Gå til innhold

Eiendom på finn.no

Hoppetaujenta

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (59 minutter siden):

Ja, det har nok ingenting med de ville felleskostnadene å gjøre.

Anonymkode: 9ecb3...077

Og at den er 10 år gammel og ser utdatert ut.

Anonymkode: f8802...da6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Fant et 103 år gammelt hus til salgs. Klassisk Nordstrandsvilla. Ser ok ut inne, men badene er nok ikke renovert siden 80 eller 1990-tallet en gang (se flisvalg...)

Disse husene er utrolig flotte å se på utenpå. Stor tomt var det også, 1.3 mål. Det er stort til å være på dagens Nordstrand!

Det eneste er at disse gamle husene ikke har de moderne elektriske oppleggene for el og data/bredbånd som moderne hus blir bygget med. De har også ofte energimerking som dette huset; G, som er det dårligste som finnes. Om noen år kommer EU-kravene mht dette og krav om utbedring... skjønner ikke hvordan det skal gå til uten å ødelegge slike gamle skatters tidsdesign og ytre/indre?

Men flott er det. 23,8 millioner var likevel en drøy pris... men det kommer nok delvis av den store tomta, og at boligen har over 350 kvm i internt bruksareal!

352_4e8ebd69-46d4-4abb-8434-1bbeec52a8fe

Endret av Million
  • Liker 2
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg er usikker på om denne er lagt ut tidligere. Huset har ligget ute for salg i ca ett år. Nå er det kommet inn et bud, 4 millioner under takst. 

Det synes jeg er skambud, og tviler på at det blir solgt for den summen. Jeg var på visning der for et år siden. Fantastisk bolig, men for mye som må gjøres med oppussing av kjøkken og bad til at det fristet å gå videre. 

https://www.finn.no/realestate/homes/ad.html?finnkode=354764397

Anonymkode: 9b190...c9a

• Liker 2
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skrevet (endret)
Million skrev (4 timer siden):

Fant et 103 år gammelt hus til salgs. Klassisk Nordstrandsvilla. Ser ok ut inne, men badene er nok ikke renovert siden 80 eller 1990-tallet en gang (se flisvalg...)

Disse husene er utrolig flotte å se på utenpå. Stor tomt var det også, 1.3 mål. Det er stort til å være på dagens Nordstrand!

Det eneste er at disse gamle husene ikke har de moderne elektriske oppleggene for el og data/bredbånd som moderne hus blir bygget med. De har også ofte energimerking som dette huset; G, som er det dårligste som finnes. Om noen år kommer EU-kravene mht dette og krav om utbedring... skjønner ikke hvordan det skal gå til uten å ødelegge slike gamle skatters tidsdesign og ytre/indre?

Men flott er det. 23,8 millioner var likevel en drøy pris... men det kommer nok delvis av den store tomta, og at boligen har over 350 kvm i internt bruksareal!

Det var en drøy pris ja, men det hjelper om alt inventar følger med på millimeteren. Det jeg likte best var den underjordiske gangen til garasjen. Hadde de hatt en diger vollgrav også rundt hele kåken, så hadde det vært midt i blinken. :rodmer:
352_849e201d-dc78-40e1-b477-148da2e4ffee :nigo: 

Endret av Hoppetaujenta
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Jeg er usikker på om denne er lagt ut tidligere. Huset har ligget ute for salg i ca ett år. Nå er det kommet inn et bud, 4 millioner under takst. 

Det synes jeg er skambud, og tviler på at det blir solgt for den summen. Jeg var på visning der for et år siden. Fantastisk bolig, men for mye som må gjøres med oppussing av kjøkken og bad til at det fristet å gå videre. 

https://www.finn.no/realestate/homes/ad.html?finnkode=354764397

Anonymkode: 9b190...c9a

For en fantastisk, historisk bygning! Hadde jeg hatt nok av penger og hatt noe å gjøre i Sandefjord så skulle jeg vurdert det! :D 

De kunne virkelig bygge hus før i tiden. I motsetning til de stramme kassene de fører opp som boliger nå for tiden...

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Enda en god, gammel Nordstrandsvilla, med byggestil jeg liker så godt 🥰 Denne har et mansard-tak, som var vanligere før i tiden. Huset er 101 år gammelt, bygget i 1924, og er på 157 kvadrat, så ikke kjempestort. Huset har unngått at tomten er delt opp for mye, og er på 1,1 mål, i en verden der husene ofte bare får 400-500 kvadrat tomt å stå på i byen.

Energimerking er som det pleier i disse eldre husene, den dårligste; G, og koster derfor dessverre ganske mye å varme opp om vinteren. Hadde det ikke vært for den dårlige energimerkingen, og hadde jeg hatt penga så klart 😆, så hadde jeg flyttet rett inn! Elsker disse gamle husene.

Prisen er 12,8 mill, så ikke så aller verst. Men har ikke lest tilstandsrapporten da...

456_618489a3-6d11-4162-b912-6eff1d86d9eb

Endret av Million
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Million skrev (36 minutter siden):

Enda en god, gammel Nordstrandsvilla, med byggestil jeg liker så godt 🥰 Denne har et mansard-tak, som var vanligere før i tiden. Huset er 101 år gammelt, bygget i 1924, og er på 157 kvadrat, så ikke kjempestort. Huset har unngått at tomten er delt opp for mye, og er på 1,1 mål, i en verden der husene ofte bare får 400-500 kvadrat tomt å stå på i byen.

Energimerking er som det pleier i disse eldre husene, den dårligste; G, og koster derfor dessverre ganske mye å varme opp om vinteren. Hadde det ikke vært for den dårlige energimerkingen, og hadde jeg hatt penga så klart 😆, så hadde jeg flyttet rett inn! Elsker disse gamle husene.

Prisen er 12,8 mill, så ikke så aller verst. Men har ikke lest tilstandsrapporten da...

456_618489a3-6d11-4162-b912-6eff1d86d9eb

De husene er så jævla kalde om de ikke er etterisolert. Har bodd i en av de, så snakker av erfaring.

Anonymkode: 45ade...0aa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (25 minutter siden):

De husene er så jævla kalde om de ikke er etterisolert. Har bodd i en av de, så snakker av erfaring.

Anonymkode: 45ade...0aa

Ja, det er godt det ble påbudt med energimerking av alle boliger, så vet man litt mer om hva man har å gå til allerede i første lesning av annonsen. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (9 timer siden):

https://www.finn.no/realestate/homes/ad.html?finnkode=398323995

Har man utedo ennå? Hvor dusjer man da?

Anonymkode: 8e52c...f36

Det var faktisk ikke tegnet inn noe som helst av bad eller wc på plantegningene... Bad manglet helt. Skulle man kjøpt det huset der, måtte man ofret ene stuen bak kjøkkenet og bygget bad der (kjøkkenet har vann og avløp tilkoblet, ser det ut til). 

Det der er ikke noen helårsbolig vel? Ser mer ut som en hytte eller fritidsbolig, for folk som liker å bo spartansk og "som for 100 år siden", som Farmen. Selv om huset var fra etterkrigsårene...! De satte sikkert opp en stor badebalje på kjøkkengulvet den gangen, hver gang det var tid for det årlige julebadet, og fylte den med varmt vann fra en kjele på komfyren. 

Endret av Million
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Million skrev (På 23.3.2025 den 11.34):

Sokner til skolen som kom i media for helt elendig miljø.

Har man unger ville jeg personlig aldri kjøpt der etter det rektor fortalte ifbm elevundersøkelsen. 

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Million skrev (På 27.3.2025 den 6.48):

Det var faktisk ikke tegnet inn noe som helst av bad eller wc på plantegningene... Bad manglet helt. Skulle man kjøpt det huset der, måtte man ofret ene stuen bak kjøkkenet og bygget bad der (kjøkkenet har vann og avløp tilkoblet, ser det ut til). 

Det der er ikke noen helårsbolig vel? Ser mer ut som en hytte eller fritidsbolig, for folk som liker å bo spartansk og "som for 100 år siden", som Farmen. Selv om huset var fra etterkrigsårene...! De satte sikkert opp en stor badebalje på kjøkkengulvet den gangen, hver gang det var tid for det årlige julebadet, og fylte den med varmt vann fra en kjele på komfyren. 

Det står boligtype : Enebolig. Og helårsbolig.

Var ikke noe fritidsbolig eller hytte den kom under på finn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Det står boligtype : Enebolig. Og helårsbolig.

Var ikke noe fritidsbolig eller hytte den kom under på finn.

En eiendom kan selvsagt bli brukt som fritidsbolig selv om den er registrert som helårsbolig (så lenge det ikke er boplikt el.l.). Det er fortsatt veldig vanlig å ikke ha do/bad på hytta.

Hadde du giddet å trykke deg inn på salgsoppgaven ville du sett at selger i egenerklæringen blant annet skriver "... siden fritidsboligen ble kjøpt". Så jo, det badløse huset er blitt benyttet som fritidsbolig.

Anonymkode: e2bcb...7eb

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette huset i bydel Frogner-Bygdøy i Oslo, mest fasjonable strøket i Oslo, minner meg om noe jeg har sett før, eller lest om...? Var det ikke skrevet i media om et par naboer som bodde i et likt hus som dette, der den ene ble anmeldt til politiet av den andre pga ulovlig utbygging nede i sin leilighet/del av huset? Skikkelig bråk, og så ville naboen som anmeldte kjøpe den delen men da til en veldig fordelaktig pris? Noen som husker saken jeg tenker på?

Huset er bygget i 1892, har to store leiligheter og en veldig liten, der den øverste store ligger nå ute for 24.9 millioner, og ligger i Frognerveien 19.

Her er annonsen, og her er et bilde av huset. Det er leiligheten i 2. etg. som selges nå. Under den krangelen jeg husker i media, var det et slikt hus men da mener jeg den ulovlig utbygde leiligheten lå i 1.etg og hadde kjeller.

EDIT; fant konflikt-saken ved å søke på adressen. Her er en artikkel om konflikten i Gudbrandalavisen Dagningen, og her er en annen fra DN.no Og iflg salgsoppgaven er det "Kranglefanten" i andre etasje som nå skal selge sin del av huset...!

697_e45975c1-7ad5-40e2-b63e-6c077f1d8e28

Endret av Million
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...