Gå til innhold

Betale 50% i bilutgifter på en bil som ikke er min?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Samboeren min skal kjøpe seg bil, og vil at jeg skal være med å betale 50% av alle utgifter (årsavgift, forsikring, bensin og verksted osv.) Men han vil ikke at jeg skal være med på å eie bilen, siden han vil at den skal være bare hans. Jeg er helt med på å betale bensin og verkstedregninger, men forsikring og årsavgifter blir for dyrt for meg som student (han trapper snart opp til heltidstilling på jobben). Men hvis jeg hadde fått lov til å være med å eie bilen (25, 40 eller 50%?) vil jeg selvfølgelig vært med å betale disse (dyre) utgiftene. Og jeg har til og med sagt at jeg vil være med å eie bilen siden jeg i løpet av året vil få førerkortet og.

Er det dårlig gjort av han å mene at jeg skal betale 50% av de dyreste utgiftene som kommer ved bilbruk når jeg er student? Før dere spør så kjører han meg som oftest dit jeg skal hvis han har mulighet.

Videoannonse
Annonse
Gjest Mahareth
Skrevet

Synes du skal eie 50 % av bilen om du skal være med å betale på den. Hvis ikke så holder bensin og verksted-regninger lenge.

• Liker 1
Skrevet

Ja, jeg syns det er dårlig gjort av han å forvente at du skal betale 50% av de utgiftene når bilen bare skal være hans. Hvis han hadde sagt at du kunne være medeier så hadde det vært helt greit. Her har samboeren alltid hatt bil. jeg har sef betalt bensin og hjulpet med verkstedsregninger siden jeg og bruker bilen, men så lenge kun han har eid den har jeg ligget unna betaling på lån, forsikring, og årsavgifter. Når han eier bilen er det naturlig at han tar de utgiftene. Først nå når jeg står som medeier på vognkortet er jeg med på å betale disse regningene, og de er blitt sluset inn som faste utgifter for oss begge.