Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vurderer/har søkt på BI Nydalen til høsten. Det ejg lurer på er hvordan er det? Hørt både positivt og negativt om BI. Men er visst mest folk som ikke går/gått der som snakker negativt om skolen.

Hvordan er nivået?

Er det lett å få venner, komme inn i miljøet?

Er foreleserne profesjonelle og gode, blir du motivert og inspirert?

Evt. andre positive ting om BI?

Vil studere økonomi og forretningsjus/IT-ledelse/administrasjon.

Takker for svar. Helt ikke noen usaklige svar =D

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dette lurer jeg også på...

Skrevet

Hei!

Jeg trives veldig godt på BI Nydalen, flotte lokaler, gode forelesere og man lærer masse :Nikke:

Bli med på fadderukene, så er det ikke noe problem å få venner! Da får du en faddergruppe, og blir inkludert i klassemiljøet med en gang.

Jeg blir motivert av foreleserne, de har ofte mye kjennskap fra bransjen,og vi har ofte gjesteforelesere.

Lykke til :biggrin:

• 2 uker senere...
Skrevet

Her kan du se hva andre BI-studenter syns om det å gå på BI: http://www.facebook.com/?ref=logo#!/HandelshoyskolenBI?sk=app_104677669609844 Alle har forskjellig oppfatning av skolen, men de fleste som begynner får en knallbra studietid. Jeg er ferdig nå til våren og har hatt det veldig gøy og lærerikt i tre år.

Det er åpen dag hos oss i dag. Litt kort varsel, men sikkert lurt å ta en tur innom hvis du har tid. Lykke til med valget, å studere er uansett noe du ikke kommer til å angre på :)

AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor betale for noe du kan få gratis?? Det er da det motsatte av økonomisk vil jeg påstå.

• Liker 3
Skrevet

Jeg tok bacheloren på BI Nydalen, og tar nå Master på universitet. Det er ikke noe særlig forskjell på kompetansen min eller de som kommer fra uni syns jeg. Men, jeg henger på ingen måte bak de andre.

Men, merker en forskjell på lærerene. På BI har de fleste foreleserne også en tilknytting til næringslivet. Det er en kjempefordel, for da får man masse eksempler osv som er lett å sette seg inn i og de er ofte bedre til å forklare. På universitetet der jeg går nå, er kvaliteten på forelesningene litt variert. Noen forelesere er kjempebra, mens noen er mindre bra.

Om jeg skulle valgt igjen, tror jeg at jeg hadde gjort motsatt, tatt bachelor på universitet og master på BI. På baceloren er det veldig store klasser (gjerne over 200 på øk.ad), så du får masse venner, men ikke noe særlig kontakt med læreren. Mens på masteren er det mye mindre klasser.

På BI er det dessuten masse bedriftspresentasjoner, der store bedrifter kommer og håndplukker studenter. Masse stands, der bedrifter prøver å få deg til å søke.

Lykke til med valget!

AnonymBruker
Skrevet

50 % av foreleserne på BI finner du på Høgskolen. Og samtlige av disse kommenterer alltid nivåforskjellen på BI- og høyskolestudentene før eksamen, hvor BIstudentene bestandig kommer dårligst ut. Jeg sier ikke det ikke er flinke studenter ved BI, men i følge våre forelesere er det færre flinke studenter der, enn på høyskolen.

Jeg anbefaler BI til er dem som ikke har høyt nok snitt til å komme inn på offentlig skole. Det er fint at BI gir alle en sjanse til å studere økonomi i storbyen, uten å ha veldig høy poengsum.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Anbefaler BI Nydalen på det sterkeste :) Går der selv og er veldig fornøyd. Kjempebra kvalitet på foreleserne! De kommer gjerne fra næringslivet, har mye erfaring og er utrolig dyktige. Det skjer veldig mye her; mange forskjellige type "dager" (næringslivsdagene, linjedagene, utdanningsdagene etc.), mange bedriftspresentasjoner osv. Selve bygningen er nye og fin, og BI ligger sentralt til i forhold til t-bane, buss, Storosenteret bl.a. I starten av året er det fadderullan (Norges beste fadderordning) med mye som skjer, og det er nærmest umulig å ikke få seg nye venner.

• 4 måneder senere...
Skrevet

Pusher tråden litt opp igjen.. Trenger flere svar.. Hva er fordeler og ulemper med BI Nydalen?

Har kommet inn, og har en siv. øk som svigerbror som skal skaffe meg deltidsjobb der han jobber..

AnonymBruker
Skrevet

Vurderer/har søkt på BI Nydalen til høsten. Det ejg lurer på er hvordan er det? Hørt både positivt og negativt om BI. Men er visst mest folk som ikke går/gått der som snakker negativt om skolen.

Hvordan er nivået?

Er det lett å få venner, komme inn i miljøet?

Er foreleserne profesjonelle og gode, blir du motivert og inspirert?

Evt. andre positive ting om BI?

Vil studere økonomi og forretningsjus/IT-ledelse/administrasjon.

Takker for svar. Helt ikke noen usaklige svar =D

Hvorfor begynner du ikke på NHH, mye bedre skole og ingen skolepenger.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor begynner du ikke på NHH, mye bedre skole og ingen skolepenger.

Tøv. BI Nydalen og NHH anses som Norges beste skoler innen øk.ad, begge to, begge er vel ansett blant arbeidsgivere.

Har man ikke godt nok snitt til å begynne på NHH (og ikke vil kaste bort tid og penger på å forbedre snittet) kan det være lurt å betale seg inn på BI i stedet (ifht. tapt arbeidsinntekt det året du bruker på å forbedre karakterer kan det være lønnsomt å betale for BI i stedet, fordi du kommer deg tidligere ut i en godt lønnet jobb).

Hater man Bergen (som i mitt tilfelle) og klimaet det tilbyr kan det også være grunn til å droppe NHH... ;)

- Hilsen siv.øk. student, som studerer ved et universitet fordi hun misliker både Bergen og Oslo. ;)

AnonymBruker
Skrevet

NHH er uten tvil Norges beste skole når det kommer til økonomi, BI Nydalen er utvilsomt underlegen. NHH er også annerkjent internasjonalt, noe man ikke kan si om BI. Men flott at de som ikke har karaterene som kreves i det offentlige kan få studere det de ønsker likevel.

• Liker 2
Skrevet

Vet ikke om NHH er noe reelt alternativ for deg, men siden det har kommet et par sammenligninger: Det stemmer at NHH scorer bedre på faglige rankinger og lister både nasjonalt og internasjonalt, men BI Nydalen har den fordelen at skolen ligger i Oslo og er tett knyttet til næringslivet der.

Nettverket du får fra skolen via medstudenter, forelesere, bedriftspresentasjoner osv. kan være veldig verdifullt dersom du ønsker å jobbe i Oslo etter endt studietid.

Kan selvsagt snus til en fordel/ulempe alt ettersom hvor man vil etablere seg. :)

Skrevet (endret)

Jeg er stort sett fornøyd med det faglige på BI, men måten de "driver" skolen på har jeg sett meg rimelig lei på. Karakterer kommer aldri til tiden. I løpet av de 30-40 eksamene jeg har hatt, er den kun ni karakterer som har kommet før fristen. Og her er det ikke bare snakk om dager, har opplevd karakterer som var over en måned forsinket!

Skal du kontakte dem, er de veldig ordknappe og svarer veldig vagt på det du lurer på.

Om vinteren er det iskaldt på hele skolen, og ett år måtte vi ta med oss flispledd for å ikke fryse fordervet der inne.

Maten i kantinen er både ufyselig og dyr. De bruker en sånn tomatsaus i nesten alle retter (bortsett fra de med pesto), og denne sausen klarer virkelig å ta ut smaken av alt. Det eneste maten smaker, er saltet og pepperet du selv har tatt på.

Det er altfor lite leseplasser og gruppeplasser. Skal man ha plass på bibliotket i eksamensperioden, bør man møte opp før det åpner.

Det er kun et fåtall av foreleserne som har "office hour", og det er da to timer i uken de er tilgjenglige for studenter som lurer på noe. Dørene inn til de forskjellige instituttene hvor foreleserne sitter, er kun åpen fire time om dagen.

Veldig mange av foreleserne svarer ikke på mail. Ei heller tar mange av dem seg tid til å hjelpe studenter utenom forelesningstiden.

Mange av eksamenene er helt på trynet, og svarer ikke til det man har hatt i timene.

Vært borti sensorer som ikke har kunnet pensum, noe som gjenspeilet seg i karakteren vi fikk (som selvfølgelig ble påklaget og hevet)

Det er rådyrt å printe der, man betaler for både papir og blekk.

Kan noen ganger være vanskelig å finne bord i nærheten av stikkontakter.

Det gis lite informasjon, og informasjon som gis helt i starten av semesteret, er forventet at studentene husker helt selv på slutten av semesteret, uten noen form for verken påminnelse eller informasjonsskriv.

BI er mestere i å rote bort papirer. Vet ikke hvor mange ganger jeg har levert inn skjema for karakterbegrunnelse uten at jeg har hørt noe mer. En gang klarte de faktisk å rote bort papirene tre ganger før de kom seg dit de skulle. Karakterbegrunnelsene er forresten alltid forsinket. Det er en frist på tre uker, og karakterbegrunnelsen jeg skulle hatt 07.juli har fremdeles ikke dukket opp.....

Det som er positivt med BI:

Akademika, stor og fin butikk.

Flere av foreleserne er veldig gode.

Når det kommer til gruppearbeid, får man velge grupper selv i de aller, aller fleste fagene.

Er to kaffebarer på skolen (endog de vet å ta seg godt betalt)

Intersport er på skolen, greit med avveksling fra bare skolearbeid

Næringslivsdagene og alle de dagene der, hvor de får kjente personer til å holde foredrag for studentene, samt at *hele* skolen fylles opp av forskjellige bedrifter man kan prate med. Bedriftspresentasjoner er det mye av gjennom året.

Og det er vel egentlig det eneste positive jeg kommer på etter fem år på den skolen...

Endret av Green Lady
  • Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

man kommer jo ut med 250 000 mer i studielån etter en master på BI i forhold til en offentlig høgskole. Det er sikkert greit nok på BI, men jeg tviler sterkt på at det er verdt prisen.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg er stort sett fornøyd med det faglige på BI, men måten de "driver" skolen på har jeg sett meg rimelig lei på. Karakterer kommer aldri til tiden. I løpet av de 30-40 eksamene jeg har hatt, er den kun ni karakterer som har kommet før fristen. Og her er det ikke bare snakk om dager, har opplevd karakterer som var over en måned forsinket!

Skal du kontakte dem, er de veldig ordknappe og svarer veldig vagt på det du lurer på.

Og du tror det bare på BI det er slik? :roll:

Om vinteren er det iskaldt på hele skolen, og ett år måtte vi ta med oss flispledd for å ikke fryse fordervet der inne.

Da må du være en skikkelig frysepinne ihvertfall. Man kan jo ikke forvente å kunne gå rundt i tynne gensere på vinterstid.

Maten i kantinen er både ufyselig og dyr. De bruker en sånn tomatsaus i nesten alle retter (bortsett fra de med pesto), og denne sausen klarer virkelig å ta ut smaken av alt. Det eneste maten smaker, er saltet og pepperet du selv har tatt på.

Det er da ikke BI selv som lager denne maten. Klag til Eurest, og kantinerådet om du er misfornøyd!

Det er altfor lite leseplasser og gruppeplasser. Skal man ha plass på bibliotket i eksamensperioden, bør man møte opp før det åpner.

Sjekk fakta før du klager. Det er faktisk bra forhold på BI i forhold til mange andre plasser. Dette har det vært artikler om i Inside flere ganger.

Det er kun et fåtall av foreleserne som har "office hour", og det er da to timer i uken de er tilgjenglige for studenter som lurer på noe. Dørene inn til de forskjellige instituttene hvor foreleserne sitter, er kun åpen fire time om dagen.

Foreleserne har kanskje mye å gjøre da? Du er ikke den eneste studenten de har. Du kan da ikke forvente å kunne renne inn dørene deres til alle døgnets tider.

Veldig mange av foreleserne svarer ikke på mail. Ei heller tar mange av dem seg tid til å hjelpe studenter utenom forelesningstiden.

Har du sendt mail til alle foreleserne på skolen? Jeg har motsatt erfaring enn deg.

Mange av eksamenene er helt på trynet, og svarer ikke til det man har hatt i timene.

Ikke enig.

Vært borti sensorer som ikke har kunnet pensum, noe som gjenspeilet seg i karakteren vi fikk (som selvfølgelig ble påklaget og hevet)

Trodde du at du skulle få printe gratis på en privatskole?

Flisespikkeri.

Det gis lite informasjon, og informasjon som gis helt i starten av semesteret, er forventet at studentene husker helt selv på slutten av semesteret, uten noen form for verken påminnelse eller informasjonsskriv.

Kan du gi noen eksempler? Jeg er overhodet ikke enig. Dessuten, det meste av informasjon står i studiehåndboka som du plikter å sette deg inn i.

BI er mestere i å rote bort papirer. Vet ikke hvor mange ganger jeg har levert inn skjema for karakterbegrunnelse uten at jeg har hørt noe mer. En gang klarte de faktisk å rote bort papirene tre ganger før de kom seg dit de skulle. Karakterbegrunnelsene er forresten alltid forsinket. Det er en frist på tre uker, og karakterbegrunnelsen jeg skulle hatt 07.juli har fremdeles ikke dukket opp.....

Mange sensorer er treige, og BI får vel ikke gjort annet enn å purre på de. Regner med de er helt avhengige av de sensorene de har. Dessuten, er det virkelig så krise om du får karakterbegrunnelsen etter 4 uker? Klagefristen din begynner jo ikke å løpe før du får karakterbegrunnelsen uansett.

Det som er positivt med BI:

Akademika, stor og fin butikk.

Flere av foreleserne er veldig gode.

Når det kommer til gruppearbeid, får man velge grupper selv i de aller, aller fleste fagene.

Er to kaffebarer på skolen (endog de vet å ta seg godt betalt)

Intersport er på skolen, greit med avveksling fra bare skolearbeid

Næringslivsdagene og alle de dagene der, hvor de får kjente personer til å holde foredrag for studentene, samt at *hele* skolen fylles opp av forskjellige bedrifter man kan prate med. Bedriftspresentasjoner er det mye av gjennom året.

Og det er vel egentlig det eneste positive jeg kommer på etter fem år på den skolen...

Skrevet (endret)

Kjære anonymbruker!

Og du tror det bare på BI det er slik?

Det har jeg ingen formening om da, da jeg dessverre bare har gått på BI.

Da må du være en skikkelig frysepinne ihvertfall. Man kan jo ikke forvente å kunne gå rundt i tynne gensere på vinterstid.

Ja, jeg er en frysepinne, men dette året kan det neppe ha vært mer enn 15 grader inne på skolen. Vi satt med ytterjakker og flistepper alle mann, og la oss si det slik, det gjorde alle andre jeg så også!

Ellers fryser jeg mye hver vinter på BI, og jeg kler meg faktisk godt! Og det er faktisk ikke bare meg som klager over det. Og det er en grunn til at alle bordene som som er ved ovner blir tatt først!

Det er da ikke BI selv som lager denne maten. Klag til Eurest, og kantinerådet om du er misfornøyd!

Spørsmålet til TS var positive og negative ting om BI, og da påberoper jeg meg retten til å si at maten i kantinen er nærmest uspiselig.

Sjekk fakta før du klager. Det er faktisk bra forhold på BI i forhold til mange andre plasser. Dette har det vært artikler om i Inside flere ganger.

Om det er bra forhold på BI eller ei er irrelevant for meg når tbanen er forsinket, slik at jeg er utenfor biblioteket ti over åtte. Da er det ikke flere plasser igjen.

Foreleserne har kanskje mye å gjøre da? Du er ikke den eneste studenten de har. Du kan da ikke forvente å kunne renne inn dørene deres til alle døgnets tider.

Når en betaler 65 000 året for å gå på den skolen, så forventer jeg faktisk at foreleserne kan stille opp når studentene har spørsmål! Om de har så mye å gjøre at de ikke har tid til studentene sine utenom forelesningene, burde de kanskje ikke forelest?

Har du sendt mail til alle foreleserne på skolen? Jeg har motsatt erfaring enn deg.

Hvis du hadde lest det jeg skrev, så skrev jeg at veldig mange av foreleserne svarer ikke på mail.

Ikke enig.

Da betyr det at vi ikke har gått i samme klasse!¨

Igjen, når en betaler 65 000 i året for å gå der, så hadde jeg faktisk håpet det var gratis å printe. I hvertfall billigere enn det er nå, man blir jo nesten ruinert av å printe en faglig artikkel (og ja, jeg printer to ark pr side, og på begge sider). For ikke å snakke om de store innleveringsoppgavene med vedlegg og greier!

Flisespikkeri.

Det er ikke flisespikkeri når batteriet på laptoppen er dødt, og det ikke er en stikkontakt å oppdrive i hele bygget!

Kan du gi noen eksempler? Jeg er overhodet ikke enig. Dessuten, det meste av informasjon står i studiehåndboka som du plikter å sette deg inn i.

Vi hadde en master thises registration form som det ble informert om i første time i det aktuelle faget. Her var det en muntlig presentasjon. Så var det tydeligvis forventet at dette skulle studentene huske i akkurat 4,5 måneder. Ingen mer informasjon ble gitt, verken om deadline, hvor man kunne finne skjemaet eller hvordan det skulle leveres. Og dette er bare en av hundre saker, for å si det sånn!

Mange sensorer er treige, og BI får vel ikke gjort annet enn å purre på de. Regner med de er helt avhengige av de sensorene de har. Dessuten, er det virkelig så krise om du får karakterbegrunnelsen etter 4 uker? Klagefristen din begynner jo ikke å løpe før du får karakterbegrunnelsen uansett.

Vi får ikke levere oppgaver ett sekund for sent, men de drøyer og drar ut tiden på seg selv. Jeg synes faktisk det er veldig dårlig med en skole som ikke engang greier å få karakterne ut i riktig tid. Da kan man virkelig begynne å tenke på hva slags andre ting de ikke greier. For det første er det et enormt irritasjonsmoment, og for det andre så er det faktisk veldig viktig for meg å vite karakterne da jeg mest sannsynlig skal gå double degree nå til høsten. Men siden BI gir en lang marsj i sine studenter, er jo ikke slike ting så viktige, de får jo pengene siden uansett. Det betyr, at når jeg får siste karakter, om forhåpentligvis to uker, så får jeg veldig dårlig tid med å skaffe meg et sted å bo, bestille flybillett, si opp leilighet og komme meg avgårde til det landet jeg skal til.

Og ang. karakterbegrunnelse, så ser det faktisk ut til at skolen er stengt de neste to ukene (hvor jeg er hjemme) men åpen uken etter (hvor jeg er på ferie). Så da har de tre ukene gått, og BI er så firkantede at jeg kan garantere de nekter å ta imot en evt. klage etter det. Selvom feilen ligger på deres side.

Endret av Green Lady
  • Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Kjære Green Lady :)

Kjære anonymbruker!

Og du tror det bare på BI det er slik?

Det har jeg ingen formening om da, da jeg dessverre bare har gått på BI.

Greit det, men når du klager sånn på det virker det som dette er helt spesielt for BI, noe det ikke er.

Ja, jeg er en frysepinne, men dette året kan det neppe ha vært mer enn 15 grader inne på skolen. Vi satt med ytterjakker og flistepper alle mann, og la oss si det slik, det gjorde alle andre jeg så også!

Ellers fryser jeg mye hver vinter på BI, og jeg kler meg faktisk godt! Og det er faktisk ikke bare meg som klager over det. Og det er en grunn til at alle bordene som som er ved ovner blir tatt først!

Jeg har aldri måttet ha på meg teppe og jeg er frysepinne...

Spørsmålet til TS var positive og negative ting om BI, og da påberoper jeg meg retten til å si at maten i kantinen er nærmest uspiselig.

Merkelig at det nesten alltid er utsolgt på slutten av dagen da ;) Jeg spiser svært sjelden i kantina, men jeg synes det smaker godt jeg. Mulig din gane er utorlig kresen i forhold til min.

Om det er bra forhold på BI eller ei er irrelevant for meg når tbanen er forsinket, slik at jeg er utenfor biblioteket ti over åtte. Da er det ikke flere plasser igjen.

Hvorfor drar du inn t-banen? BI kan da ihvertfall ikke noe for at banen er forsinket slik at du ikke er der tidsnok til å få leseplass. Lord! Om man vil ha leseplass i eksamensperioden må man være der halv åtte-åtte om man vil ha plass. Sånn er det bare! BI har flest leselasser per student i Oslo av de store utdanningsinstitusjonene: http://universitas.no/nyhet/55597/19-studenter-kjemper-om-n-lesesalplass

Når en betaler 65 000 året for å gå på den skolen, så forventer jeg faktisk at foreleserne kan stille opp når studentene har spørsmål! Om de har så mye å gjøre at de ikke har tid til studentene sine utenom forelesningene, burde de kanskje ikke forelest?

Det hjelper ikke om du betaler 65000 eller 1 mill, døgnet får ikke flere timer av den grunn :roll: Jeg regner med de har mye å gjøre, og derfor må begrense "kontakttiden" utenom forelesninger. Det er vanskelig å få gjort noe om det stadig kommer folk innom. Tviler også på at det er noe bedre andre steder.

Hvis du hadde lest det jeg skrev, så skrev jeg at veldig mange av foreleserne svarer ikke på mail.

Hvor mange har du behov for å sende mail til egentlig? Du kan jo evt. bare snakke til de i pausene mellom forelesningsøktene.

Ikke enig.

Da betyr det at vi ikke har gått i samme klasse!¨

Det er mulig, men jeg har vanskelig for å tro at mange av eksamene er helt på trynet. Det er dessuten foreleser som selv velger ut hva han/hun føler er relevant å forelese om. Du må jo lese alt pensum på egenhånd også. Foreleserne kan gjøre feil de også.

Igjen, når en betaler 65 000 i året for å gå der, så hadde jeg faktisk håpet det var gratis å printe. I hvertfall billigere enn det er nå, man blir jo nesten ruinert av å printe en faglig artikkel (og ja, jeg printer to ark pr side, og på begge sider). For ikke å snakke om de store innleveringsoppgavene med vedlegg og greier!

Jaja, sånn er det. Skaff deg jobb som studass så får du printe gratis ;)

Flisespikkeri.

Det er ikke flisespikkeri når batteriet på laptoppen er dødt, og det ikke er en stikkontakt å oppdrive i hele bygget!

Herrejesus, forventer du at BI skal ha en stikkontant per student eller?

Vi hadde en master thises registration form som det ble informert om i første time i det aktuelle faget. Her var det en muntlig presentasjon. Så var det tydeligvis forventet at dette skulle studentene huske i akkurat 4,5 måneder. Ingen mer informasjon ble gitt, verken om deadline, hvor man kunne finne skjemaet eller hvordan det skulle leveres. Og dette er bare en av hundre saker, for å si det sånn!

Du går ikke på barneskolen lenger. Kopiert fra studiehåndboka: "The thesis registration form must be submitted by May 2nd in the first year of the two-year programme" for eks. Hvis du leser under "Masteroppgave" i studiehåndboka står det meste av informasjon du trenger der. Som sagt, du er forpliktet til å sette deg inn i studiehåndboka. Du har skrevet under på dette, da du signerte kontrakten. Slik er høyere utdanning. Ansvar for egen læring! Deal with it.

Vi får ikke levere oppgaver ett sekund for sent, men de drøyer og drar ut tiden på seg selv. Jeg synes faktisk det er veldig dårlig med en skole som ikke engang greier å få karakterne ut i riktig tid. Da kan man virkelig begynne å tenke på hva slags andre ting de ikke greier. For det første er det et enormt irritasjonsmoment, og for det andre så er det faktisk veldig viktig for meg å vite karakterne da jeg mest sannsynlig skal gå double degree nå til høsten. Men siden BI gir en lang marsj i sine studenter, er jo ikke slike ting så viktige, de får jo pengene siden uansett. Det betyr, at når jeg får siste karakter, om fårhåpentligvis to uker, så får jeg veldig dårlig tid med å skaffe meg et sted å bo, bestille flybillett, si opp leilighet og komme meg avgårde til det landet jeg skal til.

AnonymBruker
Skrevet

Og ang. karakterbegrunnelse, så ser det faktisk ut til at skolen er stengt de neste to ukene (hvor jeg er hjemme) men åpen uken etter (hvor jeg er på ferie). Så da har de tre ukene gått, og BI er så firkantede at jeg kan garantere de nekter å ta imot en evt. klage etter det. Selvom feilen ligger på deres side.

Igjen; hvis du faktisk hadde lest i studiehåndboka hadde du funnet dette: http://web.bi.no/info/studinfo2011.nsf/ce5c15fd34e745bec1256d2d0033b79d/f0cd5c1353b9a86cc12574400038ae00!OpenDocument

Er ikke greit å være hjelpesløs student :filer:

Skrevet (endret)

Jeg har aldri måttet ha på meg teppe og jeg er frysepinne...

Igjen, om du leste det jeg skrev, så skrev jeg ett år. Det betyr ikke at det er 14-15 grader der inne hvert år, men dette året må det ha vært det. Vanligvis holder det med en tykk jakke innendørs for ikke å fryse. Og det skal jo ikke akkurat være sånn at *halvparten* av studentene må beholde vinterjakken på for å unngå å fryse...

Merkelig at det nesten alltid er utsolgt på slutten av dagen da Jeg spiser svært sjelden i kantina, men jeg synes det smaker godt jeg. Mulig din gane er utorlig kresen i forhold til min.

Da har de sikkert lært seg å estimere hvor mye mat som går med hver dag. Har også overhørt flere som klager over at de får vondt i magen av maten i kantinen. Selv får jeg mye luft i magen av den (og ja, jeg har sluttet å spise den søppelmaten for lenge siden).

Hvorfor drar du inn t-banen? BI kan da ihvertfall ikke noe for at banen er forsinket slik at du ikke er der tidsnok til å få leseplass. Lord! Om man vil ha leseplass i eksamensperioden må man være der halv åtte-åtte om man vil ha plass. Sånn er det bare! BI har flest leselasser per student i Oslo av de store utdanningsinstitusjonene: http://universitas.n...-n-lesesalplass

Igjen, om det er bra forhold er irrelevant, når de ikke engang har nok plasser til halvparten av studentene.. Og om da tbanen er forsinket, så er det ingen vits i å dra på skolen, det er ikke plasser. Da hjelper det ikke stå å så at BI har mange plasser. De har ikke mange nok plasser, og sånn er det med den saken.

Det hjelper ikke om du betaler 65000 eller 1 mill, døgnet får ikke flere timer av den grunn Jeg regner med de har mye å gjøre, og derfor må begrense "kontakttiden" utenom forelesninger. Det er vanskelig å få gjort noe om det stadig kommer folk innom. Tviler også på at det er noe bedre andre steder.

Når jeg betaler såpass mye for å gå på en skole, forventer jeg å igjen for pengene. Noen ganger har man faktisk spørsmål man møter på underveis når man jobber med faget, hvor det er vanskelig å forklare over mail. Men kanskje jeg er veldig kravstor som faktisk ønsker å få en forklaring på ting jeg lurer på?

Igjen, har ikke foreleserne tid til studentene, burde de ikke vært forelesere. Jeg går på den skolen fordi jeg skal lære, ikke fordi jeg vet alt.

Hvor mange har du behov for å sende mail til egentlig? Du kan jo evt. bare snakke til de i pausene mellom forelesningsøktene.

Igjen, jeg sender mail til de foreleserne som har kurset. Etter fem år, er vi oppe i 55 forelesere. Med tanke på at jeg har hatt noen flere ganger, er vi nede i ca 50 forskjellige forelesere. Og som jeg skrev over, noen ganger møter man på hindringer mens man jobber med faget. Det blir for dumt å måtte sette hele prosjektet på vent frem til neste forelesning, hvor man må stå i kø hele pausen for å spørre foreleseren.

Det er mulig, men jeg har vanskelig for å tro at mange av eksamene er helt på trynet. Det er dessuten foreleser som selv velger ut hva han/hun føler er relevant å forelese om. Du må jo lese alt pensum på egenhånd også. Foreleserne kan gjøre feil de også.

Jeg leser jevnt og trutt hele året, og er faktisk en av de få i klassen som faktisk leser alt pensum.

Herrejesus, forventer du at BI skal ha en stikkontant per student eller?

Nei, men jeg forventer at at det er mer stikkontakter rundt omkring. Det er jo flere bord hvor det ikke er å oppdrive en stikkontakt i det hele tatt. Og når man jobber såpass mye med bærbar pc, ville jeg faktisk sett det som naturlig at det var stikkontakter tilknyttet hvert bord.

Du går ikke på barneskolen lenger. Kopiert fra studiehåndboka: "The thesis registration form must be submitted by May 2nd in the first year of the two-year programme" for eks. Hvis du leser under "Masteroppgave" i studiehåndboka står det meste av informasjon du trenger der. Som sagt, du er forpliktet til å sette deg inn i studiehåndboka. Du har skrevet under på dette, da du signerte kontrakten. Slik er høyere utdanning. Ansvar for egen læring! Deal with it.

Igjen, jeg synes det er dårlig at de ikke sender fellesmail om det. Hvorfor kunne de ikke sendt ut fellesmail i første omgang istedet for en muntlig presentasjon?

Jeg mener fremdeles BI ikke er hva de påstår de er. Det er veldig mye å ta tak i der. De forventer vi skal følge regler slavisk, men igjen, de gir jo en lang marsj selv. Det er ikke vanskeligere enn å la de sensorene som er for sen med karaktersenur få en konsekvens. Har de ikke nok sensorer, så kan ikke kjøre det kurset.

Jeg har lest linken du linker til i forrige innlegg flere ganger, men den sier ikke noe fornuftig. Jeg klagetiden er tre uker, men som du så jeg skrev, så åpner ikke skolen før jeg drar på ferie. Så det vil si at jeg ikke får klaget, fordi BI ikke klarte å komme med sensurbegrunnelsen i tide.

Er det så vanskelig å forstå at ikke alle elsker BI?

Endret av Green Lady
  • Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...