Gå til innhold

Eiendom på finn.no

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Edie skrev (5 minutter siden):

Huset til Kjetil André Aamodt er til salgs.

https://www.finn.no/420570958

Er noe hus virkelig verdt den prisen?

Screenshot_20250813_064545.thumb.jpg.9ed9aba8fe7c60f65f5f54cc4acb3997.jpg

Hadde jeg hatt 65 mill å bla opp, så hadde jeg ikke gått for en horisontaldelt tomannsbolig med fulle glassfasader, der du antageligvis må akseptere at naboen i 2. etg også får bruke hagen (som det er fullt innsyn inn i din bolig fra). 

• Liker 2
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
Edie skrev (3 timer siden):

Fikk ikke sett biler av bad og soverom, men interiøret ser lett gammeldags ut, så tipper det må oppusses en del. Beliggenheten er fin, men prisen er for stiv uansett.

Anonymkode: 5df08...a19

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
Edie skrev (3 timer siden):

Synes leiligheten virket mørk, tross alle vinduene. Og litt utdatert.

Anonymkode: 17014...4d0

• Liker 2
Skrevet (endret)
Edie skrev (4 timer siden):

Jeg skjønner ikke helt boligen. Den er kategorisert som tomannsbolig. Men er det egentlig en flemannsbolig? 

Boligen er bygget helt inntil boligen på det som ser ut til å være nabotomta. Samtidig virker det som om boligen er horisontaldelt, fordi den er i to etasjer, og det er kun første etasje (og vaskekjeller) som omtales. 

Gidder ikke laste ned og lese salgsoppgaven, der fremgår det nok tydelig. 

Men synes jo som om det er en horisontaldelt tomannsbolig som deler vegg med en annen bolig. Som kjøper ville jeg da tenkt flermannsbolig..

Endret av Stjertmeis
  • Liker 1
Skrevet
Edie skrev (8 timer siden):

Det er jo rimelig høy prisstigning fra 2004 da de kjøpte huset for 13 000 000 . Selv om det vel er litt oppgradert så er det ikke verdt den økningen - at det er fint tomt teller jo litt . 

Jeg tror KA&co eier begge seksjonene - 1 & 2 , så kanskje de skal beholde og bo i 2 selv ?  

Prøvde å se men det står ikke noe om at hage deles med andre så kanskje de i 2 må bruke terasse som uteplass - uansett ikke helt optimalt at det er 2 enheter.

Nabotomta/huset er jo også ganske tett på 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
punkyB skrev (3 minutter siden):

Det er jo rimelig høy prisstigning fra 2004 da de kjøpte huset for 13 000 000 . Selv om det vel er litt oppgradert så er det ikke verdt den økningen - at det er fint tomt teller jo litt . 

Jeg tror KA&co eier begge seksjonene - 1 & 2 , så kanskje de skal beholde og bo i 2 selv ?  

Prøvde å se men det står ikke noe om at hage deles med andre så kanskje de i 2 må bruke terasse som uteplass - uansett ikke helt optimalt at det er 2 enheter.

Nabotomta/huset er jo også ganske tett på 

Eieren  Aamodt og Terje Håkonsen har sagt at alle 3 boenhetene er til salgs. Så første etasje, andre etasje og nabohuset som ligger vegg i vegg er til salgs om de får prisen de ønsker seg. Men de er også åpne for å selge eiendommene delt om det er lettere og gir bedre pris. 

Alle 3 eiendommene mener de totalt er verdt 200 millioner kroner. Men for disse luksus-eiendommene så er det vanskelig å vite hva boligene kan bli solgt for. Det er få kjøpere i denne prisgruppen. 

Tror det som gjør eiendommene så verdifulle ikke kun er beliggenheten, men også at begge eiendommene har store brygger. Er nærmest umulig å få tillatelse til å få bygget brygge eller utvide bryggene nå. Så om de bryggene de har er lovlige så er de nok gull verdt. Skriver om de er lovlige siden det har vært så mange saker om brygger som har blitt ulovlig utvidet og at kommunen nå går rundt og sjekker hvilke brygger som er lovlige og ikke. Så om de er utvidet ulovlig så vil de trolig om noen år måtte reduseres i størrelse. 

Anonymkode: db05a...eea

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Eieren  Aamodt og Terje Håkonsen har sagt at alle 3 boenhetene er til salgs. Så første etasje, andre etasje og nabohuset som ligger vegg i vegg er til salgs om de får prisen de ønsker seg. Men de er også åpne for å selge eiendommene delt om det er lettere og gir bedre pris. 

Alle 3 eiendommene mener de totalt er verdt 200 millioner kroner. Men for disse luksus-eiendommene så er det vanskelig å vite hva boligene kan bli solgt for. Det er få kjøpere i denne prisgruppen. 

Tror det som gjør eiendommene så verdifulle ikke kun er beliggenheten, men også at begge eiendommene har store brygger. Er nærmest umulig å få tillatelse til å få bygget brygge eller utvide bryggene nå. Så om de bryggene de har er lovlige så er de nok gull verdt. Skriver om de er lovlige siden det har vært så mange saker om brygger som har blitt ulovlig utvidet og at kommunen nå går rundt og sjekker hvilke brygger som er lovlige og ikke. Så om de er utvidet ulovlig så vil de trolig om noen år måtte reduseres i størrelse. 

Jeg har også lest at de hvertfall har vurdert å selge alle 3 . Nå foreligger det vel hvertfall bare prospekt på den ene ? 

Får man kjøpe alle 3 så har man jo ganske flere muligheter til å endre på den totale planløsningen - så det forsvarer kanskje mer den høye prisen 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
punkyB skrev (4 minutter siden):

Jeg har også lest at de hvertfall har vurdert å selge alle 3 . Nå foreligger det vel hvertfall bare prospekt på den ene ? 

Får man kjøpe alle 3 så har man jo ganske flere muligheter til å endre på den totale planløsningen - så det forsvarer kanskje mer den høye prisen 

Jeg vet ikke hvordan salget av de 2 andre  eiendommene fungerer. Om man da må kontakte eiendomsmegleren eller om selgerene har ombestemt seg 

Ja, vet å kjøpe alle 3 så får man flere muligheter. Kjøper man alle 3(eller i hvert fall 2 av dem) så vil man  også få en langt mer skjermet bolig.

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (14 timer siden):

Jeg vet ikke hvordan salget av de 2 andre  eiendommene fungerer. Om man da må kontakte eiendomsmegleren eller om selgerene har ombestemt seg 

Ja, vet å kjøpe alle 3 så får man flere muligheter. Kjøper man alle 3(eller i hvert fall 2 av dem) så vil man  også få en langt mer skjermet bolig.

Edit: Det skulle stått "ved" og ikke" vet" der.  Rettet på innlegget fordi jeg syntes tonene min ble mindre hyggelig enn jeg mente da  det stod "vet". @punkyB

Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Edit: Det skulle stått "ved" og ikke" vet" der.  Rettet på innlegget fordi jeg syntes tonene min ble mindre hyggelig enn jeg mente da  det stod "vet". @punkyB

Ingen problemer -helt enig med deg i det du skriver 🙂

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
enkefru skrev (18 timer siden):

Hva liker du med det? 

Anonymkode: 02342...a1c

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (21 minutter siden):

11,5 millioner for dette? Hvorfor det egentlig? Østfold…

Det finnes dyre objekter i Østfold au. Og i følge mine kolleger er dette rette sia av elva

Anonymkode: 2361e...e22

• Hjerte 1
Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Hva liker du med det? 

Er generelt begeistret for atriumshus, så ser det håndverksmessig solid og gjennomført ut,det har sjel… passe stor tomt til å være så sentralt, mm….

Endret av enkefru
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Dette huset synes jeg var usedvanlig vellykket. 

https://www.finn.no/realestate/homes/ad.html?finnkode=422028292&ci=46

Anonymkode: 17014...4d0

Det gjelder ikke bare dette huset, men jeg har aldri skjønt hvorfor man plasserer vaskerommet i en helt annen etasje enn alle soverommene. Er det fordi vaskemaskinen er tung, så er det et dårlig argument. Nærhet til kjøkken har heller ikke noe å si nå for tiden. Det som har noe å si er at det meste som skal vaskes kommer fra soverommene og da må det slepes både ned og opp. Hadde det i det minste vært et soverom i hovedetasjen, så hadde jeg skjønt det. Mottar gjerne motargumenter siden jeg aldri har bodd i enebolig. 

AnonymBruker
Skrevet
sofie777 skrev (18 minutter siden):

Det gjelder ikke bare dette huset, men jeg har aldri skjønt hvorfor man plasserer vaskerommet i en helt annen etasje enn alle soverommene. Er det fordi vaskemaskinen er tung, så er det et dårlig argument. Nærhet til kjøkken har heller ikke noe å si nå for tiden. Det som har noe å si er at det meste som skal vaskes kommer fra soverommene og da må det slepes både ned og opp. Hadde det i det minste vært et soverom i hovedetasjen, så hadde jeg skjønt det. Mottar gjerne motargumenter siden jeg aldri har bodd i enebolig. 

Jeg tror noe av tanken her er at det er rett ved ytterdøra, så barn kan droppe av seg våte og skitne tøy med en gang de går inn. Men er enig med deg, å drasse klesvasken til en hel familie opp og ned en etasje er virkelig unødvendig ekstraarbeid. Det kan hjelpe litt om det er en skittentøysluke fra badet ned til vaskerommet, men det er det sjeldent i moderne bygg. 

Foreldrene mine har vaskerom i kjelleren og soverom og bad i andre etasje… Har dradd en del kurver opp og ned de etasjene. Nei takk! 

Anonymkode: 3aaec...330

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...