Gå til innhold

forteller dere andre at dere søker jobb?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei,

Hvem forteller dere at dere søker ny jobb? jeg forteller jo selvsagt samboer, nærmeste familie/venner. Men har ikke lyst til å fortelle bekjente feks, fordi jeg føler jeg da også må dele skuffelsen over at jeg ikke får jobben.

Men nå har jeg kommet i situasjonen at jeg skal på intervju på samme arbeidsplass som en bekjent (altså kun en bekjent, ikke en venn). Ser jo for meg at jeg treffer på vedkommende nå jeg kommer dit, så da er det kanskje bedre å fortelle på forhånd?

hva tenker dere rundt dette?

Videoannonse
Annonse
Gjest Raindrops
Skrevet

Ser egentlig ikke noen grunn til å fortelle det på forhånd, h*n finner det vel fort nok ut hvis dere treffer hverandre der og grunnen til at du er der kommer opp.

Det er jo ikke akkurat slika at du har gått rundt å løyet frem til nå, det er jo ingen big deal.

Gjest Ylva Virvla
Skrevet

Forteller det til forloveden min og til foreldrene mine.

Pleier normalt ikke si det til noen andre.

Skrevet

Jeg forteller det til min nærmeste venner, og kanskje foreldrene mine. Sjelden jeg forteller det til kolleger. Da må det være noen jeg er venner med utenfor jobb også, som jeg kan stole på.

Skrevet

Forteller det vel bare til samboern min og noen ganger mamma. Behøver ikke å fortelle alle om hvor mange avslag jeg får.

Skrevet

Jeg forteller til ganske mange at jeg leter etter jobb, sånn at de kan tipse meg hvis de hører om noe interessant. Men de enkelte søknadene og intervjuene snakker jeg bare om med mannen min.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...