Tears.of.the.Sun Skrevet 20. februar 2011 #1 Skrevet 20. februar 2011 (endret) Jeg lurer litt om hår extensions. Grunnen til at jeg lurer er fordi at extensions er blitt tilsynelatende populært de siste par årene. Jeg kan omentrent ikke snu meg uten å se ei eller annen jente med extensions. Noen ganger vises det ikke, andre ganger vises det godt. Selv har jeg aldri hatt det, verken av falsk eller ekte hår. Håret mitt er ganske langt i utgangspunktet og sunt. Jeg tror heller ikke jeg kunne gått med ekte extensions som er laget av ekte hår. Det høres så... creepy ut. En av mine venninner har hår som er bestilt fra Asia, ekte hår! Det er farget fra svart til helt blondt og ser og føles helt ekte ut. Jeg spurte venninna mi om hun visste hvor dette håret kom fra. Det gjorde hun ikke, men hun hadde betalt en grei sum for det. Min umiddelbare tanke var: æsj, tenk om håret kommer fra et barn eller ei ung kvinne som har barbert av seg håret og solgt det for å kunne kjøpe seg mat den ene dagen? Og kommer dette håret bare fra levende mennesker, eller doneres håret fra døde også til extensions? Jeg har absolutt null peiling på dette tema så om noen har lyst å opplyse meg litt, gjerne Endret 20. februar 2011 av Tears.of.the.Sun
Djungelvrål Skrevet 20. februar 2011 #2 Skrevet 20. februar 2011 Når indiske kvinner gifter seg barberer de av seg håret som de har spart fra de er født. De gjør det for å være rene for mannen sin. Dette håret selger de, og det blir laget extensions av det. Indisk hår er regnet for å ha den beste hårkvaliten i verden. Men når sort hår blir bleket ned til hvitt blir det selfølgelig slitt. Jeg har fått sveiset på hår blondt med åt i, og med noen sorte hår innimellom. Det var mye bedre kvalitet på håret når jeg hadde mørke exstensions.
Tears.of.the.Sun Skrevet 20. februar 2011 Forfatter #4 Skrevet 20. februar 2011 Oi, interessant lesing takk for innspill.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå