Gjest anonym Skrevet 20. februar 2011 #1 Skrevet 20. februar 2011 Hei:) jeg er ei jente på 22 år, har en samboer og vi har vært sammen i 6 år. Jeg har gått på p piller siden jeg var 16 og gjør fremdeles det, men jeg merker at det går utover sex lysten min. Jeg har hatt perioder hvor jeg ikke har gått på p piller, fordi jeg ikke har fått tid til å få ny resept, og da har sexlysten min vært mye bedre. Jeg lurer på om det er et prevensjonsmiddel som ikke demper sexlysten på denne måten, men som fremdeles gjør slik at jeg kan hoppe over mensen, jeg har ekstreme menssmerter og orker ikke gå igjennom det hver måned. Uten p piller blør jeg mye, å i maaange dager og har på ingen måte tenkt å gå tilbake til den tiden, hvor jeg hadde mensen halvparten av måneden. Noen som vet om noe som kan fungere? Synes det er litt dumt å ha så lite sexlyst allerede i 20 årene:(
Ulva Skrevet 20. februar 2011 #2 Skrevet 20. februar 2011 Har du prøvd forskjellige p-piller?? Jeg måtte bytte når jeg mistet sexlysten...
Ulva Skrevet 20. februar 2011 #3 Skrevet 20. februar 2011 Ellers så kan kanskje hormonspiral være noe, mange mister mensen helt da...
Gjest anonym Skrevet 20. februar 2011 #4 Skrevet 20. februar 2011 har brukt loette, men den var ikke sterk nok for meg. Går nå på microgynon. spiral kanskje? Hmm. Jeg synes det er litt flaut å snakke om disse ting me legen min, og siden jeg er over 20 kan jeg ikke gå på helsestasjonen. Er der en annen plass jeg kan snakke med noen om disse tingene? Kanskje fått byttet prevensjonsmiddel og ogå fårr meg testet. Når jeg var under 20 så testet jeg meg og fikk gynokologisk skjekk hvert år, men jeg har ikke gjort dette siden jeg var 19 nå:s Er der en annen plass å gå til en fastlegen? takk for svar folkens:P
Gjest HunterLady Skrevet 20. februar 2011 #5 Skrevet 20. februar 2011 Kobberspiral! NULL HORMONER og sitter inne i ca 5 år før den må byttes. Da slipper du å huske på de jævla pillene hver dag. Det at du MÅ ha født barn for å sette inn spiral er bare tull. Det er gunstigst, men det er mulig også for de som ikke har født, spesielt om du reagerer veldig negativt på hormoner. Fordeler med kobberspiral: - Du legger IKKE på deg - Du får ikke kviser - Du mister ikke sexlyst - Du blir ikke hormonell med psycho humørsvingninger - Du risikerer ikke å få blodpropp!! - Du risikerer ikke pigmentflekker, skjeggvekst osv. Ulempe: - Du kan få kraftigere bødninger og mer menssmerter. Jeg vet hva jeg ville valgt.
AnonymBruker Skrevet 20. februar 2011 #6 Skrevet 20. februar 2011 Kondom? Femidom? Pessar? Sæd-drepende glidemiddel? Snipp snipp?
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå