AnonymBruker Skrevet 20. februar 2011 #1 Del Skrevet 20. februar 2011 katten min fikk i seg en bit av avocadokjøttet som falt ned på gulvet. Selvfølgelig viser det seg at avocado er giftig for katter, etter litt kjapp søking på nettet:( hva skal jeg gjøre??? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Aurora M. Skrevet 20. februar 2011 #2 Del Skrevet 20. februar 2011 (endret) Tuller du eller? Om du ikke gjør det, så kan jeg bare gjenta mitt syn på avokado (ligger en tråd lengre nede på siden her og): Ta det med knusende ro, at pus har fått i seg litt avokado er ikke farlig! Sånn. Bedre? Endret 20. februar 2011 av Aurora M. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. februar 2011 #3 Del Skrevet 20. februar 2011 Tuller du eller? Om du ikke gjør det, så kan jeg bare gjenta mitt syn på avokado (ligger en tråd lengre nede på siden her og): Ta det med knusende ro, at pus har fått i seg litt avokado er ikke farlig! Sånn. Bedre? Jeg lurer litt på hva du baserer det synet på? Det er ganske godt dokumentert at katter er intolerante for persin. Katten dør neppe av en liten bit, men kan få både diaré og oppkast. Selv om det ikke akkrat er alvorlige greier, så synes jeg ikke det er noe å bagatellisere...? TS: følg litt med på pus. Mest sannsynligvis går det helt bra, all den informasjonen jeg har sett på nettet sier at det kun er store mengder som er farlig. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
snowbreeze Skrevet 20. februar 2011 #4 Del Skrevet 20. februar 2011 puh, håper dere har rett. Har gått rundt med en klump i magen, halsen og i det hele tatt der det går an å ha klumper idag. Alle sider jeg gikk inn på nettet skrev bare at avocado er svært giftig for katter og kan lede til død, men fant ikke noe om mengder noe sted:( leste et sted, muligens her inne, at fruktkjøttet er det som er "minst" farlig på avocadoplanten, men ble livredd likevel. Er ca 6 timer siden, og det virker frisk og rask som vanlig så langt, løper rundt og herjer og sover litt imellom. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Aurora M. Skrevet 20. februar 2011 #5 Del Skrevet 20. februar 2011 Jeg lurer litt på hva du baserer det synet på? Det er ganske godt dokumentert at katter er intolerante for persin. Katten dør neppe av en liten bit, men kan få både diaré og oppkast. Selv om det ikke akkrat er alvorlige greier, så synes jeg ikke det er noe å bagatellisere...? TS: følg litt med på pus. Mest sannsynligvis går det helt bra, all den informasjonen jeg har sett på nettet sier at det kun er store mengder som er farlig. Og hvor ligger den store forskjellen i det du og jeg mener? Og hva jeg baserer mitt syn på kan du lese i den andre tråden. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. februar 2011 #6 Del Skrevet 21. februar 2011 Og hvor ligger den store forskjellen i det du og jeg mener? Og hva jeg baserer mitt syn på kan du lese i den andre tråden. 1. Jeg himler ikke med øynene til folk som er redde for katten sin 2. Jeg burde nok ha lagt ut link til påstanden min, men jeg fant den ikke i farta. Du belegger ikke påstanden din i det hele tatt, bortsett fra å henvise til en annen tråd som jeg ikke klarer å finne ihvertfall. Kanskje du kunne legge ut link? Slik det står nå virker det som om du bare synser, selv om du tydeligvis har forklart deg bedre et annet sted. 3. Det utgjør vel ikke noen forskjell i praksis, men jeg synes det er greit at man forklarer hvorfor noeer farlig/ikke farlig. Det er derfor jeg henviser til hvilket stoff det er som gjør katten syk, hvilke virkninger det har og hvor godt dokumentert det er. Det er liksom noe med å vise at man ikke bare mener og synser basert på noen få personlige erfaringer, men at man har satt seg inn i stoffet. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Aurora M. Skrevet 21. februar 2011 #7 Del Skrevet 21. februar 2011 Jeg mente ikke å himle med øynene, som "åå, så dum du er!", jeg trodde helt ærlig det var noen som tullet litt på bakgrunn av den andre "avokadotråden" her inne, og fant ikke en bedre smiley i farten. Jeg hadde det kjempetravelt og rakk ikke sette inn link. Det var egentlig dumt av meg å svare i det hele tatt, men jeg tenkte jeg ville gjøre det i tilfelle det ikke var tull likevel, for å berolige TS. Ikke noe vondt ment! :)Her er tråden jeg mener: Min lenke Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pantora Skrevet 28. februar 2011 #8 Del Skrevet 28. februar 2011 Om du ble så redd for katten din så skjønner jeg ikke hvorfor du ikke umiddelbart ringte til dyrlegen i stede for å spørre her.. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå