Gå til innhold

Vannfast mascara - får den ikke bort

Anbefalte innlegg

Gjest Mynona83
Skrevet

Hei!

Har kjøpt en mascara fra Helena Rubenstein som er vannfast. Har kjøpt feil, for jeg liker ikke vannfast. Og nå har jeg da problemer med å få fjernet den. Har prøvd med eye makeup remover gel, og sånne sminkefjernerservietter. Men det går ikke bort, og blir bare store klumper på øyevippene.

What to do?? Noen som har andre tips??

Skrevet

Er det krise kan du bruke litt olivenolje på en pad, det vil løse opp produktet...

Skrevet

Olivenolje i øyet? Huffda! Hørtes ekkelt ut.

Bruk vanlig sminkefjerner du. Vannfast mascara er vanskelig å fjerne, men hvis du holder en bomullspad med sminkefjerner over øyet en stund før du gnir, så skal det gå. Sånn at du legger vippene i bløt, på en måte :)

Skrevet

Støtter olivenolje. Prøv å ikke få det i øyet, men det verste som skjer er at du ser bittelitt uklart i noen minutter :)

Skrevet (endret)

Tro meg, til vannfast maskara som ikke vil av allerede når hun har prøvd med vanlig sminkefjerner er det bedre med litt olje på en pad som løser det opp med en gang (jeg gjenntar, litt....) enn å sprøve mer med vanlig sminkefjerner. Vannfast maskara er oljebasert, derfor må man ha litt olje for å løse den opp, eller sterkere kjemiske stoffer og det finnes ikke i vanlige sminkefjernere, så det vil kun gni produktet utover eller klumpe det.

Er du redd for å få for mye kan du kan fukte padden lett med lunkent vann først og så dryppe en liten dråpe på :)

Endret av Lykkelitenen
  • Liker 3
Gjest Mynona83
Skrevet (endret)

Takk for tips!! Da skal jeg teste litt extra virgin olive oil i kveld :)

OG være mer obs neste gang jeg kjøper ny mascara!

Endret av Mynona83
Skrevet

Eller rett og slett kjøpe deg en oljebasert (to delt) sminkefjerner. De er beregnet for vannfast mascara. Noen få "vanlige" sminkefjernere tar vannfast, men anbefaler absolutt en oljebasert- da slipper du å gni så mye og det er ikke bra for den sarte huden rundt øyene! :)

Hører stadig folk som sier de ALDRI mer skal kjøpe vannfast mascara fordi de sliter med å få av mascaraen. "Hva fjerner du med da?" spør jeg. "Vann vel!") :fnise: Er en grunn til at det heter vannfast mascara da...!

• Liker 1
Skrevet

må bare komme med noe... :lete:

noen av de nye dyre mascarane løses opp i varmt vann :goodbye:

Ingen olje eller andre fjernere biter på, og man mister vipper i samme slengen.

Prøv å bare len deg over vasken med pitte litt varmt vann å gni vippene forsiktig mellom fingertuppene :jepp:

• Liker 1
Skrevet

må bare komme med noe... :lete:

noen av de nye dyre mascarane løses opp i varmt vann :goodbye:

Ingen olje eller andre fjernere biter på, og man mister vipper i samme slengen.

Prøv å bare len deg over vasken med pitte litt varmt vann å gni vippene forsiktig mellom fingertuppene :jepp:

Det stemmer! :jepp: Og jeg elsker de mascaraene! :rodmer: Kommer alltid til å bruke slike mascaraer. Det går an å bare fukte bommulspads med varmt vann, legg over i et par sekunder og dra nedover. Da blir det minimalt med gnikking også.

(når det gjelder disse mascaraer så pleier det å opplyses om at de skal av med varmt vann).

Her har jeg hørt omvendt av det jeg skrev over! :) Folk som ikke liker denne mascaraen fordi den ikke går av med sminkefjerner.

Skrevet (endret)

jeg kommer til å holde meg til denne typen jeg oxo. Den holder seg sinnsykt bra. Jeg har hatt problemer med mascaraer som drysser, men ikke denne typen.

Var nesten ranet for vipper fordi jeg heller ikke fikk av, til jeg gav opp å hoppet i dusjen. Den mascaran var i en gaveeske, og jeg hadde ikke visst om slikt før :gjeiper:

Endret av Wonders
  • Liker 1
Gjest Mynona83
Skrevet

Min går ikke av i varmt vann hvertfall. Jeg har stått med hele ansiktet i dusjen i flere minutter når jeg var litt frustrert her en periode. Har også mistet en del vipper, for jeg drar i klumpene, så da drar jeg jo av hele vippen :(

Men jeg fant en oljesminkefjerner (sånn todelt) i skapet. Uåpnet til og med - som jeg antakelig har hatt i mange år. Da fikk jeg av det meste. Noen klumper igjen, men det meste gikk bort.

Og neste gang jeg kjøper skal jeg passe på å sjekke at jeg får med meg ikke-vannfast :) Da kan jeg bare gå i dusjen også er den borte. Liker det mye bedre.

Skrevet

Bra det ordnet seg :)

Gjest Seniorita
Skrevet

Ikke bruk vannfast!

Jeg gjorde det i en periode, og vippene mine knakk!!

Gjest Mynona83
Skrevet

Ja, ser mine tynnes ut de og.. men den kostet så mye penger, så er kjipt å kaste den også... Jeg som alltid har hatt tykke, lange vipper...

Skrevet

Mine øyne renner hele tiden i dagslys, så jeg har alltid brukt vannfast maskara. Det er et slit å fjerne den, og jeg har altid knekkte vipper.

Jeg har hørt at det finnes noe som heter tårefast maskara, som er litt mildere, men jeg kan ikke finne det noe sted.

Noen som har prøvd, og vet hvem som har dem?

Skrevet

Det er en litt mildere type som heter smudgeproof i alle fall. Har brukt den med stort hell selv, men jeg bruker olje til å fjerne all sminke i utgangspunktet da.

Skrevet

Det finnes tårefaste maskaraer, disse løser seg opp med varmt vann. Clinique har slike (jeg bruker clinique High impact curling maskara mye, denne er tårefast) og L'oreal har en versjon, beauty tubes. Samme prinsipp her også :) Om jeg ikke husker feil har også Kanebo slik maskara, men jeg har ingen erfaring med dette merket.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...