PallePalle Skrevet 24. januar 2022 #4561 Del Skrevet 24. januar 2022 Her er sånn jeg elsker å finne. Absolutt ikke pusset opp, masse særpreg og rester av tidens gang. Det er jo som et lite museum 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
PallePalle Skrevet 24. januar 2022 #4562 Del Skrevet 24. januar 2022 Lite, koselig hus i Lærdal hvis jeg skulle flytta skikkelig på bygda skulle jeg hatt noe sånt. Koselig sted i en koselig bygd med fantastisk natur og fjell 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hoppetaujenta Skrevet 24. januar 2022 Forfatter #4563 Del Skrevet 24. januar 2022 Låven! 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. januar 2022 #4564 Del Skrevet 24. januar 2022 https://www.finn.no/realestate/homes/ad.html?finnkode=244787779 Boligen er et perfekt utgangspunkt for den oppussingsglade som har lyst å skape seg et personlig drømmehjem. Se inspirasjonsbilder og endret planløsning fra den totalrenoverte leiligheten vi solgte i etasjen over. Mulig boligen trenger oppussing, men den var mye finere enn inspirasjonsbildene fra leiligheten i etasjen over. Det er ikke alle leiligheter som kler grå vegger og moderne kjøkken... Anonymkode: 3b767...67e 15 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. januar 2022 #4565 Del Skrevet 24. januar 2022 PallePalle skrev (23 minutter siden): Her er sånn jeg elsker å finne. Absolutt ikke pusset opp, masse særpreg og rester av tidens gang. Det er jo som et lite museum Det er et fantastisk sted. Jeg drømte litt om det inntil jeg innså at det ikke er innlagt vann (og sikkert ikke lov å legge inn?). Uansett utrolig flott. Anonymkode: 09cec...909 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. januar 2022 #4566 Del Skrevet 24. januar 2022 AnonymBruker skrev (3 timer siden): https://www.finn.no/realestate/homes/ad.html?finnkode=244787779 Boligen er et perfekt utgangspunkt for den oppussingsglade som har lyst å skape seg et personlig drømmehjem. Se inspirasjonsbilder og endret planløsning fra den totalrenoverte leiligheten vi solgte i etasjen over. Mulig boligen trenger oppussing, men den var mye finere enn inspirasjonsbildene fra leiligheten i etasjen over. Det er ikke alle leiligheter som kler grå vegger og moderne kjøkken... Anonymkode: 3b767...67e Nåværende var mye finere! Soverommene trenger litt maling, badet må nok helt moderniseres og kanskje gjøre noe med gulvet etterhvert. Men det flotte kjøkkenet! Denne var mye koseligere enn leiligheten over. Anonymkode: 3aaec...330 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. januar 2022 #4567 Del Skrevet 25. januar 2022 AnonymBruker skrev (18 timer siden): Denne eiendommen skjønte jeg ikke mye av. Den beskrives som familiebolig, men har 7(!) kjøkken, 10 soverom og 11 bad... Den må jo være brukt som utleiebolig, selv om det ikke står at den er godkjent for det? Et trist og grått hus, synes jeg, men likte parkeringshus i kjelleren https://www.finn.no/realestate/homes/ad.html?finnkode=244347801 Anonymkode: 3b767...67e Altså, det er en tomannsbolig, og hver seksjon har en utleiedel/praktikantdel. Anonymkode: 57aff...a18 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. januar 2022 #4568 Del Skrevet 25. januar 2022 AnonymBruker skrev (15 minutter siden): Altså, det er en tomannsbolig, og hver seksjon har en utleiedel/praktikantdel. Anonymkode: 57aff...a18 Da kommer jeg til 4 kjøkken. Her er det 7... Anonymkode: 3b767...67e 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. januar 2022 #4569 Del Skrevet 25. januar 2022 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Da kommer jeg til 4 kjøkken. Her er det 7... Anonymkode: 3b767...67e Seksjon 2 har kjøkken både i 2. etg og i loftsetasjen. Da har vi fem kjøkken. I tillegg er to boder i underetasjen som er (ulovlig?) innredet som hybler, med kjøkken og bad. Anonymkode: dd076...0ed 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hoppetaujenta Skrevet 25. januar 2022 Forfatter #4570 Del Skrevet 25. januar 2022 Mhm...mere og mere besynderlig det der...og det styrker min før nevnte tanke om at der kan det være skalkeskjult muffins som foregår...med så mange kjøkken. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. januar 2022 #4571 Del Skrevet 26. januar 2022 Jeg følger en del interiørkontoer på Instagram, og en av dem kjøpte en nydelig eiendom som flere ganger har vært omtalt her. https://www.finn.no/realestate/homes/ad.html?finnkode=221427841 Det jeg stusser over er at vedkomne stadig poster hvordan h@n gleder seg til å ta bruk badehus, at de skal flytte båten sin til bryggeanlegget og ellers som om alt er i orden. Under salgsprosessen kom det fram at nesten hele eiendommen var satt opp ulovlig, inkludert bryggeanlegg og badehus. https://www.vestbyavis.no/luksusvillaen-er-den-flotteste-megleren-har-sett-na-mener-etaten-masse-med-eiendommen-er-ulovlig/s/5-53-587510 Det jeg lurer på er om noen her vet hvor sannsynlig at det er at man får beholde alt som er satt opp ulovlig, og hvor raskt slikt blir avklart? Jeg ser at den nye eieren er irritert på jantelov og at folk ikke unner noen å kjøpe flotte eiendommer, så jeg vil bare forsikre om at jeg ikke er misunnelig. Jeg spør fordi jeg selv ser etter hytte ved vannet, og på svært mange av hyttene har eier tatt seg til rette og satt opp både brygge og gjestehus osv. Jeg har ikke lyst til å betale blodpris i dagens marked, miste fasilitetene, og så kanskje få rivningskostnader på toppen av det hele. Anonymkode: 3b767...67e 5 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. januar 2022 #4572 Del Skrevet 26. januar 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Jeg følger en del interiørkontoer på Instagram, og en av dem kjøpte en nydelig eiendom som flere ganger har vært omtalt her. https://www.finn.no/realestate/homes/ad.html?finnkode=221427841 Det jeg stusser over er at vedkomne stadig poster hvordan h@n gleder seg til å ta bruk badehus, at de skal flytte båten sin til bryggeanlegget og ellers som om alt er i orden. Under salgsprosessen kom det fram at nesten hele eiendommen var satt opp ulovlig, inkludert bryggeanlegg og badehus. https://www.vestbyavis.no/luksusvillaen-er-den-flotteste-megleren-har-sett-na-mener-etaten-masse-med-eiendommen-er-ulovlig/s/5-53-587510 Det jeg lurer på er om noen her vet hvor sannsynlig at det er at man får beholde alt som er satt opp ulovlig, og hvor raskt slikt blir avklart? Jeg ser at den nye eieren er irritert på jantelov og at folk ikke unner noen å kjøpe flotte eiendommer, så jeg vil bare forsikre om at jeg ikke er misunnelig. Jeg spør fordi jeg selv ser etter hytte ved vannet, og på svært mange av hyttene har eier tatt seg til rette og satt opp både brygge og gjestehus osv. Jeg har ikke lyst til å betale blodpris i dagens marked, miste fasilitetene, og så kanskje få rivningskostnader på toppen av det hele. Anonymkode: 3b767...67e Har tenkt på det samme selv. I praksis tar det vel uansett lang tid med ankeprosesser etc. å faktisk få fjernet slike ulovligheter, men jeg tipper PBE ikke kommer til å gi seg. De har jo gått hardt til verks andre steder i bydelen og rensket hardt opp. Anonymkode: 04930...9a5 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
enkefru Skrevet 26. januar 2022 #4573 Del Skrevet 26. januar 2022 (endret) AnonymBruker skrev (3 timer siden): Jeg følger en del interiørkontoer på Instagram, og en av dem kjøpte en nydelig eiendom som flere ganger har vært omtalt her. https://www.finn.no/realestate/homes/ad.html?finnkode=221427841 Det jeg stusser over er at vedkomne stadig poster hvordan h@n gleder seg til å ta bruk badehus, at de skal flytte båten sin til bryggeanlegget og ellers som om alt er i orden. Under salgsprosessen kom det fram at nesten hele eiendommen var satt opp ulovlig, inkludert bryggeanlegg og badehus. https://www.vestbyavis.no/luksusvillaen-er-den-flotteste-megleren-har-sett-na-mener-etaten-masse-med-eiendommen-er-ulovlig/s/5-53-587510 Det jeg lurer på er om noen her vet hvor sannsynlig at det er at man får beholde alt som er satt opp ulovlig, og hvor raskt slikt blir avklart? Jeg ser at den nye eieren er irritert på jantelov og at folk ikke unner noen å kjøpe flotte eiendommer, så jeg vil bare forsikre om at jeg ikke er misunnelig. Jeg spør fordi jeg selv ser etter hytte ved vannet, og på svært mange av hyttene har eier tatt seg til rette og satt opp både brygge og gjestehus osv. Jeg har ikke lyst til å betale blodpris i dagens marked, miste fasilitetene, og så kanskje få rivningskostnader på toppen av det hele. Anonymkode: 3b767...67e Nye Eieren poster masse i interiørgrupper på fb også…. Endret 26. januar 2022 av Fjugur 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. januar 2022 #4574 Del Skrevet 26. januar 2022 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Jeg følger en del interiørkontoer på Instagram, og en av dem kjøpte en nydelig eiendom som flere ganger har vært omtalt her. https://www.finn.no/realestate/homes/ad.html?finnkode=221427841 Det jeg stusser over er at vedkomne stadig poster hvordan h@n gleder seg til å ta bruk badehus, at de skal flytte båten sin til bryggeanlegget og ellers som om alt er i orden. Under salgsprosessen kom det fram at nesten hele eiendommen var satt opp ulovlig, inkludert bryggeanlegg og badehus. https://www.vestbyavis.no/luksusvillaen-er-den-flotteste-megleren-har-sett-na-mener-etaten-masse-med-eiendommen-er-ulovlig/s/5-53-587510 Det jeg lurer på er om noen her vet hvor sannsynlig at det er at man får beholde alt som er satt opp ulovlig, og hvor raskt slikt blir avklart? Jeg ser at den nye eieren er irritert på jantelov og at folk ikke unner noen å kjøpe flotte eiendommer, så jeg vil bare forsikre om at jeg ikke er misunnelig. Jeg spør fordi jeg selv ser etter hytte ved vannet, og på svært mange av hyttene har eier tatt seg til rette og satt opp både brygge og gjestehus osv. Jeg har ikke lyst til å betale blodpris i dagens marked, miste fasilitetene, og så kanskje få rivningskostnader på toppen av det hele. Anonymkode: 3b767...67e Hadde heller kjøpt er hus i Solveien litt lengre opp for den prisen. Man hører knapt Mosseveien der oppe og man kan fint gå ned å bade likevel. Anonymkode: 5fd48...901 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. januar 2022 #4575 Del Skrevet 26. januar 2022 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Hadde heller kjøpt er hus i Solveien litt lengre opp for den prisen. Man hører knapt Mosseveien der oppe og man kan fint gå ned å bade likevel. Anonymkode: 5fd48...901 De fikk det billig, men det hjelper ikke så mye om alt må rives. Jeg tror jo egentlig ikke folk er så smålige som ny eier skal ha det til, men folk er kanskje litt spørrende til all denne "se på brygga mi/ se på verandaen min/ se på badehuset mitt" når det ikke akkurat er en hemmelighet at det er satt opp ulovlig? Det er som sagt mange som bryter regler, ikke gidder å søke, lager terrassen bare litt større en godkjent, brygga litt lenger, kjelleren litt mer beboelig osv, men det er sjeldent at eier har tatt seg så store friheter som på denne eiendommen. Og litt ironisk at han hadde kommet seg unna med det, hadde ikke annonsen fått så mye oppmerksomhet. Men jeg ønsker ny eier lykke til. Anonymkode: 3b767...67e 4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. januar 2022 #4576 Del Skrevet 26. januar 2022 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): De fikk det billig, men det hjelper ikke så mye om alt må rives. Jeg tror jo egentlig ikke folk er så smålige som ny eier skal ha det til, men folk er kanskje litt spørrende til all denne "se på brygga mi/ se på verandaen min/ se på badehuset mitt" når det ikke akkurat er en hemmelighet at det er satt opp ulovlig? Det er som sagt mange som bryter regler, ikke gidder å søke, lager terrassen bare litt større en godkjent, brygga litt lenger, kjelleren litt mer beboelig osv, men det er sjeldent at eier har tatt seg så store friheter som på denne eiendommen. Og litt ironisk at han hadde kommet seg unna med det, hadde ikke annonsen fått så mye oppmerksomhet. Men jeg ønsker ny eier lykke til. Anonymkode: 3b767...67e Det er forøvrig mange eiendommer på Malmøya/Ormøya litt nærmere byen som også har satt opp ulovlig brygge og båthus. Anonymkode: 5fd48...901 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest blåbærpike Skrevet 27. januar 2022 #4577 Del Skrevet 27. januar 2022 https://www.finn.no/realestate/homes/ad.html?finnkode=245853855 Alt jeg klarer å tenke når jeg blar meg gjennom denne annonsen er: Hva skjer med alle lampene? Hvorfor henger og slenger de fleste lampeledningene? Og en egen lampe for å lyse opp toalettpapiret?! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. januar 2022 #4578 Del Skrevet 27. januar 2022 blåbærpike skrev (3 minutter siden): https://www.finn.no/realestate/homes/ad.html?finnkode=245853855 Alt jeg klarer å tenke når jeg blar meg gjennom denne annonsen er: Hva skjer med alle lampene? Hvorfor henger og slenger de fleste lampeledningene? Og en egen lampe for å lyse opp toalettpapiret?! Først må jeg si, herremin så billig der er utenfor Bergen…! Grunnen til alle lampene som henger med ledningene, er vel på grunn av at det kun er takpunkter i alle rom, og ikke noe annen takbelysning. Helt greit at downlights er ut, men dette er jo ett prakteksempel på at man også trenger teknisk belysning 🤪 Anonymkode: 283ac...95e 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest blåbærpike Skrevet 27. januar 2022 #4579 Del Skrevet 27. januar 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Først må jeg si, herremin så billig der er utenfor Bergen…! Grunnen til alle lampene som henger med ledningene, er vel på grunn av at det kun er takpunkter i alle rom, og ikke noe annen takbelysning. Helt greit at downlights er ut, men dette er jo ett prakteksempel på at man også trenger teknisk belysning 🤪 Anonymkode: 283ac...95e Hadde jeg bodd der, hadde jeg tatt meg råd til å få elektriker til å tilpasse ledningene på lampene. Hadde blitt kokko av å se på ledningene, om ikke 🤪 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pølsevann Skrevet 27. januar 2022 #4580 Del Skrevet 27. januar 2022 blåbærpike skrev (5 timer siden): https://www.finn.no/realestate/homes/ad.html?finnkode=245853855 Alt jeg klarer å tenke når jeg blar meg gjennom denne annonsen er: Hva skjer med alle lampene? Hvorfor henger og slenger de fleste lampeledningene? Og en egen lampe for å lyse opp toalettpapiret?! Det er in med slappe ledninger. Eller har hvertfall vært det. Men i dette huset var det voldsomt mye da. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå