Gjest Peanut Skrevet 5. september #11041 Skrevet 5. september EbbaGrønn skrev (4 timer siden): https://dnbeiendom.no/bolig/Akershus/Asker/Vollen/Strandengveien-70/402250172 Og her er nabohuset til salgs, noe spesielt det også! enkefru skrev (3 timer siden): I alle dager 😂 Det er samme selger.
AnonymBruker Skrevet 6. september #11042 Skrevet 6. september AnonymBruker skrev (På 21.8.2025 den 22.41): Nydlig hus, men renoveringsbudsjettet står ikke i stil til den prisen. La oss si andre "total"-renoverings-hus i området ligger for 25-35? Koster maks 10-15 å renovere det huset. Anonymkode: 283ac...95e Nja, det syntes jeg hørtes billig ut for hus på riktig side av solveien på den størrelsen, med den utsikten og tomten. Hun megler Karanne fra den TV 3 serien kjøpte vel oppussingsobjekt for rundt 40 mill litt lenger bort i veien om jeg ikke husker riktig… men ellers ja, syntes dette var noe overpriset… Anonymkode: ebd02...684 2
AnonymBruker Skrevet 6. september #11043 Skrevet 6. september Peanut skrev (På 2.9.2025 den 8.20): Her er det et hus jeg så hver bidige gang jeg gikk til Blindern i tidligere år. Syntes det var så fint: https://www.finn.no/realestate/homes/ad.html?finnkode=423208938 Her må det ha vært noen eldre som har bodd: https://www.finn.no/realestate/homes/ad.html?finnkode=394527185 (totalrenovere hele må man nok regne med. Synes det var litt koselig jeg De har nok hatt det fint der) Elsket det huset her! Ser liksom for meg en enke som har bodd her, er noe søtt med at det ikke var en eneste dobbeltseng i hele huset, er man alene, så sover man på 70 madrass hvis man er over en viss alder😅 Anonymkode: ebd02...684 1
AnonymBruker Skrevet 6. september #11044 Skrevet 6. september AnonymBruker skrev (2 timer siden): Nja, det syntes jeg hørtes billig ut for hus på riktig side av solveien på den størrelsen, med den utsikten og tomten. Hun megler Karanne fra den TV 3 serien kjøpte vel oppussingsobjekt for rundt 40 mill litt lenger bort i veien om jeg ikke husker riktig… men ellers ja, syntes dette var noe overpriset… Anonymkode: ebd02...684 Ble kjøpt for 21 i 2008. 51 millioner i verdistigning er helt sykt. Tipper de har lagt inn maks 10 mill i renovering. Anonymkode: 283ac...95e 1
AnonymBruker Skrevet 7. september #11045 Skrevet 7. september https://www.finn.no/realestate/homes/ad.html?finnkode=425440851&ci=3 OMG 😳 Er det tvangssalg, kanskje? Anonymkode: 02342...a1c 2
AnonymBruker Skrevet 7. september #11046 Skrevet 7. september AnonymBruker skrev (37 minutter siden): https://www.finn.no/realestate/homes/ad.html?finnkode=425440851&ci=3 OMG 😳 Er det tvangssalg, kanskje? Anonymkode: 02342...a1c Det ser ikke sånn ut - i informasjonen hos eiendomsmegleren står det ingenting om tvangssalg, kun om vanlig salg som er omfattet av avhendingsloven, vanlig budgivning og så videre, og selger har fylt ut egenerklæringsskjema. Men hos kartverket er det registert "tvangssalg besluttet" i juli i år, så det er kanskje et forsøk på vanlig salg for å unngå tvangssalg? Selger (kvinne 67 år) opplyser å ha bodd i leiligheten i 1984-2025. "Boligen vil ikke bli vasket ut, potensielt tømt eller rengjort til overtakelse." Anonymkode: e2bcb...7eb 4 2
