Gå til innhold

Amerikanske bakevarer!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei.

Lurer på om det er noen som har bestilt følgende varer fra utlandet. Har dere noen sider dere anbefaler:

* Vanilje extract

* Corn syrup

* cream of tartar

* Jell-O vanilje

* sjokolade knapper

Hvis dere bestiller noen av disse fra Iherb, så vil jeg være takknemlig om dere sender linken.

Setter stor pris på svar

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Vanilje ekstrakt får du i pulverform i svergie eller du kan lage selv :)

Corn syrup får du på store meny butikker(drammen eks)

sjokolade knapper får du på meny

Creme of tartar er det samme som Kremotartari på Norsk. Du får det vist på apotektet

Endret av mirandaa
Skrevet

Hæ? Er det mulig å finne corn syrup i norge?? Kan du si eksakt hvilken meny butikk det er i drammen?!?! Har savnet det så mye!!

Vanilje extract - jeg har pleid å kjøpe vanlig vanilje ekstrakt/aroma/smakt (husker ikke hva det heter, sorry) som selges i vanlige butikker...

Skrevet (endret)

Hæ? Er det mulig å finne corn syrup i norge?? Kan du si eksakt hvilken meny butikk det er i drammen?!?! Har savnet det så mye!!

Vanilje extract - jeg har pleid å kjøpe vanlig vanilje ekstrakt/aroma/smakt (husker ikke hva det heter, sorry) som selges i vanlige butikker...

Meny union brygge

Vanilje essens du tenker på?

Endret av mirandaa
Skrevet

Jeg var en tur på Price (club) i Krokstadelva i dag, da så jeg at de har tatt inn en god del amerikanske varer. Jeg så ikke gjennom utvalget så veldig godt, men jeg husker at jeg så Jell-O, men vet ikke hvilke typer de hadde. Jeg husker at jeg bl.a. så Hershey's sjokolade- og jordbærsaus, diverse kakemikser, Cheetos, Vanilla Coke og Dr. Pepper mm. Selv lette jeg etter Kraft mac & cheese, men de hadde bare et annet merke som jeg tenkte å prøve.

Jeg vet at disse tingene ikke har så mye å gjøre med det TS spurte om, men siden Price tydeligvis importerer en god del varer fra USA, så kan det kanskje gå an å komme med en forespørsel om de kan ta inn noe av det TS spør om?

Skrevet

Tusen takk til dere alle som svarte, men venter fortsatt på å få linker på utenlandske nettbutikker. Det er sikkert mye billigere å få de derfra.

Skrevet

Jeg var en tur på Price (club) i Krokstadelva i dag, da så jeg at de har tatt inn en god del amerikanske varer. Jeg så ikke gjennom utvalget så veldig godt, men jeg husker at jeg så Jell-O, men vet ikke hvilke typer de hadde. Jeg husker at jeg bl.a. så Hershey's sjokolade- og jordbærsaus, diverse kakemikser, Cheetos, Vanilla Coke og Dr. Pepper mm. Selv lette jeg etter Kraft mac & cheese, men de hadde bare et annet merke som jeg tenkte å prøve.

Jeg vet at disse tingene ikke har så mye å gjøre med det TS spurte om, men siden Price tydeligvis importerer en god del varer fra USA, så kan det kanskje gå an å komme med en forespørsel om de kan ta inn noe av det TS spør om?

Ååååå, så happy å høre at det finnes butikker som har en del amerikanske varer!!! Skal prøve å ta meg en tur der borte neste gang jeg er i oslo området... Vet du om de selger pop-tarts?!?!

litt rart at de ikke selger mac n cheese, det er så typisk amerikansk!! heheh... husker jeg pleide å ta meg en del esker hver gang jeg reiste hjem men gubben ble så lei at vi sluttet med det...

lykke til med søkingen!!

Skrevet

Ååååå, så happy å høre at det finnes butikker som har en del amerikanske varer!!! Skal prøve å ta meg en tur der borte neste gang jeg er i oslo området... Vet du om de selger pop-tarts?!?!

litt rart at de ikke selger mac n cheese, det er så typisk amerikansk!! heheh... husker jeg pleide å ta meg en del esker hver gang jeg reiste hjem men gubben ble så lei at vi sluttet med det...

lykke til med søkingen!!

Jeg er 98% sikker på at jeg så Pop-tarts, ja!

(Først nå ser jeg at det var du, og ikke TS som spurte om det med drammensområdet. Jeg blandet visst litt. :fnise:)

Skrevet

Jeg er 98% sikker på at jeg så Pop-tarts, ja!

(Først nå ser jeg at det var du, og ikke TS som spurte om det med drammensområdet. Jeg blandet visst litt. :fnise:)

YES poptarts, denne tråden has just made my day !!!

Må si at jeg følte meg så dumt altså... trodde det var krokstadselva var et eller annet sted i oslo men så var det i drammen... (embarassed! :sjenert: ).... Takk for at du svarte likevel!! :blomst:

liker de bildene fra REM forresten!! :D

• Liker 1
Skrevet

liker de bildene fra REM forresten!! :D

Åh, tusen takk! :)

Skrevet

Tusen takk til dere alle som svarte, men venter fortsatt på å få linker på utenlandske nettbutikker. Det er sikkert mye billigere å få de derfra.

Portoen kommer vel i tillegg, og så må man passe på å få alt til under 200 kroner, eller så får man en ubehagelig overraskelse når pakken skal hentes - jeg tror at det ikke er så mye på å spare på å kjøpe fra utenlandske nettbutikker, matvarer veier jo en del.

• Liker 1
Skrevet

Jeg pleier å bestille en god del matvarer fra Iherb som har veldig lav porto. Men jeg finner ikke de kake varene jeg nevnte ovenfor.

Tenkte kanskje noen her kan se om Iherb har de. Vil være kjempe glad for hjelpen!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...