AnonymBruker Skrevet 2. mars 2011 #21 Del Skrevet 2. mars 2011 Det er vel litt som en orgasme; ting blir sterkere og mer tilfredsstillende hvis man lager lyd! :gjeiper: Å få ut en ordentlig nys som har bygd seg over tid er også bedre enn allverdens orgasmer.. Ingen av dere to kan noensinne ha opplevd å ha fått en orgasme. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. mars 2011 #22 Del Skrevet 2. mars 2011 Jeg kan nyse flere ganger etter hverandre, 5-6 som oftest. Jeg har også tenkt på dette med lyd.. Men det er nok fordi en ikke gjør det med vilje? jeg får alltid en lyd når jeg nyser som høres ut som jeg sier "ææ-titti" . Er vel fordi vi strammer musklene overalt og stemmebåndet kommer i handling? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Piggsvin Skrevet 2. mars 2011 #23 Del Skrevet 2. mars 2011 Jeg har utrolig kraftige nys. Har prøvd å begrense dem men kraften er altfor sterk. Har jeg noe i hendene må jeg legge det ned ellers fyker det veggimellom. Står jeg oppreist blir jeg gjerne "kasta" et skritt eller to bakover. Nyser jeg mens jeg spiser er det best å søke dekning Skulle gjerne hatt noen søte diskré kattenys i stedet, men slik fungerer desverre ikke jeg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. mars 2011 #24 Del Skrevet 3. mars 2011 Dere som skrikenyser, lager dere også en slags tutelyd når dere pusser/blåser i nesen? Er det noen sammenheng der? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Blubberella Skrevet 4. mars 2011 #25 Del Skrevet 4. mars 2011 (endret) Dere som skrikenyser, lager dere også en slags tutelyd når dere pusser/blåser i nesen? Er det noen sammenheng der? Nei, men så bruker man jo heller ikke stemmebåndene når man snyter seg. Det er også en mer planlagt handling enn nysing (jo mer overraskende nys, jo mer lyd som oftest) og gir ikke like høyt trykk Endret 4. mars 2011 av Ylvina Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. mars 2011 #26 Del Skrevet 4. mars 2011 Nei, men så bruker man jo heller ikke stemmebåndene når man snyter seg. Det er også en mer planlagt handling enn nysing (jo mer overraskende nys, jo mer lyd som oftest) og gir ikke like høyt trykk Det er faktisk ganske mange som gjør det, jeg kjenner flere som er tutesnytere. Det høres kjemperart ut, litt som når båter går fra havn. Så det går fint an å bruke stemmebåndene, selv om jeg er helt enig at det neppe var meningen. Det er vel det samme som at mange ikke bruker stemmebåndene noe særlig når de nyser. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Nedfall Skrevet 7. mars 2011 #27 Del Skrevet 7. mars 2011 Enkelte har nok hardere nys enn andre. Man lager ikke lyd med vilje. Jeg får ikke til sånne nusselige, stille og frøkenaktige "kattungenys" om jeg prøver aldri så mye. Lyden kommer uansett, og jeg kan ikke styre hvor mye lyd som kommer. Det er akkurat som om stemmebåndene bare må settes i bevegelse når det skal ut så mye luft i så høy fart. Lufta som går ut gjennom nesen skal jo komme fra et sted, så at bare nesen er med på nyset går jeg ikke med på. Å lukke munnen under et nys er for øvrig helt uaktuelt for meg. Trykket er for stort. På den annen side: jeg nyser bare ett nys om gangen. Har inntrykk av at "kattenyserne" ofte nyser 4-8-10 nys i slengen. Det synes jeg er både rart og litt irriterende. Jeg er en "toer", kommer som regel alltid to stk rett etter hverandre - ganske sikker på det er arvelig, faren min er akkurat likedan. Det hender jeg holder tilbake ett nys, om jeg er ett sted der det ikke passer seg å nyse (i en penere middag f.eks). Da "holder jeg pusten" på ett vis, så nysen ikke slipper ut (teit forklart). Men det løser selvsagt ikke problemet - det at det klør i nesen. Beste er som regel å nyse inn i armhulen, eller rett ned på gulvet (for å ikke spre evt smitte ut i hele lokalet). Jeg er forøvrig heller ikke noen "frøken-nyser" - du legger merke til det når jeg nyser.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Nedfall Skrevet 7. mars 2011 #28 Del Skrevet 7. mars 2011 Jeg kjenner et par slike "brølere". Det er litt flaut når man sitter påcafe ol. og de nyser de vanvittig høye nysene sine. Men det er morsomt også Jeg har slike små "kattenys" og nyser nesten alltid flere ganger etter hverandre. Jeg aner en sammenheng. Om det er noe du gjør med vilje eller ikke, de små nysene er ikke like effektive i å rense slimhinnene for det som evt måtte ligge og irritere. Dermed trenger man flere av dem for å få ut dritten. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. mars 2011 #29 Del Skrevet 7. mars 2011 Jeg nyser hardt og brutalt, lyden kommer av seg selv når jeg tar i. Tar som regel hensyn i det offentlige og lager kun en lav eetsjhuh lyd. Hjemme er det EEEETSJHHUUuuUUUH også mister jeg synet nesten i et sekund fordi jeg har tatt så hardt i. Fy det er deilig. Smånysing er rett og slett ikke tilfredsstillende nok. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Norbertine Skrevet 7. mars 2011 #30 Del Skrevet 7. mars 2011 Jeg har veldig kraftige og høylytte nys, er kjempeflaut når jeg nyser på jobb og hele kontorlandskapet snur seg. Men det er godt da. Har ingen kontroll over lyden, så det er ikke så mye vits i å irritere seg. Pappa og farmor har akkurat like nys, så det er nok arvelig ja. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Nedfall Skrevet 7. mars 2011 #31 Del Skrevet 7. mars 2011 Jeg har veldig kraftige og høylytte nys, er kjempeflaut når jeg nyser på jobb og hele kontorlandskapet snur seg. Men det er godt da. Har ingen kontroll over lyden, så det er ikke så mye vits i å irritere seg. Pappa og farmor har akkurat like nys, så det er nok arvelig ja. ...hvorfor er du flau over en helt normal kroppslig reaksjon? Ikke rart folk får depresjoner og allslags psykiske plager, når man bekymrer seg, og prøver å legge en demper på ting som er helt unødvendig å legge en demper på! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Norbertine Skrevet 7. mars 2011 #32 Del Skrevet 7. mars 2011 ...hvorfor er du flau over en helt normal kroppslig reaksjon? Ikke rart folk får depresjoner og allslags psykiske plager, når man bekymrer seg, og prøver å legge en demper på ting som er helt unødvendig å legge en demper på! Jeg er ikke flau over at jeg nyser, men jeg synes generelt at det er flaut når 10-20 mennesker stirrer på meg. Og da må vi selvsagt dra depresjoner inn i diskusjonen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
nella123 Skrevet 7. mars 2011 #33 Del Skrevet 7. mars 2011 Jeg roooper når jeg nyser, enten sånn: "atcHOOOOOOOOOOOO!!!" eller "aPOHHHH!!", i tillegg til at det ene beinet mitt automatisk spretter opp. Hvis jeg prøver å lukke munnen når jeg nyser føles det ut som om jeg nyser ut av ørene, og det er ikke noe digg. Men hvis jeg er helt aleine så prøver jeg å kontrollere lydnivået. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
cyanid Skrevet 8. mars 2011 #34 Del Skrevet 8. mars 2011 Åh jeg fikk lyst på en nys nå... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Humleblomst Skrevet 10. mars 2011 #35 Del Skrevet 10. mars 2011 (endret) For en herlig diskusjon, jeg fikk meg en skikkelig god latter!! Jeg er selv istand til å få til slike frøken-nys om jeg vil, men de er ikke noe særlig effektive. Om jeg ikke undertrykker nysen kommer det en del lyd, men jeg tror det er mye sunnere å lage lyd enn å fortrenge det hele i et par frøken-nys. Frøken-nys får være forbeholdt rundt folk med svekket immunforsvar og i ballkjoleselskap. Også "tutesnytere" da, for et morsomt ord! Endret 10. mars 2011 av Humleblomst Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sugerøret Skrevet 14. mars 2011 #36 Del Skrevet 14. mars 2011 (endret) jeg bråker desverre,enkelte ganger føles det som hjernen skal komme ut av nesa sammen med nyset.ATCHHOOOOOOOOOOO! Helt forferdelig flaut å være f.eks på kino,ute og spise når en får nyseanfall Klarer ikke holde igjen nyset eller bråket,det er for mye trykk. Hm har ikke andre neselyder som jeg er klar over hvertfall Heldige meg har pollenallergi ,så det blir noen nys i året Endret 14. mars 2011 av Kårky Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
antibac Skrevet 16. mars 2011 #37 Del Skrevet 16. mars 2011 Faren min skriker. Støkker hver gang, haha. Jeg er vant til det nå da, så bryr meg ikke noe særlig. Selv har jeg bare vanlig "atsjo"-nys. Ikke særlig høyt, men ikke verdens laveste heller. Leste forøvrig en gang at man ikke anbefales å kvele nys. Det kan ifølge den artikkelen svært sjeldent føre til hjerneslag. Høhø. Du skal nok være ganske uheldig skulle det skje. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Luckyme Skrevet 17. mars 2011 #38 Del Skrevet 17. mars 2011 Jeg får kraftige nyser, ikke sånne søte musehikk. Pleier ikke å være høylytt, utenom i disse dager. Har fått brist i ribbbeina og det gjør dritvondt å nyse, nyser 4-5 ganger etterhverandre. Faens allergi. Noen forslag mot nysing og bristne ribbbein Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
hulaboer Skrevet 18. mars 2011 #39 Del Skrevet 18. mars 2011 Nei, det skjønner jeg ikke. Når jeg nyser, er det fordi det kiler i nesen, det er da ingen vits å blande halsen og munnen inn i det? Jeg pleier å lukke munnen når jeg nyser, så slipper jeg å sprute spytt ut over omgivelsene. Langt mer hygienisk. Du foretrekker å sprute snørr? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå