Topaholic Skrevet 19. februar 2011 #1 Skrevet 19. februar 2011 Jeg jobber nå som vikar (begynte i fjor høst), og kontrakten er ut mars. I januar begynte jeg å klikke litt rundt etter ny jobb slik at jeg slipper å være arbeidsledig når kontrakten går ut. Så fant jeg en stilling som passer meg veldig godt, og den er fast Jeg har jo plan om å flytte ut hjemmefra, derfor trenger jeg en fast jobb. Så jeg sendte inn søknaden med en gang. Etter jeg hadde sendt søknad, så lurte min nåværende sjef om jeg har lyst på forlengelse ut sommer. Selvfølgelig svarte jeg ja siden situasjonen min er veldig usikkert. Hun lovte å ta denne saken opp med sjefen sin igjen, hun sa også at det kan ta litt tid før jeg får svar. Noen dager senere, ble jeg kalt inn til intervju på den jobben jeg søkte. Før jeg dro på intervju, spurte jeg sjefen min om det var greit hvis jeg søker på andre stillinger siden det er ikke sikkert at jeg får bli igjen. Hun sa at det var greit og at jeg kunne bruke hun som referanse. Hun lurte også om jeg hadde sett på noe spesielt. Da sa jeg nei og nevnte ikke det intervjuet jeg skulle på. Forrige uke var jeg på intervju. Personlig synes jeg at det gikk ganske greit, men man vet jo aldri, hehe. Jeg ble informert at de skal ta kontakt med referanser mine neste uke, og at de vil ta avgjørelse etter det. Da jeg kom på jobb etter intervjuet, så ville jeg jo si til sjefen min at jeg har vært på intervju og at de kommer til å ta kontakt med henne. Men jeg rakk ikke å si det fordi hun var raskere enn meg til å si at jeg fikk forlengelse. Det eneste jeg klarte å si var "åhh, så bra". Så nå vet jeg ikke hva jeg skal gjøre. Jeg vil jo vente litt og høre om jeg fikk den jobben som jeg var på intervju. Men samtidig så vil jeg ikke si til sjefen at jeg har vært på intervju og at de kommer til å ta kontakt med henne ganske snart. Hva skal jeg gjøre? Burde jeg trekke søknaden slik at jeg slipper å si sannhet til sjefen? men jeg har jo lyst på en fast stilling. Akkurat nå er jeg veldig forvirret og må ta en avgjørelse snart. Noen med gode råd til meg?
Isabella82 Skrevet 19. februar 2011 #2 Skrevet 19. februar 2011 Jeg synes du skal satse på den faste stillingen.Vær ærlig med sjefen din og si at du søkte på en jobb for en liten stund tilbake og at du ble innkalt til intervju.Du skal ikke føle deg tvunget til å ta en jobb du egentlig ikke ønsker,bare fordi du føler du må. 2
Topaholic Skrevet 19. februar 2011 Forfatter #3 Skrevet 19. februar 2011 Tusen takk for svar Typen min sa også at jeg bør være ærlig med sjefen. Men synes det er så vanskelig å ta opp denne saken men henne. Føler at jeg svikter henne på en måte, hmmm. Men jeg skal prøve å manne meg opp til mandag
#Mj# Skrevet 19. februar 2011 #4 Skrevet 19. februar 2011 skjønner godt at du synes det er vanskelig å ta det opp med sjefen men, det høres ut som du har en hyggelig sjef, og hun skjønner helt sikkert at du vil ha den jobben der du er garantert fast stilling
Ixnay Skrevet 19. februar 2011 #5 Skrevet 19. februar 2011 Jeg har vært i denne situasjonen selv, og de har som regel forståelse for at man prioriterer en fast stilling over en midlertidig stilling. Du bør absolutt være ærlig med sjefen din, du gjør vondt verre dersom du holder det tilbake.
Topaholic Skrevet 20. februar 2011 Forfatter #6 Skrevet 20. februar 2011 Takk for gode råd folkens Når jeg får slike tilbakemelding, så blir det lettere for meg å manne meg opp, hehe
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå