AnonymBruker Skrevet 20. februar 2011 #1 Skrevet 20. februar 2011 Ja, jeg VET at det sikkert er mange tråder om akkurat dette, men nå fikk jeg virkelig nok. Sambo og jeg var hos svigermor og spiste frokost i dag. Under frokosten oppstår det en liten diskusjon mellom sambo og meg om hvordan vi skal bo fremover. bygge hus, men hvordan. Det spiller forsåvidt ingen rolle. Sambo begynte med en ide som jeg syntes var helt over viddene og forklarte at så lenge jeg skulle være med å betale på dette ville jeg ikke ha det akkurat slik. S.M er på min side frem til frem til sambo bli uenig. da går hun over til hans side og går i mot meg. Er det flere som har S.M som er slik?? Som støtter sønnen i alle forslag uansett hvor rare, uaktuelle eller spesielle ideer. Vet det ble litt klaging, men der rant virkelig over for meg i dag.
Havbris Skrevet 20. februar 2011 #2 Skrevet 20. februar 2011 Denne "konstellasjonen" er ikke uvanlig og jeg synes ikke du skal legge så mye i det. Irriterende ja - men ikke verdt å bruke så mye energi på. Noen svigermødre er hønemødre for sønnene sine livet ut. Du kan ikke endre henne. 3
AnonymBruker Skrevet 20. februar 2011 #3 Skrevet 20. februar 2011 Selvsagt vet jeg det, men gud så irriterende
Havbris Skrevet 20. februar 2011 #4 Skrevet 20. februar 2011 Selvsagt vet jeg det, men gud så irriterende Ja - irriterende. Svelg kamelen!
Gjest privatliv? Skrevet 20. februar 2011 #5 Skrevet 20. februar 2011 Hvorfor tar dere interne diskusjoner foran andre mennesker, om det ikke er meningen at de skal få uttale seg? Sier dere ifra når de andre "får lov" til å delta i samtalen igjen, da? 1
Gjest Ts Skrevet 20. februar 2011 #6 Skrevet 20. februar 2011 Gjest_privatliv?_ vet ikke helt om jeg forstod hva du mente nå...? Hilsen TS
Gjest privatliv? Skrevet 21. februar 2011 #7 Skrevet 21. februar 2011 Det jeg mente (som et godt råd): Dersom dere ikke ønsker at svigermor blander seg inn i diskusjoner om hvordan dere skal bo, så er det lurt å ta de diskusjonene når hun ikke er tilstede. Når folk kommer på frokostbesøk hos meg, regner jeg med at jeg har "lov" til å uttale meg i alle samtaler rundt bordet. Private samtaler de mener jeg ikke skal uttale meg om, regner jeg med de tar på tomannshånd, og i alle fall ikke ved mitt frokostbord. Ergo: Dersom svigermor ikke skal få uttale seg om saken, ta diskusjonen når hun ikke er tilstede 2
Gjest svigerdatter Skrevet 21. februar 2011 #8 Skrevet 21. februar 2011 Jeg skjønner frustrasjonen din så altfor godt ts. Har selv en svigermor som mener at hun har rett til å si sin mening om alt som har med vårt liv å gjøre. Hun har selvsagt lov å ha sin oppfatning om ting, men hun trenger ikke alltid å ytre det. Hennes mening er ikke alltid viktig! Om noen diskuterer noe privat i mitt påhør, så føler jeg ikke automatisk at jeg har rett til å blande meg inn bare fordi jeg er i nærheten! Jeg har da respekt nok for andres privatliv til å la være å pådytte andre min mening, om ting som ikke angår meg i det hele tatt! Kjære ts! Enkelte svigermødre bryr seg ikke om at de tråkker over andres grenser. De synes å tro at de har lov til å si det de vil si, når de vil si det. Uavhengig av om de sårer noen, eller tråkker over grenser. Blod er tykkere enn vann. Din svigermor virker som min svigermor. Hun kommer nok for evig og alltid til å ta sin sønns side, dessverre. Med kanskje unntak av de gangene det tjener hennes formål og oppfatning å gå på tvers av sinn sønn. Jeg er enig med siste taler når det gjelder en ting: Med slike svigermødre så må du beskytte deg selv og ditt privatliv med å ikke mate hennes dragning mot å stikke nesen der den ikke hører hjemme. For sjansen for at hun forandrer seg er forsvinnende liten, dessverre. Klem fra en som vet nøyaktig hvordan du har det!
AnonymBruker Skrevet 21. februar 2011 #9 Skrevet 21. februar 2011 godt det ikke bare er jeg som har en slik svigermor. hun er verdens snilleste eller, men når det gjelder hennes sønn (på 39 år) så er hun grenseløs. Selv er jeg veldig selvstendig og aldri hatt det slikt hjemme. for meg blir dette helt bak mål.Men som dere sier så er det slik noen bare er. Selv sønnen er fryktelig selvstendig med denne moren. Jeg må flire av det i dag. Om jeg sier noe til sønnen som enintern spøk eller kommentar får jeg høre 2 sek etterpå; "hva da?" eller "hva sa du nå" he he.. hjelpes. nå flirer jeg godt.
AnonymBruker Skrevet 21. februar 2011 #10 Skrevet 21. februar 2011 Det jeg mente (som et godt råd): Dersom dere ikke ønsker at svigermor blander seg inn i diskusjoner om hvordan dere skal bo, så er det lurt å ta de diskusjonene når hun ikke er tilstede. Når folk kommer på frokostbesøk hos meg, regner jeg med at jeg har "lov" til å uttale meg i alle samtaler rundt bordet. Private samtaler de mener jeg ikke skal uttale meg om, regner jeg med de tar på tomannshånd, og i alle fall ikke ved mitt frokostbord. Ergo: Dersom svigermor ikke skal få uttale seg om saken, ta diskusjonen når hun ikke er tilstede Hei du. Jeg er helt enig med deg. selvsagt skal hun få blande seg inn. Vi som begynte å prate om det. Men det jeg reagerte på var at hun skiftet mening om saken etter å ha vært på min siden og over til sønnen sin side fordi han ikke var enig med meg. hun gikk på en bommert.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå