Gå til innhold

hamster alene noen dager

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi skal bort noen dager i vinterferien, og jeg kom plutselig på hamsteren.. Vi den klare seg alene fra onsdag til søndag, så lenge den har tilgang til vann og mat, eller må jeg ringe rundt og ordne barnepike til henne? Det er ingen fare for at hun tømmer drikkeflaska.

Jeg spør ikke om det er en ideell løsning, men om det er sannsynlig at det går greit.

Videoannonse
Annonse
Gjest Belle Gunnes
Skrevet

Hamster trives jo alene og i fred så den overlever nok og kan vel til og med hende den trives med å få litt ro. Men jeg ville fått en nabo el, til å sjekke til den. At vannflaska ikke har falt ned, at det er mat der og at dyret ikke har skadet seg el.

Jeg har selv rotter, men de er mer sosiale og trenger daglig tilsyn av mennesker igjen. Men har heldigvis en grei nabo som kommer hjem til meg og lufter de og passer på at de har rent vann og mat.

• Liker 1
Skrevet

Hamster vil nok overleve rent sosialt, men å få en til å stikke innom og bytte vann og sjekke at alt er greit kan være lurt :).

Skrevet

Hamster trives jo alene og i fred så den overlever nok og kan vel til og med hende den trives med å få litt ro. Men jeg ville fått en nabo el, til å sjekke til den. At vannflaska ikke har falt ned, at det er mat der og at dyret ikke har skadet seg el.

Helt enig!!

• Liker 1
Skrevet

Hadde aldri turt å la ett dyr være alene så lenge. Man må ta vare på dyret man først tar til seg. La noen passe den, eller bli hjemme.

Skrevet

Takker for svar, vi lander på at vi får noen til å titte innom og se at hun har vann og mat.

og til "siste taler", jeg er ikke uenig med deg - men det var ikke det jeg spurte om..

• Liker 1
Skrevet

Jeg har rotter, og de kunne nok fint klart seg en uke alene eller mer, om jeg hadde fyllt på med haugevis av mat og vann. Men problemet slik jeg ser det med å la dyr være lenge alene (utenom at rottene hadde kjedet seg i hjel i mangel på daglig utetid så klart), er at ting kan skje. Tenk om dyret blir akutt syk, eller om det skjer en ulykke, også ligger dyret hjelpesløst i buret i dagesvis uten at noen er der og kan hjelpe det.

Derfor har jeg alltid dyrepassere når jeg er borte, selv om jeg bare er borte en helg. Hadde ikke kunnet tilgi meg selv om jeg kom hjem etter flere dagers ferie og fant en av rottene mine død i buret. Og det trenger jo ikke være så mye jobb for dyrepasserne heller, bare stikke innom og se at alt går bra, gjerne gi dyrene litt oppmerksomhet om de liker det, samt skifte vann og ev. fylle på med mat.

:)

Skrevet

Tonje, det er nettopp derfor vi har avtalt med et tantebarn at han kan stikke innom og se til hamsteren. Det er nok ingen fare for at hun kjeder seg, eller savner folk - for de er ikke akkruat kjent for å være supersosiale. Men ift sykdom evt død, så er jeg enig i at det kan være greit om noen titter innom og ser at alt ser greit ut.

Skrevet

Tonje, det er nettopp derfor vi har avtalt med et tantebarn at han kan stikke innom og se til hamsteren. Det er nok ingen fare for at hun kjeder seg, eller savner folk - for de er ikke akkruat kjent for å være supersosiale. Men ift sykdom evt død, så er jeg enig i at det kan være greit om noen titter innom og ser at alt ser greit ut.

Ja, jeg så at dere hadde fått tak i en dyrepasser :) Ville bare komme med mine tanker generelt rundt temaet.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...