Gå til innhold

Eiendom på finn.no

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg må si at jeg synes denne plassen her var veeeldig sjarmerende og har alt jeg kunne ønsket meg, drivhus, strand, plass til keramikkverksted og whatnot - hvis jeg bare hadde hatt noen som kunne ta seg av vedlikehold og sånt! 😍 

• Liker 3
  • Hjerte 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet
Kattugla skrev (3 minutter siden):

Jeg må si at jeg synes denne plassen her var veeeldig sjarmerende og har alt jeg kunne ønsket meg, drivhus, strand, plass til keramikkverksted og whatnot - hvis jeg bare hadde hatt noen som kunne ta seg av vedlikehold og sånt! 😍 

Utrolig fin plass 😍

• Liker 1
Skrevet
Stjertmeis skrev (5 minutter siden):

Utrolig fin plass 😍

Ja, virkelig! Og perfekt for oss som trives landelig og uten naboer altfor nært på! :D

AnonymBruker
Skrevet
Kattugla skrev (26 minutter siden):

Ja, lysthuset er "et smykke", og plassen er som du skriver veldig sjarmerende. Bad i kjelleren er dessverre ikke det.

Anonymkode: 09cec...909

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (22 minutter siden):

Ja, lysthuset er "et smykke", og plassen er som du skriver veldig sjarmerende. Bad i kjelleren er dessverre ikke det.

Anonymkode: 09cec...909

Jeg føler at selve plassen er så flott at et bad i kjelleren er en bagatelle og noe man kan finne en løsning på, jeg ville sannsynligvis vurdert å gjøre boden eller et av rommene i 2 etg om til et bad. 

• Liker 2
Skrevet
Kattugla skrev (1 time siden):

Nydelig! 😍

• Liker 1
Skrevet
Kattugla skrev (3 timer siden):

Jeg føler at selve plassen er så flott at et bad i kjelleren er en bagatelle og noe man kan finne en løsning på, jeg ville sannsynligvis vurdert å gjøre boden eller et av rommene i 2 etg om til et bad. 

Om jeg skulle brukt dette som fritidsbolig, så hadde det ikke gjort meg noe at badet var i kjelleren, særlig ikke når det så så pent ut som dette. Mine foreldre har hytte som ikke har innlagt vann i det hele tatt og kun utedo i en stygg bod, så dette er definitivt mange hakk opp.

• Liker 2
Gjest Peanut
Skrevet (endret)
Stjertmeis skrev (På 31.8.2025 den 11.06):

For snaue 10 mill kan du få denne rønna av en tomannsbolig i Bergen. Her må det primært være tomteverdien/beliggenheten  man betaler for.

https://www.finn.no/421669557

Får en del gufne vibber av det. Det er liksom veldig forlatt. I den ene enhetn står det fortsatt et haugammalt juletre (et under at nålene sitter på). 

Og på det ene kjøkkene et det fortsatt oppvask på benken, på et soverom henger det ei (gammalmanns)bukse på en knagg. 

Har noen bodd her nylig, under disse forholdene? 

Og plutselig ser man et (antageligvis) vel fungerende hjemmekontor?

Står at det er eternitt kledning på huset. Eternitt inneholder asbest.

Boligen ble kjøpt 2024 Selger har bodd i boligen de 12 siste månedene. 1.etg er utleid. 
Heftig pris han skal ha for det da når huset ble kjøpt for 1,750mill i fjor vår. 

O_O Foreldrene mine har prikk likt samme spisestuebord og stoler som på bildet nr 14 (dog i litt bedre stand).

Endret av Peanut
Skrevet
Peanut skrev (1 time siden):

Boligen ble kjøpt 2024 Selger har bodd i boligen de 12 siste månedene. 1.etg er utleid. 
Heftig pris han skal ha for det da når huset ble kjøpt for 1,750mill i fjor vår. 

O_O Foreldrene mine har prikk likt samme spisestuebord og stoler som på bildet nr 14 (dog i litt bedre stand).

Ja, da er det mange grunner til at det er en dyr eiendom. For ikke å snakke om det åpenbare forfallet, så vil jo bare det å fjerne og kaste asbest-avfall være ressurskrevende og dyrt. Og så kommer det forhold at det er vanskelig tilkomst til tomta for maskiner og materialer mv. 

Jøss, så selger kjøpte eiendommen for 1,75 mill for et drøyt år sida? Det er jo opplagt ikke gjort et døyt oppgradering der, så det er mildt sagt optimistisk å se for seg en verdiøkning på 550 % 😅

• Liker 1
Gjest Peanut
Skrevet
Stjertmeis skrev (3 minutter siden):

Ja, da er det mange grunner til at det er en dyr eiendom. For ikke å snakke om det åpenbare forfallet, så vil jo bare det å fjerne og kaste asbest-avfall være ressurskrevende og dyrt. Og så kommer det forhold at det er vanskelig tilkomst til tomta for maskiner og materialer mv. 

Jøss, så selger kjøpte eiendommen for 1,75 mill for et drøyt år sida? Det er jo opplagt ikke gjort et døyt oppgradering der, så det er mildt sagt optimistisk å se for seg en verdiøkning på 550 % 😅

Jeg lurer på om det kan ha vært sønnen til forrige eier eller noe, siden han hadde kjennskap til ting som ble gjort flere år tilbake. Men det er jo bare spekulasjoner…

Skrevet
Peanut skrev (5 minutter siden):

Jeg lurer på om det kan ha vært sønnen til forrige eier eller noe, siden han hadde kjennskap til ting som ble gjort flere år tilbake. Men det er jo bare spekulasjoner…

Ah, kan jo være et gaveelement i prisen den gang, da. Eller noe.

Beliggenheten sett i forhold til utsikt og nærhet til byen er jo ypperlig, og sånn sett er eiendommen sikkert verdt en del. Men det vil jo koste enormt mye å sette i stand (alternativt rive og bygge nytt om kommunen gir tillatelse til det). 

Nå er ikke jeg i noen posisjon til å ha noen kvalifisert mening om riktig pris, men snaue 10 mill for det der høres litt i overkant ut.

AnonymBruker
Skrevet
Tittei1 skrev (På 27.8.2025 den 12.40):

Må boligen være publisert på Finn.no for å være her? Flere bekjente av oss har lagt ut husene sine på Hjem.no også,  og er superfornøyde! Billigere, og får masse klikk og de kommer mye mer frem på sosiale medier enn finn-annonsene. Skikkelig kult at man kan redesigne rommene, synes det blir mye enklere å se for meg hvordan huset kan bli når man kan se litt forskjellige stiler. 

En venn har et liggende ute nå. Skikkelig kult hus i utgangspunktet, men gøy å se rommene i annen stil! 
Link til huset

Tar denne anonym.

Bor i nabolaget.

Ville ikke byttet 

1) Lengre til off transport (har nå 1-5 min avhengig av hvilken bussrute)

2) Knotete vei frem til huset i forhold til nå

3) Var kjedelig på bildene, hvitt med hvitt 

4) Evt ny boenhet ser jeg ikke hos kommunen er omstilt men kanskje tenkt som hybel som har mindre krav.

5) Ikke egentlig hage

6) Liker ikke gang kjøkken

7) Regner ikke skoleveien Google anbefaler (12min btw ikke 11) pga har sett hvordan det kjøres på de alt for trange veiene.

Positive ting

1) Fin utsikt over Nordås vannet (saltvannspoll og er ikke sjø som det står i prosjektet)

2) Lagt opp til å kunne kunne montere elbil lader (men skjønner ikke hvorfor de ikke bare har anlagt en om det er nåværende eier som har lagt opp)

3) Peisen i stuen var pen

Anonymkode: 22949...a68

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Tar denne anonym.

Bor i nabolaget.

Ville ikke byttet 

1) Lengre til off transport (har nå 1-5 min avhengig av hvilken bussrute)

2) Knotete vei frem til huset i forhold til nå

3) Var kjedelig på bildene, hvitt med hvitt 

4) Evt ny boenhet ser jeg ikke hos kommunen er omstilt men kanskje tenkt som hybel som har mindre krav.

5) Ikke egentlig hage

6) Liker ikke gang kjøkken

7) Regner ikke skoleveien Google anbefaler (12min btw ikke 11) pga har sett hvordan det kjøres på de alt for trange veiene.

Positive ting

1) Fin utsikt over Nordås vannet (saltvannspoll og er ikke sjø som det står i prosjektet)

2) Lagt opp til å kunne kunne montere elbil lader (men skjønner ikke hvorfor de ikke bare har anlagt en om det er nåværende eier som har lagt opp)

3) Peisen i stuen var pen

Prospektet ikke prosjektet 

AnonymBruker
Skrevet
Peanut skrev (56 minutter siden):

Det kan jo ha vært arv?

Anonymkode: 9ecb3...077

Gjest Peanut
Skrevet
AnonymBruker skrev (12 timer siden):

Det kan jo ha vært arv?

Jeg heller mot det. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (14 timer siden):

Det kan jo ha vært arv?

Ja, dagens selger har samme etternavn som personen som solgte den i fjor, så det var nok en familietransaksjon, derfor den lave prisen.

Skrevet
Anonym123123123 skrev (Akkurat nå):

Ja, dagens selger har samme etternavn som personen som solgte den i fjor, så det var nok en familietransaksjon, derfor den lave prisen.

Huset har vært i samme familie siden 1965, kan det se ut til.

AnonymBruker
Skrevet
Peanut skrev (17 timer siden):

Jeg vil tippe den som kjøpte til familiepris også har fått med alt inventar, og har brukt det siste året på å rydde ut 😅🫣 

Anonymkode: 18590...496

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...