Gå til innhold

ta kontakt eller ikke ?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei

Har et spørsmål her, og må først fortelle at dating, ta kontakt med andre ute på byen, ikke er helt min greie. Jeg er godt voksen 40+ og har vært alene et par år.

Var ute på byen og en spurte om nr. mitt og fikk et par helt nøytrale meldinger etter dette, jeg svarte i samme stil tilbake, og så blir det stille en god stund, jeg sender en melding en helg om at det ble stille og ønsker vedkommende god helg. Det går forsatt en god stund.. Hadde vel regnet med at her hører jeg ikke mere. Så kommer det en melding som beklager at han ikke har svart, og begrunnelse at det har vært så mye annet akkurat i denne perioden. Vi har da noen meldinger frem og tilbake den kvelden og jeg avslutter denne fordi det begynner og nærme seg sengetid her..

Vil ikke virke masete men ble veldig fasinert av han og klarer ikke helt og bestemme meg for om jeg skal sende medling eller ikke. Han har kanskje med å være stille en periode prøvd og avslutte sms dialogen... eller ?

Hvordan tar men evnt. kontakt hva syntes dere her ?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Når det har gått passe tid siden dere hadde kontakt sist så send han en melding om han vil ta en kaffe eller se en film for eksempel. Ikke la det gå for lenge heller, det virker jo litt snålt å få en måneder etter dere hadde kontakt sist. Maks opp mot en uke kanskje?

Skrevet

Ingen åpenbar entusiasme ifra noen av partene?

Er det da noen vits i å kaste bort mer tid og krefter på det?

• Liker 2
Skrevet

Ja for du vet hva du snakker om... Herregud!

• Liker 1
Skrevet

Hei og takk for svar til første mann... jo har tenkt på det du skrev men føler at jeg ikke helt har lyst til og ta initativet først til og møtes.. kunne godt tenke meg en dialog via sms eller mail først.. uff så vanskelig ting plutslig ble her for meg..

Og til nr. 2 må jeg si at jeg tenkte på det når jeg logget inn hvor lang til det tok før du kom med dine "positive" kommentarer... du rakk og bli nr. 2..

skriver du... jo det er vel kanskje det det er fra min side siden jeg forsatt tenker på det..

Men er ikke like dreven i dette spillet som du tydeligvis er.. og nå blir jeg faktisk litt forbannet på med selv som gidder og engasjere meg i dine kommentarer..

Skrevet

Hvorfor vil du ha sms/mail-kontakt, er det ikke like greit å prøve seg på personlig? Bor dere "ikke-altfor-langt" fra hverandre, så inviter på en kaffe på en ganske normal kafè, gjør det vennskapelig, ikke'no sjekke-opplegg, å sjå hva som skjer. Da engasjerer du deg i han, men prøver ikke å ta det altfor fort.

Den som intet våger, intet vinner, goood luck

Skrevet

Hei og takk for svar til første mann... jo har tenkt på det du skrev men føler at jeg ikke helt har lyst til og ta initativet først til og møtes.. kunne godt tenke meg en dialog via sms eller mail først.. uff så vanskelig ting plutslig ble her for meg..

Førstemann her, sender du en kjapp SMS og spør om han vil være med på kino så ligger det jo ikke stort mer i det utad enn at du har lyst og se en film og trives i hans selskap. Selvfølgelig legger du mer i det selv men det vet ikke han noe om nødvendigvis. Men ikke gå helt overbord og skriv "hei jeg lette med lys og lykte blant vennene mine men kunne ikke finne noen som ville se film så jeg tenkte jeg kanskje skulle spørre deg".. Heller bare noe slik som "Hei, har du sett x? Den går på y-kinoen nå. Lyst til å være med?".

Skrevet

Og til nr. 2 må jeg si at jeg tenkte på det når jeg logget inn hvor lang til det tok før du kom med dine "positive" kommentarer... du rakk og bli nr. 2..

skriver du... jo det er vel kanskje det det er fra min side siden jeg forsatt tenker på det..

Men er ikke like dreven i dette spillet som du tydeligvis er.. og nå blir jeg faktisk litt forbannet på med selv som gidder og engasjere meg i dine kommentarer..

Okei. Jeg forstår. Du er bare ute etter moralsk støtte og hjelp til å klare å bestemme deg.

Så ingen vanskelige spørsmål, takk! :ler:

Ja, jeg har lagt merke til at det å bestemme seg ikke akkurat er så lett for kvinner uten støtte ifra resten av verden først.

Sånn er ikke vi mannfolk vettu. Vi bestemmer oss stort sett på egen hånd :smoke:

Skrevet

støtter absolutt første svaret du fikk, å invitere ham med på noe ikke altfor romantisk ville vært min idé også. Husk å gå for en ikke altfor klissete kinofilm, du vil ikke at han skal avvise forslaget fordi filmen gir ham grøsninger ;)

Skrevet

Okei. Jeg forstår. Du er bare ute etter moralsk støtte og hjelp til å klare å bestemme deg.

Så ingen vanskelige spørsmål, takk! :ler:

Ja, jeg har lagt merke til at det å bestemme seg ikke akkurat er så lett for kvinner uten støtte ifra resten av verden først.

Sånn er ikke vi mannfolk vettu. Vi bestemmer oss stort sett på egen hånd :smoke:

Hvorfor gidder du å skrive i tråder når du bare har piss å komme med? Kan du ikke heller finne på noe annet?

TS, jeg hadde sendt ham en melding. Ikke vær for redd, det eneste du kan bli er avvist, og det er den største skrekken mange av oss har. Ikke vær for keen, møt ham rolig og vis at du er interessert, men ikke mer enn det er naturlig å vise så tidlig. Lykke til!

Skrevet

Nei jeg trenger ikke morals støtte... men litt råd hadde jeg faktisk lyst på og få, og det har jeg fått fra mange allerede.

Men skal jeg følge Steinar 40 sitt... så er saken allerede avsluttet. Ja det er jo en mann jeg prøver og få kontakt med så da er vel han som alle andre og det er som deg.. og da har han allerede bestemt seg siden han ikke tar kontakt igjen.. da er det bare tull og engasjere seg mer i han.

Skrevet

hei ja kunne godt sent en melding, men håpet at han ville ta første stedet til et treff. Derfor kunne jeg tenke meg litt sms/mail kontakt slik at jeg slipper og be han ut.. og da er det vanslikg og sende melding. Tenker som så at han har all mulighettil og ta kontkt hvis han var intressert.

Men takk for alle inspill.. får gå litt til i tenkeboksen her.

Gjest Hjerterdronning
Skrevet

Kanskje er entusiasmen større desto mer tilbakeholden man er. Dess mer interessert man er, dess mer sårbar er man og nøler...

Skrevet

Ja jeg tror du er inne på noe der, hjertedronning.

Men har bestemt med for å ta kontakt igjen via sms... og får ikke engang her klart og formulere meg riktig... er det mulig og være så usikker plutselig..

Har jo ikke noe og tape som de andre skriver her. Får se om det ikke snart detter ned et forslag til fin melding uten at jeg direkte ber han ut.

Skrevet (endret)

Kanskje er entusiasmen større desto mer tilbakeholden man er. Dess mer interessert man er, dess mer sårbar er man og nøler...

Ja, det kan være sånn selvfølgelig.

Men la oss si at det finnes to ulike personlighetstyper.

1. De som er utadvendte og pågående.

2. De som er beskjedne og forsiktige.

Hvis man da vet at en person er utadvendt, så vil jeg anta at det er stor sannsynlighet for at denne ikke er interessert hvis hun/han ikke viser en viss entusiasme og interesse.

Men med en person som er beskjeden vil det være mye vanskeligere å tolke signalene. Det blir altså vanskelig å se forskjell i oppførselen om hun/han er interessert eller ikke.

Så det er ikke lett, tenker jeg. Selv om det er lettest å se signalene til utadvendte folk.

Endret av Steinar40
Gjest Hjerterdronning
Skrevet

Ja, det kan være sånn selvfølgelig.

Men la oss si at det finnes to ulike personlighetstyper.

1. De som er utadvendte og pågående.

2. De som er beskjedne og forsiktige.

Hvis man da vet at en person er utadvendt, så vil jeg anta at det er stor sannsynlighet for at denne ikke er interessert hvis hun/han ikke viser en viss entusiasme og interesse.

Men med en person som er beskjeden vil det være mye vanskeligere å tolke signalene. Det blir altså vanskelig å se forskjell i oppførselen om hun/han er interessert eller ikke.

Så det er ikke lett, tenker jeg. Selv om det er lettest å se signalene til utadvendte folk.

vet ikke om dere husker meg da jeg fortalte om min interesse for en tidligere kollega.

Han gav meg komplimenter, sa han brydde seg om meg 2 ganger, klådde på meg i forbifarten en gang. Jeg ble egentlig smigret men kunne ikke vise det. En dag under lunsjen, en stund før han skulle slutte, så tenkte jeg jeg skulle virkelig vise at jeg liker ham og fanget blikket hans på sluten av samtalen og smilte megetsigende til ham. Det prellet rett av og han trakk seg tilbake.

Skrevet

vet ikke om dere husker meg da jeg fortalte om min interesse for en tidligere kollega.

Han gav meg komplimenter, sa han brydde seg om meg 2 ganger, klådde på meg i forbifarten en gang. Jeg ble egentlig smigret men kunne ikke vise det. En dag under lunsjen, en stund før han skulle slutte, så tenkte jeg jeg skulle virkelig vise at jeg liker ham og fanget blikket hans på sluten av samtalen og smilte megetsigende til ham. Det prellet rett av og han trakk seg tilbake.

Ja, det skulle jo kunne tolkes slik at han syns det var spennende og morsomt inntil det ble for alvorlig.

Gjest Hjerterdronning
Skrevet

Ja, det skulle jo kunne tolkes slik at han syns det var spennende og morsomt inntil det ble for alvorlig.

Eller at han er opptatt, for det er han.

Skrevet

Når jeg leser det siste innlegget; spørsmålet blir vel derfor for kvinner; Ta kontakt eller ikke?????

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...