbakemeldinger om at andre har det. For selv kjenner jeg ingen som har ulike farger på ringene sine.

Ikke tenk så mye på hvordan det vil se ut i kirken, det er langt fremme og folk er som oftest så overveldet (det er jo faktisk en vielse som foregår :rodmer: ) at de sjelden får med seg detaljer.

Jeg har et annet forslag som dere kan vurdere, men jeg kjenner ingen som har gjort det. Hva med å gravere noe på utsiden av ringene? Det trenger jo ikke å være mye, men f.eks. forbokstavene deres, kanskje slik: N&N. Da hører på en måte ringene sammen selv om de har forskjellig farge.

Men dette vet jeg ikke engang om gullsmeden gjør, men det ville forundre meg om det var umulig.

Skrevet

Jeg synes det er litt viktig at ringene matcher, så jeg ville ikke hatt forskjellige ringer.

Hadde mannen min ville hatt gult og jeg hvitt, måtte han nesten bare gått med på ringer i hvitt/gult - da hadde vi jo møttes på halvveien.

Skrevet

Litt av poenget med gifteringer er jo at de matcher. Ellers kan man likegodt bare la være å ha ringer i det hele tatt.

• Liker 1
Skrevet

Dette er et eksempel på en sånn sak som egentlig er en bagatell i den store sammenhengen, men som enkelte finner på å blåse opp ut over alle dimensjoner.

Jeg liker også best hvitt gull, og mannen ville ha tradisjonell giftering i glatt, gult gull. Jeg gav etter for hans spesifikke ønske, og har valgt en gullring med fire små diamanter, mens hans er i glatt, gult gull.

Hvis man ikke klarer å bli enige om en sånn liten bagatell som en giftering er i den store sammenhengen, hva da med alle de virkelige uoverensstemmelsene som garantert dukker opp i ethvert ekteskap?

• Liker 1
Skrevet

Giftering er giftering, tenker jeg. Altså spiller det liten rolle hvilken farge de er; enten løsningen blir at dere har hver deres farge eller at en av dere gir etter. At gifteringen absolutt skal matche resten av smykkene dine eller klærne dine synes jeg høres litt pussig ut - for meg er en giftering mer tegn på at du er gift enn et "accessory" på linje med andre smnykker. :) På samme måte spiller det liten rolle om din og mannens matcher hverandre, for selv om jeg tenker at farge ikke betyr så mye, så er det jo viktig at dere begge har ringer dere trives med. :)

Skrevet

Hva med "Fusion" ringene fra Georg Jensen? Disse setter man jo sammen etter eget ønske og delene finnes i både rødt, hvitt og gult gull, med og uten diamanter. En venninne av mamma og mannen har de som gifteringer, hadde to deler som gifteringer og da de hadde 10 års bryllupsdag fikk hun en midtdel med diamanter i gave av mannen.

http://www.jensensilver.com/jewelry/fusionrings.html

http://www.georgjensen.com/dk/smykker/fusion

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...