AnonymBruker Skrevet 7. september #11047 Skrevet 7. september AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Det ser ikke sånn ut - i informasjonen hos eiendomsmegleren står det ingenting om tvangssalg, kun om vanlig salg som er omfattet av avhendingsloven, vanlig budgivning og så videre, og selger har fylt ut egenerklæringsskjema. Men hos kartverket er det registert "tvangssalg besluttet" i juli i år, så det er kanskje et forsøk på vanlig salg for å unngå tvangssalg? Selger (kvinne 67 år) opplyser å ha bodd i leiligheten i 1984-2025. "Boligen vil ikke bli vasket ut, potensielt tømt eller rengjort til overtakelse." Anonymkode: e2bcb...7eb Da snakker vi alvorlige psykiske lidelser Anonymkode: 02342...a1c 1
Million Skrevet 7. september #11048 Skrevet 7. september (endret) Kjempeeiendom til salgs i Vinderen bydel i Oslo, Villa Alvim, en av Oslos fineste områder og adresser. Deromkring liker de ikke ord som har a-ending. Det skal være -en. Jeg tror den ligger i den delen av bydelen som heter Holmenkollen. Tomten er veldig stor, hele 3.3 mål i Oslos fineste områder. Iflg Estate sin artikkel om bygget på nesten 1000 kvadratmeter, har det vært utleid som ambassade de siste årene til Pakistan. Det har skiftet eiere noen ganger også de siste årene. Pakistan betaler nesten to og en halv million i året for å leie den. Andre nettsider skriver også om eiendommen, fordi den har vært til salgs en del ganger de siste tjue årene. Men eh.... Jeg bare lurer på hva kjøkkenet lukter etter årevis med pakistansk kokekunst i denne praktvillaen i nybarokk stil....? Alle som har bodd i blokk og har pakistanske naboer, vet hva det kan lukte i hele bygget. Nå er prakteiendommen altså til salgs igjen for den nette sum av 58.000.000 kroner. Den ser velholdt ut innvendig. Veldig staselig. Den må ha blitt bygget for rike mennesker i sin tid. Bygningen står på Byantikvarens Gule Liste, så det er langt i fra fritt frem og gjøre hva man vil med det om man kjøper det. Endret 7. september av Million
sofie777 Skrevet 7. september #11049 Skrevet 7. september Million skrev (5 minutter siden): Kjempeeiendom til salgs i Vinderen bydel i Oslo, Villa Alvim, en av Oslos fineste områder og adresser. Deromkring liker de ikke ord som har a-ending. Det skal være -en. Jeg tror den ligger i den delen av bydelen som heter Holmenkollen. Tomten er veldig stor, hele 3.3 mål i Oslos fineste områder. Iflg Estate sin artikkel om bygget på nesten 1000 kvadratmeter vært utleid som ambassade de siste årene til Pakistan. Det har skiftet eiere noen ganger også de siste årene. Pakistan betaler nesten to og en halv million i året for å leie den. Andre nettsider skriver også om eiendommen, fordi den har vært til salgs en del ganger de siste tjue årene. Men eh.... Jeg bare lurer på hva kjøkkenet lukter etter årevis med pakistansk kokekunst i denne praktvillaen i nybarokk stil....? Alle som har bodd i blokk og har pakistanske naboer, vet hva det kan lukte i hele bygget. Nå er prakteiendommen altså til salgs igjen for den nette sum av 58.000.000 kroner. Den ser velholdt ut innvendig. Veldig staselig. Den må ha blitt bygget for rike mennesker i sin tid. Bygningen står på Byantikvarens Gule Liste, så det er langt i fra fritt frem og gjøre hva man vil med det om man kjøper det. Lurer på om megleren vet hva dette er for noe, kanskje de trodde det var et fancy firmanavn med for- og etternavn?
Million Skrevet 7. september #11050 Skrevet 7. september sofie777 skrev (5 minutter siden): Lurer på om megleren vet hva dette er for noe, kanskje de trodde det var et fancy firmanavn med for- og etternavn? Liten googling hadde oppklart det for megler, ja
Million Skrevet 15. september #11051 Skrevet 15. september Har denne bygningen vært her i tråden før, tro? Det var noe lignende, der det var en stor konfliktsak/advokatsak mellom to eiere (menn)...? Eller var det et annet sted (Vestkanten muligens)? Synes bare huset/bygningen ser kjent ut. Denne bygningen fra 1917 huser flere selvstendige eierleiligheter. Det er en av disse som er til salgs her. Absolutt oppussingsobjekt. Eller totalrenovering, vil jeg si (sjekk badet f.eks) Ligger på beste adressen på Nordstrand, Oslo. Solveien, kjent for å ha de dyreste boligene. Selv denne leiligheten som må totalrenoveres, er priset til hele 16,4 millioner (153 internt bruksareal) Bygningen sett fra hagen. Flott utsikt over fjorden fra vinduene og balkongen Badet....(gardiner og vindu blir søkkvått hver gang man bader og dusjer seg, tenker jeg) 5
AnonymBruker Skrevet 17. september #11052 Skrevet 17. september Kan noen forklare hvorfor denne leiligheten med dårlig utsikt og mye innsyn koster 7,5!? Det er jo Lillestrøm, ikke Oslo sentrum liksom… https://www.finn.no/realestate/homes/ad.html?finnkode=427537407 Anonymkode: 02342...a1c
enkefru Skrevet 17. september #11053 Skrevet 17. september AnonymBruker skrev (18 minutter siden): Kan noen forklare hvorfor denne leiligheten med dårlig utsikt og mye innsyn koster 7,5!? Det er jo Lillestrøm, ikke Oslo sentrum liksom… https://www.finn.no/realestate/homes/ad.html?finnkode=427537407 Anonymkode: 02342...a1c I Oslo ville den ligget på minst 2 mill mer... etter prisstatistikken for området, er den jo ikke uforholdsmessig dyr.... 1
Hoppetaujenta Skrevet 17. september Forfatter #11054 Skrevet 17. september AnonymBruker skrev (På 7.9.2025 den 12.06): https://www.finn.no/realestate/homes/ad.html?finnkode=425440851&ci=3 OMG 😳 Er det tvangssalg, kanskje? Anonymkode: 02342...a1c Mangler en nok skap og skuffer og i tillegg er litt vimsete/kaotisk/kunstnerisk av seg, så ser det fort slik ut.
AnonymBruker Skrevet 18. september #11055 Skrevet 18. september Hvem tenkte at det var en god idé å ha denne dama med på bildene? Så forstyrrende. https://www.finn.no/realestate/homes/ad.html?finnkode=420496582&ci=14 Hva er neste? Ei dame i badekaret? Folk i doggy på soverommet? Anonymkode: 02342...a1c 3 2
sofie777 Skrevet 18. september #11056 Skrevet 18. september AnonymBruker skrev (59 minutter siden): Hvem tenkte at det var en god idé å ha denne dama med på bildene? Så forstyrrende. https://www.finn.no/realestate/homes/ad.html?finnkode=420496582&ci=14 Hva er neste? Ei dame i badekaret? Folk i doggy på soverommet? Anonymkode: 02342...a1c Det var da i hvert fall ikke på hvert eneste bilde, som den berømte kiwien. Men litt forstyrrende er det. Men jeg synes jeg husker dama fra før og så at huset ble solgt for bare to år siden, så det er kanskje de samme bildene?
spinner Skrevet 19. september #11057 Skrevet 19. september AnonymBruker skrev (12 timer siden): Hvem tenkte at det var en god idé å ha denne dama med på bildene? Så forstyrrende. https://www.finn.no/realestate/homes/ad.html?finnkode=420496582&ci=14 Hva er neste? Ei dame i badekaret? Folk i doggy på soverommet? Anonymkode: 02342...a1c Det er vel et samlivsbrudd hvor hun følger med boligen ???? 2
AnonymBruker Skrevet 20. september #11058 Skrevet 20. september Stor og herskapelig enebolig fra 2009 med panoramautsikt. Dobbelgarasje med stort loft. | FINN eiendom Anonymkode: be8ff...478
AnonymBruker Skrevet 20. september #11059 Skrevet 20. september AnonymBruker skrev (42 minutter siden): Stor og herskapelig enebolig fra 2009 med panoramautsikt. Dobbelgarasje med stort loft. | FINN eiendom Anonymkode: be8ff...478 De spiller veldig mye på utsikt her. Andre ting er jo ikke så bra. Anonymkode: 02342...a1c
sofie777 Skrevet 20. september #11060 Skrevet 20. september AnonymBruker skrev (1 time siden): De spiller veldig mye på utsikt her. Andre ting er jo ikke så bra. Anonymkode: 02342...a1c Hva er ikke så bra? Jeg har ikke lest tilstandsrapporten og synes huset er ganske normalt (noen rare tak, men man kan jo leve med det)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå