Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Med fare for å henvende meg i feil forum:

Hvor bør "aldersgrensen" gå for å bruke høye støvletter med hel?

Jeg har en datter som ønsker seg slike, og hun har også begynt å bruke mine (uten å spørre om lov) :sukk:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

hmm, hvor høy er helen?

Mine har 8cm hel og "bretten" begynner rett over kneet. Det er vel ca det samme hun ser etter i butikkene

Skrevet

Hvor gammel er hun da?

Hun fyller snart 14

Gjest Ruccola
Skrevet

Høye hæler er ødeleggende for beina, så det ville jeg ikke godtatt før 12-13 års alderen, og da absolutt ikke hele 8 cm!

4-5 cm max tenker jeg!

Skrevet

Høye hæler er ødeleggende for beina, så det ville jeg ikke godtatt før 12-13 års alderen, og da absolutt ikke hele 8 cm!

4-5 cm max tenker jeg!

Så 14 år er ok? Er det ok med "overknee" i denne alderen?

Gjest idakaroline
Skrevet

Jeg syns hun skal bestemme det selv jeg! La henne gå sin egen vei, men opplys henne om at det ikke er bra å gå med for mye ettersom at det er ødeleggene på beina. Sett heller ned foten om det blir for dristig.

Skrevet

Jeg synes støvletter med høye hæler og som rekker over knærne, ser horete ut på så unge jenter...

• Liker 10
Skrevet

kansje dere kan prøve å finne noen som har litt mindre hel? men sånn med tanke på det du egentlig spurte om, så synes ikke jeg at det er noen spessiell aldersgrense på det, men det spørst veldig på modellen egentlig. husker jeg hadde noen ganske høye støvletter med litt hel på da jeg var sånn 13-14 :)

• Liker 1
Skrevet

Jeg syns hun skal bestemme det selv jeg! La henne gå sin egen vei, men opplys henne om at det ikke er bra å gå med for mye ettersom at det er ødeleggene på beina. Sett heller ned foten om det blir for dristig.

Men hva er "for utfordrende" i denne alderen?

De hun ser på er ca samme stil som paret her (Bilde)

Skrevet

Ikke en sjans i HAVET for at min snart-14åring fikk gå med noe sånt!!!

• Liker 3
Skrevet

Så det dere forteller meg er at døtre aper etter mødrene sine?

• Liker 1
Skrevet

Helt enig! Mine døtre må bli tredve før de får gå i noe slikt!

Skrevet

Bør det være forskjell på alderen der og på noen som disse?

I hvilken alder er det i såfall ok å bestemme selv?

Skrevet

Men hva er "for utfordrende" i denne alderen?De hun ser på er ca samme stil som paret her (Bilde)

:overrasket:

Å nei, jeg hadde aldri latt datteren min på snart 14 gå med de der! :riste:

Gjest idakaroline
Skrevet

Det som du linket til vil jeg kalle utfordrene! Hadde jeg sett ei på 14 gå med noe sånt, hadde jeg blitt flau på jentas vegne. Sånne sko syns jeg generelt ikke noe om, uansett alder. Så klart, jenta må få gå med akkurat det hun selv vil, men akkurat sånne sko hadde jeg hverken tatt på meg selv eller latt hverken søstrene mine, moren min eller en evt datter gå med. (Nå har ikke jeg barn, så derfor en evt datter.) Jeg opplever at de som går sånn fremstår som billig.

Hadde datteren din gått med støvletter med en liten hæl, noe på 5-6 cm så hadde jo ikke det vært ille. Det er jo mange på den alderen som går med sånne type sko. Det har jeg gjort selv uten noe som helst for problemer. Jeg vil nå si at det spiller en rolle for hvilken klesstil og hvor voksen hun er også jeg da ...

Skrevet

Bør det være forskjell på alderen der og på noen som disse?

I hvilken alder er det i såfall ok å bestemme selv?

Det siste paret var mer spiselige, men i den brettede varianten. De første var for mye for en slik ung jente.

Det er også et aspekt med rygg og fotproblemer på unge jenter som kanskje ikke er utvokst på beina, når de skal gå med slike heler. Jeg ville ikke tatt sjansen på det med mine døtre.

Gjest idakaroline
Skrevet

Og jeg tenker også at ei jente på 14 år som går med sånne sko også vil bli mobbet og snakket stygt om, så for hennes eget beste er det nok lurest av deg og få henne fra tanken på sånne sko!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...