AnonymBruker Skrevet 19. februar 2011 #1 Skrevet 19. februar 2011 Trenger litt hjelp til utfylling av meldekort (har ikke fylt ut meldekort før). Går for tiden på arbeidsavklaringspenger pga sykdom og nylig operasjon. Det står på meldekortet pkt 3: "Har du vært forhindret fra å ta arbeid eller utføre avtalt aktivitet på grunn av sykdom?" Jeg har en aktivitetsplan der det står at jeg skal gå til fysioterapeut, noe som jeg gjør, men jeg kan jo ikke jobbe så jeg er jo forhindret til å ta arbeid. Men jeg har jo utført avtalt aktivitet ved å gå til fysioterapeuten. Så hva krysser jeg av på dette punktet da? Noen som vet? I tillegg lurer jeg på hvor mange dager man har på seg til å fylle ut meldekortet? Takker for svar
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2011 #2 Skrevet 19. februar 2011 Hei. Du krysser ja på dette punktet dersom du på grunn av sykdom ikke kan gjennomføre den aktivitetsplanen du har. Høres ut som du følger planen, og da krysser du av for "nei".
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2011 #3 Skrevet 19. februar 2011 Kryss av "nei" på alt unntatt den delen der de spørr om du fortsatt ønsker å motta hjelp fra NAV.
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2011 #4 Skrevet 19. februar 2011 Jeg ville snakket med saksbehandleren min slik at jeg var sikker på at kortet blir riktig utfylt. Blir det ikke det etter den avtalen du har med Nav så får du ikke pengene dine. Når siste frist for innsending av kortet er står på siden du går inn i når kortet skal fylles ut.
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2011 #5 Skrevet 19. februar 2011 Da kryssa jeg av på "nei" og gikk videre til neste side, der man skal krysse av dager mandag-søndag. Går som sagt til fysioterapeut, for tiden 3 dager i uken. På aktivitetsplanen så er jo tiltaket opptrening/rehabilitering, og det holder jeg jo på med alene 7 dager i uka. Så hvor mange dager skal man krysse av for her? Er nok en ide å kontakte saksbehandleren ja, men tenkte kanskje noen her kunne hjelpe så blir jeg ferdig med det idag:)
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2011 #6 Skrevet 19. februar 2011 Hei. Kryss av for de dagene du går hos fysioterapeuten.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå