Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Til dere som kjenner til loven om tiltrekning, og har troen på den. Jeg håper dere kan dele noen positive erfaringer her som kan inspirere andre.

Selv har jeg lest noen bøker (Hicks sine) om dette emnet, har troen på det, men har hatt vanskelig for å holde fokus på det jeg ønsker. Er vel vant til å tenke negativt i årevis, og har vanskelig for å se bort fra negative erfaringer. Så jeg føler jeg sitter litt fast i en negativ spiral akkurat nå... Er det noen som kan fortelle om hvordan de har klart å snu tankegangen sin, hvor det har gitt positive resultater? Så kan vi andre bli litt inspirert. :)

OBS: Denne tråden er for oss som har troen på, eller er åpen for loven om tiltrekning. Om det er noen andre som vil komme med skeptiske kommentarer om emnet, kan de lage en egen tråd for dette.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Til dere som kjenner til loven om tiltrekning, og har troen på den. Jeg håper dere kan dele noen positive erfaringer her som kan inspirere andre.

Selv har jeg lest noen bøker (Hicks sine) om dette emnet, har troen på det, men har hatt vanskelig for å holde fokus på det jeg ønsker. Er vel vant til å tenke negativt i årevis, og har vanskelig for å se bort fra negative erfaringer. Så jeg føler jeg sitter litt fast i en negativ spiral akkurat nå... Er det noen som kan fortelle om hvordan de har klart å snu tankegangen sin, hvor det har gitt positive resultater? Så kan vi andre bli litt inspirert. :)

OBS: Denne tråden er for oss som har troen på, eller er åpen for loven om tiltrekning. Om det er noen andre som vil komme med skeptiske kommentarer om emnet, kan de lage en egen tråd for dette.

Er det Newtons gravitasjonslov du mener?

• Liker 2
Skrevet

Er det Newtons gravitasjonslov du mener?

Larsern, da! Det er ikke lov å være skeptisk i denne tråden. Her er det bare positive erfaringer og troende som er velkommen. Damen som eier tråden, sa det. Hun vil ikke lese noe av noen som ikke tror på magi. Hva om vi starter en tråd som forklarer hvorfor ønsketenkningsmagi er bullshit og Hicks er en sjarlatan som tjener dyngevis med cash på godtroende menneskers villighet til å tro at man kan tilegne seg noe godt i livet kun gjennom å ønske seg det? Ren magi, maiet ut i new age kvasivitenskapelig mumbo jumbo. Vedder på at han sier "kvantefysikk" minst tre ganger allerede i forordet.

• Liker 3
Skrevet

Er det virkelig ingen her som har erfaringer med loven om tiltrekning? :trist:

Husker det var en tråd for en stund siden hvor det var en del tilhengere av dette...

TS

Skrevet

Er det virkelig ingen her som har erfaringer med loven om tiltrekning? :trist:

Husker det var en tråd for en stund siden hvor det var en del tilhengere av dette...

TS

Det er ingen lov om tiltrekning (jfr. 'The Secret' o.l). Dette er new age-jippo skapt for å loppe lettlurte mennesker for penger. Ikke fall for det.

• Liker 1
Skrevet

Mark 9,7-15

Da kom det en sky og skygget over dem, og det lød en røst fra skyen: «Dette er min Sønn, den elskede. Hør ham!» 8 Og med ett, da de så seg omkring, så de ingen annen enn Jesus; han alene var hos dem.

9 På veien ned fra fjellet påla han dem at de ikke skulle fortelle noen hva de hadde sett, før Menneskesønnen var stått opp fra de døde. 10 De tok til seg dette ordet, og de diskuterte seg imellom hva det er å stå opp fra de døde. 11 Og de spurte ham: «Hvorfor sier de skriftlærde at Elia først må komme?» 12 Han svarte: «Elia kommer først og setter alt i rette stand. Men hvordan kan det da stå skrevet om Menneskesønnen at han skal lide mye og bli foraktet? 13 Jo, jeg sier dere: Elia er allerede kommet, og de gjorde med ham som de ville, slik det står skrevet om ham.»

14 Da de kom tilbake til de andre disiplene, så de en stor folkemengde samlet omkring dem, og noen skriftlærde som diskuterte med dem. 15 Straks folk fikk øye på Jesus, ble de forferdet, og de løp mot ham for å hilse ham.

Jesus tiltrekker:)

2.Mos 34, 29-30

Så gikk Moses ned fra Sinai-fjellet med de to lovtavlene i hånden. Da han kom ned, lyste det av ansiktet hans, fordi Herren hadde talt med ham; men selv visste han det ikke. 30 Aron og israelittene så at det strålte av ansiktet hans, og de var redde for å komme bort til ham.

Det gjør ikke loven:)

• Liker 1
Skrevet

Mark 9,7-15

Jesus tiltrekker:)

Hvor i verden og hvilke folk?

Skrevet

Hvis det kommer skeptiske kommentarer her er det vel strengt tatt din egen feil? Husk at du i følge loven kan forme det meste i omgivelsene dine. Er det ikke slik du ønsker er det fordi du ikke er positiv nok.

• Liker 1
Skrevet

Hvis det kommer skeptiske kommentarer her er det vel strengt tatt din egen feil? Husk at du i følge loven kan forme det meste i omgivelsene dine. Er det ikke slik du ønsker er det fordi du ikke er positiv nok.

:fnise:

Til saken: Jeg tror man har det bedre hvis man prøver å fokusere på det positive, men at man skal kunne tenke seg frisk, rik og lykkelig høres for godt ut til å være sant nettopp fordi det er det.

• Liker 1
Skrevet

Til saken: Jeg tror man har det bedre hvis man prøver å fokusere på det positive, men at man skal kunne tenke seg frisk, rik og lykkelig høres for godt ut til å være sant nettopp fordi det er det.

Det kan jeg være veldig enig i! :Nikke: Positiv tenkning kombinert med realistiske forventninger tror jeg kan gjøre underverker.

"Positivitetstyranni" av typen som the Secret er, er jeg også skeptisk til fordi det oppfordrer til å virkelig undertrykke og stue bort alle negative tanker i stedet for å bearbeide dem og det som forårsaker dem. Usunt.

Skrevet

Det kan jeg være veldig enig i! :Nikke: Positiv tenkning kombinert med realistiske forventninger tror jeg kan gjøre underverker.

"Positivitetstyranni" av typen som the Secret er, er jeg også skeptisk til fordi det oppfordrer til å virkelig undertrykke og stue bort alle negative tanker i stedet for å bearbeide dem og det som forårsaker dem. Usunt.

Nettopp! Og baksiden er jo at man selv er skyld i sin egen ulykke. Får du kreft eller mister huset i brann, er det du selv som har skapt det ved å fokusere på det negative. Skummelt.

Skrevet

Husker at jeg så en video om dette engang (the secret), og hvor det ble veldig fokusert på penger og materielle goder. Man kan få det man vil ha, og bli så rik man bare vil, bare man vil det nok, osv.

Husker jeg tenkte; Den enkleste måten å bli rik i en fei er tydeligvis å skrive en bok om hvordan man blir rik i en fei.

• Liker 1
Gjest *smak*
Skrevet

Jeg har lest boka og finner den innteressant. Det skal sies at noe i boka kan forekomme litt høytsvevende, men er det mye sant i det som står der..At man får igjen det man gir er jeg helt overbevist om fordi jeg stadig opplever det selv..Og at man kan skape et savn i seg hvis man ikke har det man ønsker seg i livet, fordi ved at man definerer at man mangler noe vil man begynne å savne det..

• Liker 2
  • 2 uker senere...
Skrevet

Det er ingen Law of Attraction. Den er et uvitenskapelig påfunn for å selge bøker til folk som er i en vanskelig situasjon.

Problemet med The Secret er at den velter alt ansvar over på deg. Hvis det går dårlig med deg, er det fordi du selv har feilet.

Den fattige moren i Afrika som bærer rundt på sitt døde barn... Det er visst hennes feil, og skyldes innstillingen og tankene hennes.

The Secret og oppfølgeren The Power synes jeg utviser et svært negativt og farlig menneskesyn.

Jeg anbefaler deg virkelig å lese denne grundige utredningen om emnet:

http://www.3quarksdaily.com/3quarksdaily/2010/08/positive-failure.html

• Liker 1
  • 6 år senere...
AnonymBruker
Skrevet

Jeg trenger litt oppmuntring/motivasjon.. Leste bøkene og begynte med vision board i 2010, og siden den gang fant jeg kjærlighet og fikk barn og jobb.  Alt kom som "bestilt", barnet ble både kjønn og måned og årstall som jeg såg for meg. Siden januar har jeg ønsket en lillebror i 2017 men toget har gått. istedet hadde jeg 2 spontanaborter.. lurer på hvorfor:(

Anonymkode: 48635...b48

Gjest Jessica
Skrevet
På Friday, April 21, 2017 den 17.34, AnonymBruker skrev:

Jeg trenger litt oppmuntring/motivasjon.. Leste bøkene og begynte med vision board i 2010, og siden den gang fant jeg kjærlighet og fikk barn og jobb.  Alt kom som "bestilt", barnet ble både kjønn og måned og årstall som jeg såg for meg. Siden januar har jeg ønsket en lillebror i 2017 men toget har gått. istedet hadde jeg 2 spontanaborter.. lurer på hvorfor:(

Anonymkode: 48635...b48

Vil du sende meg pm? Jeg er igang med å komme tilbake til LOT. Jeg også har fått alt jeg har forestilt meg, men gått litt bort fra den 

• 2 uker senere...
AnonymBruker
Skrevet
På Sunday, April 23, 2017 den 0.40, Jessica skrev:

Vil du sende meg pm? Jeg er igang med å komme tilbake til LOT. Jeg også har fått alt jeg har forestilt meg, men gått litt bort fra den 

Vil du gi eksempler på hva du har forestilt deg og fått?:):)

Anonymkode: 649e5...ff0

Gjest Jessica
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Vil du gi eksempler på hva du har forestilt deg og fått?:):)

Anonymkode: 649e5...ff0

Mannen, barna, utdannelsen, den pågående karrieren, en god del små goder som sko på tilbud, ting jeg ønsker meg av egoistiske grunner osv. Og boligområdet vi bor i 😉 Nabolaget, osv

• 2 uker senere...
Gjest liljenellik
Skrevet

Å virkelig tro at universet bryr seg nok om DEG til at hver minste tanke du har skal bety noe fra eller til er direkte selvsentrert og usympatisk. Helt seriøst. Tror du virkelig på dette? Du skriver at du ikke ønsker skeptikere i denne tråden, men det ville vært slemt å la være å i det minste prøve å realitetsorientere deg litt. Forhåpentligvis går du gjennom en fase og leter etter enkle løsninger, noe som er helt forståelig. Jeg synes også livet er for mye av og til. Av og til skjønner jeg ikke hvorfor jeg gidder noe som helst, det er så mye som er vondt og vanskelig. Men her er løsningen å snakke med noen, å være ærlig med seg selv (noe man egentlig ikke kan være hvis man følger The Secret, da den nærmest forbyr kritisk tenkning/tvil/negativitet/ærlighet) og jobbe for målene sine. Å være generelt positivt innstilt er helt klart kjempelurt! Men forstå at forfatteren av denne boken er milliardær og veldig utspekulert.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...