skandale Skrevet 20. februar 2011 #1 Skrevet 20. februar 2011 Jeg har ALDRI brukt frisørprodukter. Håret mitt har alltid blitt rent av "vanlig" sjampo - riktignok uten sls og parabener - men nå vil jeg teste disse fantastiske kurene alle snakker om og se om det gjør noe for meg! Vet ikke mer enn at proteinkur tilfører proteiner (hvorfor trenger håret det?) og fuktighetskur tilfører fukt (tar hår virkelig til seg fukt, eller stopper det bare uttørring?) Har sett litt på redken extreme cat og anti-snap. Hva er forskjellen? Begge har jo proteiner i seg. Tynger disse tingene ned håret som med balsam, eller gir det volum? Har det noen betydning i det hele tatt? Jeg har medium tykt hår, blond med enda lysere striper, sikkert ganske slitt, hvis det er relevant. Håper noen tar seg tid til å hjelpe meg som er helt grønn på dette her. TAKK!
Xtra_lilje Skrevet 21. februar 2011 #2 Skrevet 21. februar 2011 Henger meg på denne, lurer på det samme!
skandale Skrevet 23. februar 2011 Forfatter #3 Skrevet 23. februar 2011 Ingen som kan bidra med litt kunnskap?
sophiaM Skrevet 23. februar 2011 #4 Skrevet 23. februar 2011 Jeg er ikke noen frisør, så det er sikkert mange som kan svare på dette bedre enn meg. Men min egen erfaring med proteinkur er at den gjør håret sterkere. Håret mitt var veldig slitt og ødelagt etter at jeg hadde stripet og bleket det uten å ta godt vare på håret i tillegg. Jeg fikk anbefalt å kure håret mitt mye, og leste da litt om forskjellige kurer da jeg bestemte meg for å prøve Redken Extreme Deep Fuel, som er en intensiv proteinkur. Jeg likte den ikke i begynnelsen, for den gjorde håret mitt stivt og umedgjørlig, men bestemte meg allikevel for å fullføre til kuren var brukt opp. Uten å tenke over det, så var håret mitt allerede i gang med å bli sunnere, og jeg fikk ofte komplimenter for at håret mitt så sunnere ut (det var virkelig Ødelagt før). Jeg vet ikke hva det er med proteinkurer som er så bra for håret, men bygget opp mitt slitte hår, det gjorde den.
sophiaM Skrevet 23. februar 2011 #5 Skrevet 23. februar 2011 Jeg har forresten også Redken Anti Snap, som ecureuil nevnte i startinnlegget. Jeg påfører den når håret er fuktig etter vask, og den beskytter håret for rettetang og hårfønere. Det er en leave-in kur, men husk at den ikke er for å gjøre håret mykt, men å tilføre proteiner og beskytte for varme. Slik at håret kan føles litt frizzete rett etter påføringen, men etter hva jeg har hørt så er det meningen. Det sies at den er bra for håret allikevel, og at grunnen for at den ikke gjøre håret så blankt med en gang er fordi den ikke inneholder like mye silikoner og andre stoffer som skader håret i lengden...
Xtra_lilje Skrevet 24. februar 2011 #6 Skrevet 24. februar 2011 Men når man bruker proteinkur, bør man da også bruke en fuktighetskur? Eller kan man bruke en leave-in som gir fuktighet?
Curlyme Skrevet 24. februar 2011 #7 Skrevet 24. februar 2011 Men når man bruker proteinkur, bør man da også bruke en fuktighetskur? Eller kan man bruke en leave-in som gir fuktighet? Du skal bruke en fuktighetskur etter proteinkur. Proteinkur skal man bare ha i håret i ca 5 min. Proteinkur er mest beregnet for slitt,skadet og bleket hår. Fukttighetskuren kan du ha i så lenge du orker. Du kan sove med den hvis du vil. Jeg elsker joico sine kurer. Fuktighetskuren er den beste jeg har prøvd hvertfall.
Curlyme Skrevet 24. februar 2011 #9 Skrevet 24. februar 2011 Hva heter fuktighetskuren til Joico? Her er denMin lenke veldig billig der i frisørsalong koster den rundt 500. Lukter kjempe godt, jeg merket forskjell etter første kuring. Jeg har krøllete, langt og tørt hår.
skandale Skrevet 28. november 2011 Forfatter #10 Skrevet 28. november 2011 Du skal bruke en fuktighetskur etter proteinkur. Proteinkur skal man bare ha i håret i ca 5 min. Proteinkur er mest beregnet for slitt,skadet og bleket hår. Fukttighetskuren kan du ha i så lenge du orker. Du kan sove med den hvis du vil. Jeg elsker joico sine kurer. Fuktighetskuren er den beste jeg har prøvd hvertfall. Nå svarer jeg veldig seint, men... Anti-snap er jo leave in? Skal man tilføre fuktighet før eller etter denne, da? Fuktmaske før, eller leave-in balsam etter anti-snap har tørket?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå