LeJardinSecret Skrevet 20. februar 2011 #1 Skrevet 20. februar 2011 Jeg er i en prosess nå hvor jeg i stedet for å kjøpe klær ofte og tilfeldig heller velger meg ut få, men dyrere plagg av bedre kvalitet. Jeg tenker at det er greit å ha et par pene hverdagskjoler, noen gode jeans, fine cardigans og et par klassiske bluser/gensere som basis i garderoben, som tåler flere sesonger og ikke er trendbaserte. Jeg kom over denne ullkjolen, og vurderer å bestille: http://www.heartoflovikka.se/shop/eila-p-10.html Det er ikke den i sort jeg vil ha, men den i lys rosa (man kan klikke på bildet lenger ned). Den er jo dyr (1795 SEK), men jeg ser for meg at den er veldig anvendelig ettersom den kan være hverdagslig OG passende til finere anledninger, som f.eks. familieselskaper, venninnekvelder (kan jo dresses opp litt ved hjelp av ankelstøvletter o.l.). Siden den er i 100% merinoull er den jo også lun og god, og kan brukes både vår, høst og vinter i dette frosne landet.. Hva synes dere? Hadde dere gitt så mye for denne kjolen? Synes uansett det er vanskelig å finne ullkjoler som er særlig mye billigere, isåfall må man fire på kvaliteten.. Noen som vet om andre steder de selger skikkelige ullkjoler, si ifra
Kvist Skrevet 20. februar 2011 #2 Skrevet 20. februar 2011 Synes kjolen var kjempefin jeg! Så deilig og myk ut også. Litt for kort etter min smak, men det kan ha noe med kroppsfasong å gjøre også. Prisen var slett ikke ille synes jeg, kvalitet og skikkelige materialer koster, sånn er det bare.
AnonymBruker Skrevet 20. februar 2011 #3 Skrevet 20. februar 2011 Jeg synes den så litt "pysj-aktig" ut. Men sikkert god og behagelig. 2
AnonymBruker Skrevet 20. februar 2011 #5 Skrevet 20. februar 2011 Syntes den var fin, jeg, selv om jeg personlig heller ville hatt den i en mørkere farge. Har kjøpt noen litt dyre, nøytrale ullkjoler selv, og de har virkelig vært verdt pengene
Gjest Lille-pus Skrevet 20. februar 2011 #6 Skrevet 20. februar 2011 Jeg synes den er kjempefin ! Prisen er normal i forhold til at den er i merinoull
Auri Skrevet 20. februar 2011 #7 Skrevet 20. februar 2011 Jeg ville nok kjøpt den i sort. Fryktelig kjedelig å investere i et slikt plagg, for å bli lei kjolen etter en stund. Synes også at sort er en mye mer anvendelig farge. Lyserosa er dessuten en merkelig vinterfarge for min del; det er en sommerfarge som ikke passer på ullplagg i min verden
Gjest Chanè Skrevet 20. februar 2011 #8 Skrevet 20. februar 2011 jeg syns den var kjedelig, beklager .. 1
Fluffe Skrevet 20. februar 2011 #9 Skrevet 20. februar 2011 Syntes det ser ut som en kosegenser til 299. 3
Anglofil Skrevet 20. februar 2011 #10 Skrevet 20. februar 2011 Den var veldig fin, men jeg ville aldri brukt så mye penger på en slik kjole. Mvh Yvonne
nella123 Skrevet 20. februar 2011 #11 Skrevet 20. februar 2011 Den var fin! Likte den godt i rosa, men tror jeg selv ville gått for sort eller brun, da det er litt mer anvendelig for min del.
Gjest Mahareth Skrevet 20. februar 2011 #12 Skrevet 20. februar 2011 Jeg synes den var kjempefin, men litt vel kort. Lys rosa synes jeg er en fin farge å bruke på vinteren, for da ser ikke huden så blek ut.
Guriane Skrevet 20. februar 2011 #13 Skrevet 20. februar 2011 (endret) Den var søt, men dyr. Nei, jeg ville nok ikke brukt så mye på penger på en slik kjole. Dessuten synes jeg den var finest i svart.. Endret 20. februar 2011 av Guriane
LeJardinSecret Skrevet 20. februar 2011 Forfatter #15 Skrevet 20. februar 2011 Ser det er delte meninger Ja, om man ønsker 100% merinoull, ser det ut til å ligge på den prisen. Når det gjelder at fargen er sommerlig, tenker jeg å bruke den sammen med tette, sorte tights/strømpebukser, sorte skinnstøvletter og gjerne sort kåpe til. Jeg synes ikke det blir så sommerlig? Blir fryktelig kjedelig om andre farger enn de mørke kun er forbeholdt sommeren, vi har tross alt veldig lite sommer i dette landet.. Avhenger av hvordan man kombinerer, mener jeg Jeg har allerede kjøpt to andre hverdagskjoler tidligere i vinter, den ene i sort og den andre i krem - temmelig nøytralt - så derfor lurer jeg litt på å ha én til i en litt friskere farge. Og ikke bruke den like ofte som de mer nøytrale. Lysrosa er en farge jeg kler veldig godt, får alltid mange komplimenter når jeg bruker det, så jeg tror ikke jeg kommer til å bli lei. Er den for kort til hverdags om jeg bruker tykke, helt ugjennomsiktige tights eller strømpebukser til? Da jeg søkte på kjolen fant jeg ut at kronprinsesse Victoria, av alle personer, har en lik i hvit: http://74.125.67.100/imgres?imgurl=http://www.gellivare.se/Global/Bilder/Nyhetsbilder/2010/November/HKH%2520003b.jpg&imgrefurl=http://www.gellivare.se/sv/Nyheter/Utstallningen-Roster-fran-Laponia-invigd-av-Kronprinsessan-pa-Ajtte-i-Jokkmokk/&usg=__nCXfAdMRl_opiO7hoMNgUN90UBU=&h=267&w=470&sz=147&hl=no&start=0&zoom=1&tbnid=6JHRMa37weRUvM:&tbnh=103&tbnw=182&ei=n41hTbjqFMH78AbbhL3WCw&prev=/images%3Fq%3Dkronprinsessan%2Bvictoria%2Bgallivare%26um%3D1%26hl%3Dno%26sa%3DN%26biw%3D1366%26bih%3D615%26tbs%3Disch:1%26prmd%3Divns&um=1&itbs=1&iact=rc&dur=342&oei=n41hTbjqFMH78AbbhL3WCw&page=1&ndsp=18&ved=1t:429,r:0,s:0&tx=83&ty=47. Fra hva jeg kan se, ser det ut som hun har sort tights/strømper under. Den ser jo ikke veldig utringet ut, heller. Takk for svar
Gjesten Skrevet 20. februar 2011 #16 Skrevet 20. februar 2011 Hm, jeg likte den faktisk mindre da jeg så den på prinsessen. Men jeg synes ikke rosa er for sommerlig om du kler deg riktig
Gjest Lille-pus Skrevet 21. februar 2011 #17 Skrevet 21. februar 2011 Når det gjelder at fargen er sommerlig, tenker jeg å bruke den sammen med tette, sorte tights/strømpebukser, sorte skinnstøvletter og gjerne sort kåpe til. Jeg synes ikke det blir så sommerlig? Blir fryktelig kjedelig om andre farger enn de mørke kun er forbeholdt sommeren, vi har tross alt veldig lite sommer i dette landet.. Avhenger av hvordan man kombinerer, mener jeg Jeg er enig med deg Og den duse rosa farven har vært en av vinteren store farver Har selv flittig brukt en Sand Pink Label merino v-genser i denne rosa farven i vinter. Jeg har allerede kjøpt to andre hverdagskjoler tidligere i vinter, den ene i sort og den andre i krem - temmelig nøytralt - så derfor lurer jeg litt på å ha én til i en litt friskere farge. Og ikke bruke den like ofte som de mer nøytrale. Lysrosa er en farge jeg kler veldig godt, får alltid mange komplimenter når jeg bruker det, så jeg tror ikke jeg kommer til å bli lei. At du kler farven veldig godt er en god grunn til å velge akkurat den farven, og som du sier så har du alt klassikerne sort og krem Er den for kort til hverdags om jeg bruker tykke, helt ugjennomsiktige tights eller strømpebukser til? Da jeg søkte på kjolen fant jeg ut at kronprinsesse Victoria, av alle personer, har en lik i hvit: http://74.125.67.100/imgres?imgurl=http://www.gellivare.se/Global/Bilder/Nyhetsbilder/2010/November/HKH%2520003b.jpg&imgrefurl=http://www.gellivare.se/sv/Nyheter/Utstallningen-Roster-fran-Laponia-invigd-av-Kronprinsessan-pa-Ajtte-i-Jokkmokk/&usg=__nCXfAdMRl_opiO7hoMNgUN90UBU=&h=267&w=470&sz=147&hl=no&start=0&zoom=1&tbnid=6JHRMa37weRUvM:&tbnh=103&tbnw=182&ei=n41hTbjqFMH78AbbhL3WCw&prev=/images%3Fq%3Dkronprinsessan%2Bvictoria%2Bgallivare%26um%3D1%26hl%3Dno%26sa%3DN%26biw%3D1366%26bih%3D615%26tbs%3Disch:1%26prmd%3Divns&um=1&itbs=1&iact=rc&dur=342&oei=n41hTbjqFMH78AbbhL3WCw&page=1&ndsp=18&ved=1t:429,r:0,s:0&tx=83&ty=47. Fra hva jeg kan se, ser det ut som hun har sort tights/strømper under. Den ser jo ikke veldig utringet ut, heller. Synes fremdeles den er kjempefin, og jeg synes kombinasjonen din høres helt ok ut Et alternativ til sort kan være 'nearly black' siden den farven ikke er like hard som helt sort, og går til sorte sko/støvletter som hånd i hanske
Gjest imli Skrevet 21. februar 2011 #19 Skrevet 21. februar 2011 Fin kjole, men ville ikkje gitt så mykje for den...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå