Gå til innhold

Eiendom på finn.no

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet
Million skrev (På 16.4.2025 den 5.06):

Må ta med en prakteiendom kalt "Villa Ekhaugen" fra bydel Bygdøy-Frogner... denne er bare helt utrolig flott. Stor tomt også, midt i byen og nært sjøen! Ikke rart den er priset til 75 millioner. Sånne eiendommer er det ikke ofte man ser på markedet.

Nydelig hus fra 1912. Flotte interiørdetaljer som hovedtrappen er bevart, men dessverre har noen falt for fristelsen og peiset det flotte rekkverkets detaljer fulle av hvitmaling... au. Det gjør vondt å se.

Hagen er nydelig og sikkert et deilig sted å oppholde seg om sommeren.

071_ee813497-84af-4ff9-a2b4-76a02bb27c89

Angående det huset.  Det jeg også likte var nabolaget. At det er mange hus med ordentlig hage:

071_4545b64c-268c-461d-a982-8c7d383f1d00

Er færre og færre steder i Oslo hvor man ser gater hvor alle husene er gamle og med hager. 

Nå kommer jeg aldri til å ha råd til å bo på Bygdøy.  Men jeg er en som liker å gå i gater med eneboliger å se på de flotte husene. 

Anonymkode: db05a...eea

• Liker 1
  • Hjerte 2
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (52 minutter siden):

https://www.finn.no/realestate/homes/ad.html?finnkode=402150994

solgt for ca. 15 mill for 1,5 år siden sånn ca. bittelitt overflateoppussing og opp 3 mill i pris. Spent på hva den går for. Blir automatisk skeptisk når noen selger en stor enebolig etter SÅ kort tid... 

Anonymkode: 04930...9a5

Ja, samme her - skeptisk når folk kvitter seg med et hus etter så kort tid. Men det kan være for å tjene penger på det. Finnes mennesker som kjøper, pusser opp (i varierende grad) og så selger for profitt.

Og det står energimerking B grønn på denne... det var uvanlig bra på et hus fra 1999? Det må da være to-lags vinduer, ikke tre-lags, som kreves i dag? Noe som ikke stemmer her, med mindre de har tatt på seg kostnadene ved å bytte vinduer, dører og balkongdører på hele bygningen, da. Isoleringen vet jeg ikke om de har gjort noe med heller. Orker ikke finlese tilstandsrapporten 😛 

• Liker 2
Skrevet
Million skrev (På 17.4.2025 den 14.55):

Det var ikke noe kvinnenavn ført opp som eier på det huset, så antagelig eier han det alene og bor alene, for skal man dømme utifra interiør og farger inne, er det definitivt alt sammen kokt i hop av en mann alene...grøss. Svart skinnsofa (det verste som fins, og kun menn velger det) og svart spisebord med svarte spisestoler i skinn... Grå vegger. Jeg hater grått! Svart kjøkken. Dystert. Grått og svart, grått og svart overalt! Ikke noe pent interiør. Alt måtte blitt malt om og kjøkken blitt byttet dersom jeg skulle tatt over i alle fall!

Kremt... Jeg er kvinne og elsker svarte skinnsofaer/møbler og grå/sorte vegger ;)

Og da mener jeg skikkelige comfy, litt kraftige møbler og ikke de spinkle greiene som har vært så populære noen år nå med tynne pinneben osv.  Men jeg vil ha skinn og ikke skai da, skai er så ubehagelig å sitte på.

Må innrømme at mye av det jeg ser omtales i tråden her i positive ordlag ville vært rene rivningsobjekter eller gjenstand for komplett renovering for at jeg skulle orket å oppholdt meg der over lengre tid så godt vi er forskjellige 😁

• Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 timer siden):

https://www.finn.no/realestate/homes/ad.html?finnkode=402150994

solgt for ca. 15 mill for 1,5 år siden sånn ca. bittelitt overflateoppussing og opp 3 mill i pris. Spent på hva den går for. Blir automatisk skeptisk når noen selger en stor enebolig etter SÅ kort tid... 

Anonymkode: 04930...9a5

Liker murvillaer og teglstein, men spisestua med den tapeten var helt grusom. 

Var vannbåren gulvvarme, er det nok til energimerke B?

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
Edie skrev (9 timer siden):

Liker murvillaer og teglstein, men spisestua med den tapeten var helt grusom. 

Var vannbåren gulvvarme, er det nok til energimerke B?

Ofte hjelper det med varmepumpe o.l. for å dra boligen opp på energimerke-skalaen. Om derimot varmen til den vannbårne kommer fra el-kassett, så skulle det ikke være utslagsgivende. 

Anonymkode: 283ac...95e

AnonymBruker
Skrevet
Million skrev (22 timer siden):

Ja, samme her - skeptisk når folk kvitter seg med et hus etter så kort tid. Men det kan være for å tjene penger på det. Finnes mennesker som kjøper, pusser opp (i varierende grad) og så selger for profitt.

Og det står energimerking B grønn på denne... det var uvanlig bra på et hus fra 1999? Det må da være to-lags vinduer, ikke tre-lags, som kreves i dag? Noe som ikke stemmer her, med mindre de har tatt på seg kostnadene ved å bytte vinduer, dører og balkongdører på hele bygningen, da. Isoleringen vet jeg ikke om de har gjort noe med heller. Orker ikke finlese tilstandsrapporten 😛 

Det er bergvarme der, men det har de helt glemt å nevne🤷‍♀️ burde jo nærmest trått i overskriften. 

eneste «gode» grunnen til å selge så fort er skilsmisse, alt annet lyser noe galt med huset…

Anonymkode: ebd02...684

• Liker 2
Skrevet (endret)

En gammel enebolig bygget i 1920 er til salgs på Nordstrand. Det kan se ut som et hovedhus i mindre størrelse har fått et påbygg i senere år, men 1920 står det som byggeår i Finn-annonsen.

Har alltid lurt på hvorfor de skriver "solrik tomt" og sånne ting. Mener de at det er mer sol der enn hos naboene da eller? Det er jo ikke mer sol der enn alle får i samme byen eller hele området.(ja, jeg vet de egentlig mener det ikke er noe som skygger for, som høye trær, bygninger etc. Men jeg får den følelsen av at de prøver å skryte på boligen som selges mer sol enn det er soldager)

Dette huset har en stor tomt på 1,7 mål og det er ganske mye. Må være deilig å ha litt mer plass rundt huset enn mange nyere, moderne hus har i dag pga dyre tomtepriser. Det må være noe med beliggenheten også, for selv om huset er stort (nesten 400 kvd) så skal de ha hele 37.000.000 for det! Hadde kanskje følt at jeg gikk meg bort litt i starten, med fire hundre kvadrat å tulle rundt på! :D 

Til å være et så dyrt hus, så har eierne i alle fall brukt sparekniven når det kommer til å oppgradere. Badet ser ut til å ha stått urørt siden 1980 tallet i alle fall. Det samme med det andre badet, men der er det ikke brukt åttitallsfargen kongeblått.

Huset har flott beliggenhet og alt, men det har aller dårligste energimerking, som typisk er for så gamle hus (Rød G).

258_6f7be178-e0dd-4d6c-b81a-9c91578a0ab8

Endret av Million
  • Liker 1
Skrevet (endret)

Jeg har sett tidenes lengste Finn annonse.

En villa i mur på Nordstrand, i engelsk stil. Ser ut som hele salgsprospektet er lagt ut på Finn omtrent..!

Uansett; det er et klassisk mursteinshus i engelsk stil på litt over 300 kvadrat. Oppført 1919, med ett mål tomt, så gammelt og ærverdig.

Jeg synes jeg har sett dette huset før (eller er det flere av de i området?), men det står ingen eierskiftehistorikk på det siden 2009... merkelig nok. For på dette gatebildet i Google Street View fra august 2023 av huset, står det et stort skilt fra en entreprenør utenfor huset der det står "Kommer for salg". Altså er det totalrenovert og solgt nylig, skulle en tro? Eller har de holdt på å renovere det siden skiltet sto der i 2023, altså nesten to år?

Jo, det må ha ligget ute før, men uten å ha blitt solgt da siden det ikke er noen eierskiftehistorikk? Jeg kjenner igjen det superdystre og depressive interiøret med gråsvarte vegger overalt og igjen; svarte skinnmøbler. Uff. Ikke noe fine vegger inne. Men sånt kan jo endres forholdsvis enkelt da heldigvis, med maling og malerulle. Trappen og andre etasje var fine da, grønn veggfarge! Og badene er tydeligvis renovert. Fint kjøkken også, om enn noe "blasst" i helhvitt, alt sammen.

Det er hele 100 bilder (!) i annonsen også. Fun fact; de svarte spisestolene i skinn rundt spisebordet i stua, heter Bollo og er fra svenske designfirmaet Fogia. De koster rundt 30 000 kr stk, så 180 000 i stoler rundt det bordet, altså.

Jeg liker sånne hus i engelsk stil! De er så koselige! Men billig er det ikke. 22 millioner

Noen andre som har sett dette huset til salgs før, som husker det? 

666_14f7673a-1473-4c19-868a-e6160825cb67

Endret av Million
glemte linken
  • Liker 4
  • Hjerte 1
Skrevet

Her må det ha glippet på noe vis, siden all den teksten ble med…?  Hahaha 🤣

Griselekkert hus da, selv om ikke innredningen var helt min stil. Kan ikke huske å ha sett det før, nei….

Skrevet (endret)
Million skrev (20 timer siden):

Jeg har sett tidenes lengste Finn annonse.

En villa i mur på Nordstrand, i engelsk stil. Ser ut som hele salgsprospektet er lagt ut på Finn omtrent..!

Uansett; det er et klassisk mursteinshus i engelsk stil på litt over 300 kvadrat. Oppført 1919, med ett mål tomt, så gammelt og ærverdig.

Jeg synes jeg har sett dette huset før (eller er det flere av de i området?), men det står ingen eierskiftehistorikk på det siden 2009... merkelig nok. For på dette gatebildet i Google Street View fra august 2023 av huset, står det et stort skilt fra en entreprenør utenfor huset der det står "Kommer for salg". Altså er det totalrenovert og solgt nylig, skulle en tro? Eller har de holdt på å renovere det siden skiltet sto der i 2023, altså nesten to år?

Jo, det må ha ligget ute før, men uten å ha blitt solgt da siden det ikke er noen eierskiftehistorikk? Jeg kjenner igjen det superdystre og depressive interiøret med gråsvarte vegger overalt og igjen; svarte skinnmøbler. Uff. Ikke noe fine vegger inne. Men sånt kan jo endres forholdsvis enkelt da heldigvis, med maling og malerulle. Trappen og andre etasje var fine da, grønn veggfarge! Og badene er tydeligvis renovert. Fint kjøkken også, om enn noe "blasst" i helhvitt, alt sammen.

Det er hele 100 bilder (!) i annonsen også. Fun fact; de svarte spisestolene i skinn rundt spisebordet i stua, heter Bollo og er fra svenske designfirmaet Fogia. De koster rundt 30 000 kr stk, så 180 000 i stoler rundt det bordet, altså.

Jeg liker sånne hus i engelsk stil! De er så koselige! Men billig er det ikke. 22 millioner

Noen andre som har sett dette huset til salgs før, som husker det? 

666_14f7673a-1473-4c19-868a-e6160825cb67

Lå ute for salg i 2012, men annonsen ble merket som "inaktiv" og det står ikke registrert noen eierskifte siden 2009, så ble tydeligvis ikke solgt i 2012. Her er annonsen fra den gang:

https://www.finn.no/realestate/homes/ad.html?finnkode=36898704

Det ble for øvrig lagt ut for 26,5 millioner i september 2023, og så har de skrudd ned prisen gradvis, frem til prisen på 21,9 i dag. Så de har slitt (og sliter fortsatt) med å selge, tydeligvis.

Endret av Anonym123123123
Legge til (og sliter)
  • Liker 1
Skrevet (endret)
Anonym123123123 skrev (5 minutter siden):

Lå ute for salg i 2012, men annonsen ble merket som "inaktiv" og det står ikke registrert noen eierskifte siden 2009, så ble tydeligvis ikke solgt i 2012. Her er annonsen fra den gang:

Det ble for øvrig lagt ut for 26,5 millioner i september 2023, og så har de skrudd ned prisen gradvis, frem til prisen på 21,9 i dag. Så de har slitt med å selge, tydeligvis.

Å ja, så du mener den annonsen jeg linket til, har stått siden sept.-23 og gradvis blitt redusert pris på? Da er det dette huset jeg har sett, og samme annonsen, ja. Kjente igjen de veggene i svart, og selve huset, for det er jo et litt uvanlig hus selv om det finnes flere i engelsk stil i Oslo (og sikkert Norge).  

Den annonsen fra 2012 kjenner jeg ikke til, for den gangen pleide jeg ikke å kikke på boligannonser. 

PS! Det er ikke noe sted i en Finn annonse man kan finne datoen den ble publisert? Jeg har ikke funnet det. Bare datoen nederst som viser dato for siste endring/oppdatering.

Endret av Million
AnonymBruker
Skrevet
Million skrev (På 20.4.2025 den 21.53):

Har alltid lurt på hvorfor de skriver "solrik tomt" og sånne ting. Mener de at det er mer sol der enn hos naboene da eller? Det er jo ikke mer sol der enn alle får i samme byen eller hele området.(ja, jeg vet de egentlig mener det ikke er noe som skygger for, som høye trær, bygninger etc. Men jeg får den følelsen av at de prøver å skryte på boligen som selges mer sol enn det er soldager)

Jeg tror de mener skygge og ikke soldager. Det er jo snakk om bolig i Oslo og ikke feriebolig i syden. 

Når det er sagt. Med mindre det konkretiseres og sies ting som når solen står opp og går ned, om tomten har kveldssol, morgensol, osv  så synes jeg sånn informasjon er helt intetsigende. Eiendomsmeglere vil kalle alt for solrik tomt.

AnonymBruker
Skrevet
Anonym123123123 skrev (1 time siden):

Det ble for øvrig lagt ut for 26,5 millioner i september 2023, og så har de skrudd ned prisen gradvis, frem til prisen på 21,9 i dag. Så de har slitt (og sliter fortsatt) med å selge, tydeligvis.

Huset så mye bedre ut innvendig i 2012 enn det gjør i dag.

Anonymkode: e204d...298

• Liker 5
Skrevet
Million skrev (5 timer siden):

Å ja, så du mener den annonsen jeg linket til, har stått siden sept.-23 og gradvis blitt redusert pris på? Da er det dette huset jeg har sett, og samme annonsen, ja. Kjente igjen de veggene i svart, og selve huset, for det er jo et litt uvanlig hus selv om det finnes flere i engelsk stil i Oslo (og sikkert Norge).  

Den annonsen fra 2012 kjenner jeg ikke til, for den gangen pleide jeg ikke å kikke på boligannonser. 

PS! Det er ikke noe sted i en Finn annonse man kan finne datoen den ble publisert? Jeg har ikke funnet det. Bare datoen nederst som viser dato for siste endring/oppdatering.

Ja, har gradvis redusert prisen siden september 2023.

Dato for publisering av annonser finner man på solgt.no :)

Annonse
Skrevet (endret)

Det er blitt lagt ut et hus fra 1937 på hele 386 kvadrat, beliggende i ettertraktede og svindyre Solveien på Nordstrand, Oslo. Kun de velhavende bor her. Prisantydningen de ser for seg er 39 millioner, mest pga utsikt og adressen i Solveien. Og selvsagt også antall kvadrat på boligen.

Jeg har ikke lest tilstandsrapporten, men det kan jo være litt å finne der i et så gammelt hus, selv om det på alle måter virker velholdt og ivaretatt.

Jeg har en følelse av å ha sett dette til salgs før, pga glassdørene på garasjen og veteranbilene - det er noe man husker. Men dersom det har vært salgsannonse før er den åpenbart ikke blitt solgt for her er den igjen, og salgshistorikken viser ikke noe salg de senere årene. Finner ikke at jeg (eller noen andre) har lagt ut annonsen/eiendommen i denne tråden, da jeg søkte på "Solveien" her. 

Huset har virkelig tidenes utsikt, kjempeflott. Man trenger knapt tv når man har dette å se på hver dag :) 

Her ser man den spesielle garasjen til venstre i bildet. Eier er tydeligvis bilentusiast som samler på veteranbiler. Har flere.

106_96d5d8c8-354a-468a-a9b3-8112654699fd

106_d962a2f0-7588-4162-8a49-3745f3a4b5da

Endret av Million
AnonymBruker
Skrevet

Finansavisen skrive:

Strømstangveien 9 på Snarøya er på 18 mål med boligmasse på 1.000 kvadratmeter og 160 meter strandlinje. Den var tidenes nest dyreste i Norge da den sist ble solgt i 2009.

https://www.finansavisen.no/bolig/2025/04/22/8258987/erik-braathen-vil-selge-for-300-millioner?internal_source=mest_lest

Boligen ble solgt for 130 millioner i 2009. 

125786304.jpg?%26accessToken=27ae7de8fa7

AnonymBruker
Skrevet

Jeg som har posten over. Skulle selvsagt også skrevet i innlegget at boligen nå er til salgs igjen. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...