AnonymBruker Skrevet 17. juli 2011 #21 Skrevet 17. juli 2011 Jeg har lest linken du linker til i forrige innlegg flere ganger, men den sier ikke noe fornuftig. Jeg klagetiden er tre uker, men som du så jeg skrev, så åpner ikke skolen før jeg drar på ferie. Så det vil si at jeg ikke får klaget, fordi BI ikke klarte å komme med sensurbegrunnelsen i tide. Er du helt lam, eller bare later du som? Klagefristen på tre uker gjelder fra den dagen du får karakterbegrunnelsen din. Dette burde du som har gått på BI i 5 år jaggu vite.
AnonymBruker Skrevet 17. juli 2011 #22 Skrevet 17. juli 2011 Sorry mac, men du får null sympati fra meg. Du høres ut som en av de studentene som ikke løfter en finger, og tror de skal få alt inn med teskje. 2
AnonymBruker Skrevet 17. juli 2011 #23 Skrevet 17. juli 2011 Er du helt lam, eller bare later du som? Klagefristen på tre uker gjelder fra den dagen du får karakterbegrunnelsen din. Dette burde du som har gått på BI i 5 år jaggu vite. Dessuten kan du sende klagen din til [email protected].
Green Lady Skrevet 17. juli 2011 #24 Skrevet 17. juli 2011 Er du helt lam, eller bare later du som? Klagefristen på tre uker gjelder fra den dagen du får karakterbegrunnelsen din. Dette burde du som har gått på BI i 5 år jaggu vite. Jeg er fullt klar over at klagetiden er tre uker fra dagen man får sensurbegrunnelsen, kan du vennligst påpeke hvor jeg har skrevet noe annet? Poenget mitt er, at om jeg får den i morgen, så får jeg ikke levert, da jeg har klagerett i tre uker fra i morgen av. Drøyer det enda en uke før jeg får den (som er vanlig BI-stil), så er det ikke noe stress, da jeg er hjemme igjen en uke før fristen går ut. Jeg antar at ved å sende på mail, må man scanne klageskjemaet? Igjen, problemet vil da være at jeg får ikke tak i det dersom sensurbegrunneslen kommer disse dager da skolen faktisk er stengt. Noen har virkelig vanskelig med å få inn ting.... Sorry mac, men du får null sympati fra meg. Du høres ut som en av de studentene som ikke løfter en finger, og tror de skal få alt inn med teskje. Jeg får vel ikke sympati fordi jeg ikke elsker BI I motsetning til deg synes jeg ikke det er greit at karakterene er fra 2-4 uker forsinket, noe som gjør at, for meg, BI fremstår som en meget useriøs skole. 1
AnonymBruker Skrevet 17. juli 2011 #25 Skrevet 17. juli 2011 Jeg er fullt klar over at klagetiden er tre uker fra dagen man får sensurbegrunnelsen, kan du vennligst påpeke hvor jeg har skrevet noe annet? Poenget mitt er, at om jeg får den i morgen, så får jeg ikke levert, da jeg har klagerett i tre uker fra i morgen av. Drøyer det enda en uke før jeg får den (som er vanlig BI-stil), så er det ikke noe stress, da jeg er hjemme igjen en uke før fristen går ut. Jeg antar at ved å sende på mail, må man scanne klageskjemaet? Igjen, problemet vil da være at jeg får ikke tak i det dersom sensurbegrunneslen kommer disse dager da skolen faktisk er stengt. Noen har virkelig vanskelig med å få inn ting.... Du sa jo selv du ikke skjønte noe av det jeg linket til deg. Ja, man kan sende på mail, eller så kan du jo for eks. sende det per post. Vanskeligere er det ikke. Du får ikke tak i hva? Klagesensurskjema? Jeg får vel ikke sympati fordi jeg ikke elsker BI I motsetning til deg synes jeg ikke det er greit at karakterene er fra 2-4 uker forsinket, noe som gjør at, for meg, BI fremstår som en meget useriøs skole. Jeg synes heller ikke det er greit at karakterer kommer for sent, synes det er jævlig kjedelig å vente en uke. Men jeg har også forståelse for at BI ikke får gjort noe med en syk sensor der og da. Noen får jeg før fristen, så hittil har det vel gått opp i opp for min del. Hvis du mener at dette gjør BI til en useriøs skole, så må det være mange useriøse skoler i Norge.
Porcelain Skrevet 17. juli 2011 #26 Skrevet 17. juli 2011 ^Jeg skjønner jo at green lady blir irritert på sånne ting - når man betaler såpass mye for å gå på et alternativ til det offentlige bør de bestrebe å være bedre enn det offentlige , og det er de kanskje ikke? Studerer på UIB, og lesesalsplass-problematikken f.eks er godt kjent her og, selv om det stort sett går greit å finne seg en plass så lenge man er der til 9 (og ikke trenger stikkkontakt etc) . Ellers er forelesere som ikke er til å få tak i og heller ikke svarer på mail, har heldigvis ikke opplevd det problemet med forelesere - kun med administrativ (psyk.fak, ingenting som er på stell der) og det føles utrolig frustrendre , så jeg forstår det argumentet. Men uansett, nå får jo TS sett at det er forskjellige meninger om skolen, noe som kanskje varierer litt fra det glansbildet som tegnes noen steder.. Har selv ei veninne som angrer på at hu brukte 3 år på BI når hu kom i arbeidslivet og oppdaget at de som har gått samme studie på offentlig skole har lært mye mer enn hu, slik at hu alltid hang etter (og dette var ei med gode karakterer). Andre venner er storfornøyd med BI(bergen riktignok) og er veldig glad for at de tok utdanningen der, fordi det er mer næringslivsorientert enn enkelte andre steder. NHH er vel også flinke på dette med næringsliv, men en del av høyskolene ellers har vel ikke så mye av dette. 1
Miki Skrevet 17. juli 2011 #27 Skrevet 17. juli 2011 Kjæresten min går på BI. Ser du en giraff, så er det min sin =D
Green Lady Skrevet 17. juli 2011 #28 Skrevet 17. juli 2011 Du sa jo selv du ikke skjønte noe av det jeg linket til deg. Ja, man kan sende på mail, eller så kan du jo for eks. sende det per post. Vanskeligere er det ikke. Du får ikke tak i hva? Klagesensurskjema? Ja, jeg skrev at jeg ikke skjønte hva du linket ditt. Jeg burde ordlagt meg anderledes, og heller spurt hvorfor du la med den linken. For jeg har hele tiden visst at det er tre uker fra den dagen man får sensurbegrunnelsen. Som jeg skrev, sitat: "Jeg antar at ved å sende på mail, må man scanne klageskjemaet? Igjen, problemet vil da være at jeg får ikke tak i det dersom sensurbegrunneslen kommer disse dager da skolen faktisk er stengt.", så her tenker jeg på klagesensurskjema. Regnet med at klageskjema var det samme? Men kan jeg sende en evt. klage over mail uten dette skjemaet? Jeg synes heller ikke det er greit at karakterer kommer for sent, synes det er jævlig kjedelig å vente en uke. Men jeg har også forståelse for at BI ikke får gjort noe med en syk sensor der og da. Noen får jeg før fristen, så hittil har det vel gått opp i opp for min del. Hvis du mener at dette gjør BI til en useriøs skole, så må det være mange useriøse skoler i Norge. Jeg mener at dersom BI skal ha forståelse for at en sensor er syk, burde de ha forståelse for at studenter er syke også, og dermed kan få utsatt fristen. Klarer studenter å skrive når de syke, klarer sensor å rette. Og uansett, så er det alltid to sensorer. For min del, er det faktisk ni karakterer som har kommet før fristen. De resterende 20-30 karakterene har kommet en god stund etter fristen, og dette er rett og slett ikke holdbart på høyskolenivå. De krever ditten og datten av studentene, men studentene kan ikke kreve noe av BI. Og det er det for meg som gjør en skole useriøs, at de gir så f*** i sine studenter, så lenge de betaler. Om det er mange useriøse skoler i Norge er en debatt jeg ikke er interessert i å ta, da jeg kun har gått på BI og dermed forholder meg til hvordan ting er der.
herpassion Skrevet 18. juli 2011 Forfatter #29 Skrevet 18. juli 2011 Jaja, nå er jeg bare enda mer forvirret. Ingen aning hva jeg skal gjøre.........
AnonymBruker Skrevet 18. juli 2011 #30 Skrevet 18. juli 2011 Du sa jo selv du ikke skjønte noe av det jeg linket til deg. Ja, man kan sende på mail, eller så kan du jo for eks. sende det per post. Vanskeligere er det ikke. Du får ikke tak i hva? Klagesensurskjema? Ja, jeg skrev at jeg ikke skjønte hva du linket ditt. Jeg burde ordlagt meg anderledes, og heller spurt hvorfor du la med den linken. For jeg har hele tiden visst at det er tre uker fra den dagen man får sensurbegrunnelsen. Som jeg skrev, sitat: "Jeg antar at ved å sende på mail, må man scanne klageskjemaet? Igjen, problemet vil da være at jeg får ikke tak i det dersom sensurbegrunneslen kommer disse dager da skolen faktisk er stengt.", så her tenker jeg på klagesensurskjema. Regnet med at klageskjema var det samme? Men kan jeg sende en evt. klage over mail uten dette skjemaet? Jeg synes heller ikke det er greit at karakterer kommer for sent, synes det er jævlig kjedelig å vente en uke. Men jeg har også forståelse for at BI ikke får gjort noe med en syk sensor der og da. Noen får jeg før fristen, så hittil har det vel gått opp i opp for min del. Hvis du mener at dette gjør BI til en useriøs skole, så må det være mange useriøse skoler i Norge. Jeg mener at dersom BI skal ha forståelse for at en sensor er syk, burde de ha forståelse for at studenter er syke også, og dermed kan få utsatt fristen. Klarer studenter å skrive når de syke, klarer sensor å rette. Og uansett, så er det alltid to sensorer. For min del, er det faktisk ni karakterer som har kommet før fristen. De resterende 20-30 karakterene har kommet en god stund etter fristen, og dette er rett og slett ikke holdbart på høyskolenivå. De krever ditten og datten av studentene, men studentene kan ikke kreve noe av BI. Og det er det for meg som gjør en skole useriøs, at de gir så f*** i sine studenter, så lenge de betaler. Om det er mange useriøse skoler i Norge er en debatt jeg ikke er interessert i å ta, da jeg kun har gått på BI og dermed forholder meg til hvordan ting er der. Hvis jeg forstår deg riktig her; tror du virkelig at du på innom skolen for å hente klageskjema??? Alt ligger jo i studiehåndboka. Huff og huff..
AnonymBruker Skrevet 18. juli 2011 #31 Skrevet 18. juli 2011 Jaja, nå er jeg bare enda mer forvirret. Ingen aning hva jeg skal gjøre......... Det vil alltid være misfornøyde folk, uansett hva det er snakk om. Ingen skole er perfekt uansett, det er ikke det jeg prøver å si. Det nytter som regel ikke å lese hva noen få mennesker mener om en ting, da du kan mene noe helt annet selv. Men mange er veldig fornøyde med BI BI er også ganske anerkjent i utlandet. Det er flere og flere som kommer på utveksling til oss.
AnonymBruker Skrevet 18. juli 2011 #32 Skrevet 18. juli 2011 Jeg har gått på offentlig skole (TØH) og der var det alltid lesesalplasser, men grupperommene fyltes opp tidlig når det nærmet seg eksamen. På lesesalplassene var det stikkontakter på alle pultene. Det gikk alltids an å stikke innom kontoret til foreleser for å spørre om ting, og vi fikk også svar på mail. Heldigvis trengte vi ikke det så ofte da, i og med at det var satt opp timer med oppgavegjennomganger og/eller gruppeøvninger med stud-ass til stede i alle de vanskelige fagene. Maten i kantina var ikke noen stor gourmetopplevelse akkurat, men helt ok og billig. De som jobbet der tok imot forslag fra oss studenter og vi så flere ganger at ting vi ønsket oss dukket opp på menyen kort tid etter. Vi trengte heller ikke å fryse om vinteren. Jeg har heller ikke opplevd at sensur ikke har vært klar til fristen. Når Trondheim økonomiske Høgskole får til dette så burde BI få det til også, med tanke på den skyhøye prisen folk betaler for å gå der. 2
Green Lady Skrevet 19. juli 2011 #33 Skrevet 19. juli 2011 Hvis jeg forstår deg riktig her; tror du virkelig at du på innom skolen for å hente klageskjema??? Alt ligger jo i studiehåndboka. Huff og huff.. BI har fra dag en sagt at man må levere med skjema når man skal be om begrunnelse, klage, levere og diverse andre ting. Så da går jeg faktisk ut fra at informasjonen som blir gitt er riktig, og at det dermed ikke er nødvendig å dobbeltsjekke alt i studiehåndboken. Men det var tydeligvis veldig dumt av meg å tro på det som blir sagt. BI i et nøtteskall, sier jeg bare.....
martinius Skrevet 24. juli 2011 #34 Skrevet 24. juli 2011 Hei, jeg jobber som studentassistent på BI, og tar en master (har vært her i snart 5 år nå), så er nok litt "biased" i svaret mitt. Men nevner noen fordeler på BI: Tett kontakt med næringslivet: BI har gjennom alle år utarbeidet et stort nettverk av gjesteforelesere og andre "input-givere" som gir våre studenter verdifull innsikt i de bransjene vi etterhvert vil jobbe innenfor. Dette innen: - Finanssektoren med bl.a Per Kristian Foss, Morten Sundstø, Knut N. Kjær (direktør, Petroleumsfondet) og Petter Stordalen. - Varehandelen med bl.a Ole Robert Reitan (REMA), Direktør Aud Lundestad fra Prix-kjeden og svært mange kjøpesenterledere fra bl. a Oslo, Bergen, Kristiansand og Narvik - Reklamesektoren med bl. a Erling Dokk Holm, Pål Tarjei fra Gullfisken, og mange andre. Innspill og eksempler fra daglige problemstillinger i norsk næringsliv er et viktig supplement til teorien fra pensumlitteraturen. Selv om litteraturlistene oppdateres fra år til år vil det alltid være viktig å holde seg informert i forhold til nyhetsbildet, endringer i markedet etc - foreleserene våre sikrer dette! Spesialiserte og engasjerte forelesere: På alle offentlige høyskoler og universiteter vil du møte forelesere som sitter på veldig mye kunnskap. På BI er det lagt vekt på kunnskapsoverføringen og kontinuerlig kvalitetsvurdering av foreleserene. Alle våre forelesere gjennomgår lange kurs i presentasjonsteknikk, pedagogikk og interaksjon, slik at de klarer å formidle budskapet, og gi studenten god oversikt over temaene som skal gjennomgås, før de går i dybden. Merk deg imidlertid at studentmassen er stor, og at en student på høyskole/ universitetsnivå selv er ansvarlig for egen læring. Det vil si at dårlig engasjement og initiativ = dårlig uttelling generelt sett. På BI har du muligheten til å gripe sjansene. Foreleserne gir gjerne ett ekstra dytt i ryggen til studenter som gløder for sitt studie. BI er nr. 1 ift antall forskningsutgivelser i Norge BI har et stort forskningsmiljø som viderefører kunnskapen til studentene sine. Internasjonalt anerkjent, EQUIS Akkreditert for andre gang, eneste i Norge. BI har fått det europeiske kvalitetsstempelet, EQUIS Accreditation, for andre gang på rad som ENESTE skole i Norge. BI er praktisk rettet Vi bruker de dataverktøy du vil finne i næringslivet, og vi legger fokus på det du vil få bruk for. Teori er bare teori, praksis er kunnskap. Flere av kursene legger til rette for at studentene kan knytte seg kontakter til næringslivet. Dette er erfaringsmessig henvendelser begge parter settes pris på og har glede av. Spesielt på tredje studieår, under arbeidet med den avsluttende bacheloroppgaven, står studentene fritt til å knytte løsningen opp til en reell problemstilling på oppdrag fra bedrifter/ organisasjoner. Et godt stykke arbeid i denne settingen sikrer mange et jobbtilbud. Godt sosialt miljø Vi har Fadderullan (fadderuker) der du vil bli godt mottatt og straks får kontakt med andre studenter. Fadderukene her i Oslo arrangeres i regi av studentforeningen SBIO. Du forsvinner ikke i mengden, men finner likesinnede som du vil kunne danne studiegruppe med og hygge deg med. I oppstartsukene knytter de fleste bånd som vil vare studietiden ut. Undersøkelser viser også at nettverket du knytter til deg i løpet av studietiden ofte resulterer i jobb og jobbtilbud etter endt utdannelse. Håper hjelper deg til å gjøre et valg. Bare ta kontakt igjen ved flere spørsmål! Lykke til UANSETT VALG AV SKOLE! Mvh Martin 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå