Gå til innhold

Eiendom på finn.no

Hoppetaujenta

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Kom over en fantastisk flott leilighet på Majorstuen/Frogner.

Den er totalrenovert og svær, hele 181 kvadrat! Alt er flott utført, lekre materialer og alt.

Det eneste jeg rynket litt på nesen av, var at det ser ut til å være brukt struktur-tekstiltapet på toalettrommet (bilde 29)... hvordan skal man få vasket vekk skvettflekker av tiss rundt doen, fra når menn står og tisser der? Umulig. Merkelig ting å henge seg opp i, men jeg foretrekker altså vaskbare overflater på bad og toalett 😂

Nydelige gulv, fiskebeinsparkett er så lekkert! 

Og prisen? Bare lommepengene mine. 31 millioner! 😜

Leiligheten ligger i 3. etasje, og disse gamle bygårdene fra slutten av 1800 og begynnelsen av 1900 tallet hadde jo typisk ikke heis på den tiden. 

839_33e49881-45c4-470a-9c90-8be1a0cddd20

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Million skrev (22 minutter siden):

Kom over en fantastisk flott leilighet på Majorstuen/Frogner.

Den er totalrenovert og svær, hele 181 kvadrat! Alt er flott utført, lekre materialer og alt.

Det eneste jeg rynket litt på nesen av, var at det ser ut til å være brukt struktur-tekstiltapet på toalettrommet (bilde 29)... hvordan skal man få vasket vekk skvettflekker av tiss rundt doen, fra når menn står og tisser der? Umulig. Merkelig ting å henge seg opp i, men jeg foretrekker altså vaskbare overflater på bad og toalett 😂

Det kan hende at tapeten er en slik juksevariant som ser ut som noe den ikke er og lar seg vaske som bare det. 

Ellers blir det opplyst plakat med "sittetvang" for alle som skal benytte vetlerommet. :D Fine rom ellers. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En hobby jeg har er å sitte og titte på hus og leiligheter til salgs. Hovedsaklig i Oslo. 

Kom over dette gule huset som ligger i Toppåsveien i Prinsdal i Oslo. Jeg bodde i området en gang i mine yngre dager, faktisk, men det begynner å bli en stund siden.

Huset ser tilforlatelig ut fra utsiden. Gammelt, ærverdig hus med en stil fra byggeår 1933. Huset fyller altså 100 år om 8 år. Forberedte meg på et koselig og klassisk innendørsinteriør... og så BOOOOOM! Kom dette bildet av stua opp! 🤣 Her er det nødt til å bo noen kunstneriske sjeler vel?

Stuebilde:

101_5bc5ec4e-0c82-493d-b646-944c5e6315f2

• Liker 6
  • Hjerte 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Million skrev (3 timer siden):

En hobby jeg har er å sitte og titte på hus og leiligheter til salgs. Hovedsaklig i Oslo. 

Kom over dette gule huset som ligger i Toppåsveien i Prinsdal i Oslo. Jeg bodde i området en gang i mine yngre dager, faktisk, men det begynner å bli en stund siden.

Huset ser tilforlatelig ut fra utsiden. Gammelt, ærverdig hus med en stil fra byggeår 1933. Huset fyller altså 100 år om 8 år. Forberedte meg på et koselig og klassisk innendørsinteriør... og så BOOOOOM! Kom dette bildet av stua opp! 🤣 Her er det nødt til å bo noen kunstneriske sjeler vel?

Stuebilde:

Fantastisk 😍🤩❤️

Anonymkode: 06c20...ad8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Million skrev (23 timer siden):

Stuebilde:

Soverommet i KNALL fuchsia da 🩷🩷🩷

Enormt aktiverende iallefall 😅

Jeg er ikke noen «hvitt overalt» person, men her må virkelig alt males. 

Føler ikke det er en sammenhengende palett heller, men KNÆSJ tema? 

Lurer alltid på om folk som bor såpass fargesterkt har nedsatte sensoriske sanser - folk flest blir jo rimelig aktiverte av dette. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym123123123 skrev (8 minutter siden):

Dette må vel være definisjonen av "Gal på utsiden, normal på innsiden"?

https://www.finn.no/realestate/homes/ad.html?finnkode=397506081

Hjelpes 😆

Dette ble veldig snodig?

Knall irr rød mot omgivelsene, en slags hissig protest mot grå nabolag - og så inni: alt hvitt, fordi eieren og arkitekten selv ikke orker å se den knalle rødfargen hele tiden? 😅🤷‍♀️

Dette er jo ikke kult eller pent. 

R21 har noen røde hus som er superfine, mer dempet uttrykk. Her? NYE OLJEPENGER I ROGALAND - stil 😆

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et knallrødt LEGO-hus. :fnise:  Tror jeg sier neitakk til akkurat den effekten.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

En eldre (1961) bolig, arkitekttegnet, beliggende i Midttunveien på Nordstrand. Ser ut til å være kledd med malmfuru eller noe lignende, ubehandlet treverk. Ganske stilig bygning. Selv om huset er gammelt, er det designet på en måte som er stilig design i dag også, synes jeg.

Stort hus, over 300 kvadrat i bruksareal. Ser ut som de har vedlikeholdt huset godt innvendig, det er "up to date" og moderne. Går litt i surr når jeg blar gjennom bildene, for det er så mange nivåer og platåer og rom i huset. Ser ut til å være mulig for alle og enhver å finne seg en skjermet krok eller sted å sitte om man vil være i fred :D eller gå seg bort.

Bare 28,5 millioner. Synd jeg ikke kan hoste opp det i en fei!  Nydelig hus i alle fall, som bærer alderen godt. Til å være bygget på sekstitallet har det overraskende bra energimerking; C. 

202_cabe579e-f5a7-48f7-987d-7930653021c2

Endret av Million
  • Liker 1
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Million skrev (8 minutter siden):

En eldre (1961) bolig, arkitekttegnet, beliggende i Midttunveien på Nordstrand. Ser ut til å være kledd med malmfuru eller noe lignende, ubehandlet treverk. Ganske stilig bygning. Selv om huset er gammelt, er det designet på en måte som er stilig design i dag også, synes jeg.

Stort hus, over 300 kvadrat i bruksareal. Ser ut som de har vedlikeholdt huset godt innvendig, det er "up to date" og moderne. Går litt i surr når jeg blar gjennom bildene, for det er så mange nivåer og platåer og rom i huset. Ser ut til å være mulig for alle og enhver å finne seg en skjermet krok eller sted å sitte om man vil være i fred :D eller gå seg bort.

Bare 28,5 millioner. Synd jeg ikke kan hoste opp det i en fei!  Nydelig hus i alle fall, som bærer alderen godt. Til å være bygget på sekstitallet har det overraskende bra energimerking; C. 

Det var kjempefint! 😍 Kunne flyttet rett inn der jeg, hadde ikke trengt å endret noe! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Million skrev (28 minutter siden):

Denne var skikkelig fin🤩

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Million skrev (1 time siden):

Fant én ting jeg ville endre: Glassveggene til toalett og dusj i underetasjen!! Det er ikke plass til skikkelige dører, men ville endret dem så man ikke kan se gjennom dem i det minste

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

sofie777 skrev (2 minutter siden):

Fant én ting jeg ville endre: Glassveggene til toalett og dusj i underetasjen!! Det er ikke plass til skikkelige dører, men ville endret dem så man ikke kan se gjennom dem i det minste

For meg ser det ut som de glassveggene/skyvedørene allerede er i frostet glass? Så man ikke kan se gjennom?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Million skrev (3 timer siden):

For meg ser det ut som de glassveggene/skyvedørene allerede er i frostet glass? Så man ikke kan se gjennom?

De er i frostet glass, ja, men skygger kan man jo se og det er jo enkelte biter som stikker ut både på kvinner og menn..... Det har jo vært kjempediskusjoner (om ikke her, så andre fora) der man har snakket om hotellrom med samme typen vegger og dører ut til rommet. Om jeg var på besøk der, hadde jeg ikke likt å gå på do og i hvert fall ikke dusje der!

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

sofie777 skrev (1 minutt siden):

De er i frostet glass, ja, men skygger kan man jo se og det er jo enkelte biter som stikker ut både på kvinner og menn..... Det har jo vært kjempediskusjoner (om ikke her, så andre fora) der man har snakket om hotellrom med samme typen vegger og dører ut til rommet. Om jeg var på besøk der, hadde jeg ikke likt å gå på do og i hvert fall ikke dusje der!

Enig i at det er lite privatliv med frostet glassdører til et bad, ja. Man skimter jo noe gjennom dem antageligvis.

Men i det gjeldende huset hadde det sikkert ikke vært noe stort problem å få en snekker eller noe til å lage skyvedører av lys eik eller noe annet pent materiale som skjermer helt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Million skrev (33 minutter siden):

Enig i at det er lite privatliv med frostet glassdører til et bad, ja. Man skimter jo noe gjennom dem antageligvis.

Men i det gjeldende huset hadde det sikkert ikke vært noe stort problem å få en snekker eller noe til å lage skyvedører av lys eik eller noe annet pent materiale som skjermer helt.

Det er akkurat det jeg mener :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff...all slags gjennomsiktighet må jeg si neitakk til. Bad, soverom, toalett er og blir private soner for meg, 
men det var jo mange fine plasser i det huset, verandaer og luft...for stort til å bo i alene, men venner på besøk 
med gitar er ikke feil om de er nøye utvalgt, stille, rolige og en har plass nok til en overnatting en helg. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...