AnonymBruker Skrevet 19. februar 2011 #1 Skrevet 19. februar 2011 Men skulle nesten tru det så seriøst noen foreldre tar det. Blir rett og slett sjokkert når jeg hører at noen foreldre, som ikke en gang er trenere, vil ha gutten min vekk fra laget siden de mener han er for dårlig. De er jo bare 9 år. Er det virkelig så seriøst? Ei mor tilbød meg 500 kroner for å få sønnen min til å slutte. Jeg nektet så klart og nå har hun visst samlet en liten gjeng som kjemper for å få han bort. Hva er det med sånne folk? Og hvorfor får de så mye makt? Det er ei mor som styrer her nå, med noen andre som henger med som noen sauer og gjentar ting hun sier som om de var hjernevasket. 6
Gjest Blondie65 Skrevet 19. februar 2011 #2 Skrevet 19. februar 2011 Og hva sier treneren? Idrettslaget? Etc.? Jeg ville gått direkte til treneren og spurt hva som var "policien" i laget - at bare de gode som kan bli den neste "storspilleren" i eliteserien skal få være med eller er det for alle? Så ville jeg også fått brakt på det rene om det er fotballferdighetene alene som er problemet eller om barnet mobber andre.
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2011 #3 Skrevet 19. februar 2011 Treneren har heldigvis sagt at alle er velkommen. Men tydeligvis noen som har litt tette ører. Men blir å ta opp dette på neste foreldremøte. Men må virkelig si at jeg har problemer med å forstå hva og hvem slike foreldre tror de er.
Jägermeister Skrevet 19. februar 2011 #4 Skrevet 19. februar 2011 Det er ikke første gang jeg hører om folk som tar fotballen på det lave nivået så alvorlig. For en stund siden måtte sønnen til en bekjent slutte på fotball i en alder av 11 år fordi han allerede har problem med rygg og knær. Da kom det frem at ungene trente fotball i skjul også utenfor treninger og kjørte hverandre knallhardt i taklinger for å bli tøffere. Enkelte tar dette svært alvorlig, dessverre. Som barn burde man bare være med fordi det er gøy og heller fokusere på dyktighet på siden.
Ava Mae Skrevet 19. februar 2011 #5 Skrevet 19. februar 2011 Horribelt og ikke annet enn trist siden vi snakker om et voksent menneske som selv oppdrar barn. Hvordan det barnet ender opp med å bli kan man jo bare spekulere i. 2
Gjest Raindrops Skrevet 19. februar 2011 #6 Skrevet 19. februar 2011 For noen tosker av noen foreldre! Skjønner ikke at folk kan oppføre seg slik. 3
Tears.of.the.Sun Skrevet 19. februar 2011 #7 Skrevet 19. februar 2011 Herregud for noen syke folk! Det viser bare hvor idiotiske foreldre kan være. Det er veldig OK å gi barn et lite dytt i baken fra tid til annen som motivasjon, men å pushe barn fremover på den måten og samtidig dytte andre barn bort, syns jeg er rett og slett grusomt gjort. 9-åringer er barn, og hadde det ikke vært for foreldrenes galskap så hadde de kunne forblitt barn en stund fremover. Bare stå på ditt du Det er ikke bare ditt barn som på kynisk vis blir forvist fra fotballag. Fotballen er en ordentlig drittsport. De som driver med det viser ingen empati.
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2011 #8 Skrevet 19. februar 2011 Det skjer dessverre ofte. Når barna er 9-10 år går de over fra lilleputtlaget og over til et lag som skal begynne å konkurrere med lag også utenfor byen eller nærområdet. Når de blir tenåringer blir de fleste bedt om å forlate klubben eller begynne å spille med oldboys eller lage et eget lag. Det er sportens kjerne. Vinn eller forsvinn. 3
ToveM Skrevet 19. februar 2011 #9 Skrevet 19. februar 2011 Må hvistnok ha en unik fotballklubb her. Har/har hatt 3 unger på fotball i årevis. Eldstemann sluttet som 17 åring, Mellomsten riktignok som 15 åring, da han valgte å satse på squash trening istedet. Minsten som nærmer seg 13 har ingen planer om å slutte. Ingen har noensinne hatt problemer med å få være med. Når de blir eldre er det gjerne et 1 og 2 lag, slik at de som ikke vil satse å trene stort sett hver dag kan spille på 2 laget som da gjerne er i en lavere divisjon. Ikke noe problem. Har ikke hørt at de så tidlig som 9-10 år blir utestengt p.g.a ferdigheter.
Personlig12 Skrevet 19. februar 2011 #10 Skrevet 19. februar 2011 Some people thinks that football is a matter og life and death, I assure you, its much more importend then that!!! 1
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2011 #11 Skrevet 19. februar 2011 Jeg har samme erfaring som ToveM. Her får alle være med så lenge de selv ønsker, og uansett ferdighetsnivå. Dessuten er det ofte slik at de som er gode som 9-12 åringen ikke nødvendigvis blir de beste som voksne. Det kan like gjerne være den som var dårligst som 9 åring som blir toppidrettsutøver. Og til syvende og sist så er det tross alt fåtallet som skal bli toppidrettsutøvere. De fleste er fornøyde med å drive med noe som er gøy, og det bør foreldrene innse!
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2011 #12 Skrevet 19. februar 2011 Some people thinks that football is a matter og life and death, I assure you, its much more importend then that!!! Kan du ikke skrive norsk i stedet? Jeg sier det ikke for å være slem, men å lese slike poster er litt slitsomt.
Personlig12 Skrevet 19. februar 2011 #13 Skrevet 19. februar 2011 Kan du ikke skrive norsk i stedet? Jeg sier det ikke for å være slem, men å lese slike poster er litt slitsomt. hehe beklager, det er et sitat fra Bill Shantly. Jeg leste ikke tråden, bare overskriften og syns den er litt fin. Noen tror at fotball er like viktig som liv og død, jeg lover deg, det er mye viktigere enn det. MVH Fotballidiot
Sugerøret Skrevet 19. februar 2011 #14 Skrevet 19. februar 2011 samme prestasjons opplegg var det her,men da skiftet vi klubb. Fotball ,all idrett forresten som barn holder på med,skal være morro! Ikke kun bare prestasjoner og at laget MÅ vinne Slik er desverre med på å drepe lysten til å drive idrett.Du som foreldre må snakke med trener og trener er nødt til å snakke med disse overaktive foreldrene som tror at barn på 9år skal være verdensmester i alt poden er med på.Snakk om å legge lista høyt for barnet 1
Gjest En mann Skrevet 19. februar 2011 #15 Skrevet 19. februar 2011 Men skulle nesten tru det så seriøst noen foreldre tar det. Blir rett og slett sjokkert når jeg hører at noen foreldre, som ikke en gang er trenere, vil ha gutten min vekk fra laget siden de mener han er for dårlig. De er jo bare 9 år. Er det virkelig så seriøst? Ei mor tilbød meg 500 kroner for å få sønnen min til å slutte. Jeg nektet så klart og nå har hun visst samlet en liten gjeng som kjemper for å få han bort. Hva er det med sånne folk? Og hvorfor får de så mye makt? Det er ei mor som styrer her nå, med noen andre som henger med som noen sauer og gjentar ting hun sier som om de var hjernevasket. Villet tatt det opp med styret i idrettslaget eller fotabllgruppa. NFF (Norges fornballforbund) som idrettslaget sikkert er tilsluttet har regler for barneforball og de skal følges. Håper et ordnes seg for dere, slik skal det ikke være. Bir passe forbannet når jeg leser dette. vet at de som ikke får det riktig til når er 8 år kan være kjempegode når de er 16 år. Desuten skal de ha gleden av spille forball, og føle tilhørighet. http://www.fotball.no/Documents/PDF/2010/Barne-og-ungdomsfotball/Barnefotballbrosjyre_2010.pdf Fra NFF brosjyer barneforball 6-12 år. I KAMP Gjennom sesongen skal alle spillerne på laget ha tilnærmet lik spilletid – ingen fotballspillere liker å sitte på benken! Lagsammensetningen skal som hovedregel ta utgangspunkt i prinsippet om jevnbyrdighet. Hvis klubben har flere lag pr. aldersklasse skal man forsøke å lage jevne lag slik at alle har like forutsetninger for gode lagprestasjoner på banen. I tillegg unngår man da topping innad i lagene. Hvem som skal spille mest i en enkelt kamp vurderes også ut i fra jevnbyrdighetsprinsippet. Ingen er tjent med å vinne eller tape 15–0. • Er laget ditt langt bedre enn motstanderlaget, bruk spillere som ikke har kommet så langt i sin ferdighetsutvikling mer. • Er motstanderlaget langt bedre enn dere, bruk de som har kommet lengst hos deg noe mer.
Fluffe Skrevet 19. februar 2011 #16 Skrevet 19. februar 2011 Man ser jo hvor man må begynne hvis de skal bli kvitt mobbing ihvertfall. Tragisk 3
Miss Desiree Skrevet 19. februar 2011 #17 Skrevet 19. februar 2011 Men skulle nesten tru det så seriøst noen foreldre tar det. Blir rett og slett sjokkert når jeg hører at noen foreldre, som ikke en gang er trenere, vil ha gutten min vekk fra laget siden de mener han er for dårlig. De er jo bare 9 år. Er det virkelig så seriøst? Ei mor tilbød meg 500 kroner for å få sønnen min til å slutte. Jeg nektet så klart og nå har hun visst samlet en liten gjeng som kjemper for å få han bort. Hva er det med sånne folk? Og hvorfor får de så mye makt? Det er ei mor som styrer her nå, med noen andre som henger med som noen sauer og gjentar ting hun sier som om de var hjernevasket. Går det an?
Gjest En mann Skrevet 19. februar 2011 #18 Skrevet 19. februar 2011 Hvis styret i fotaballgruppaog/eller idrettslaget er seriøse så blir dette ei alvorlig sak for de som mobber på denne måten. Er sikkekr på NFF er inressert i å vite om. TS send en mail til de.
Carpaccio Skrevet 19. februar 2011 #19 Skrevet 19. februar 2011 (endret) Jeg blir skikkelig sinna av å lese innlegget ditt! At det går an!!! Dette er mobbing av grov kaliber. Du kan ikke la dette skure og gå i håp om at det skal skli over av seg selv. Du er nødt til å kjempe denne kampen for sønnen din. Koble inn "alle" instanser, og gjør det som gjøres må... Lykke til Hilsen fra (veldig takknemlig) mamma til fotballgal jente på ti, i en fotballklubb som inkluderer alle og ser viktigheten av lek og moro... Endret 19. februar 2011 av Carpaccio
Gjest 4-barnsmor Skrevet 20. februar 2011 #20 Skrevet 20. februar 2011 Jeg blir skikkelig sinna av å lese innlegget ditt! At det går an!!! Dette er mobbing av grov kaliber. Du kan ikke la dette skure og gå i håp om at det skal skli over av seg selv. Du er nødt til å kjempe denne kampen for sønnen din. Koble inn "alle" instanser, og gjør det som gjøres må... Lykke til Hilsen fra (veldig takknemlig) mamma til fotballgal jente på ti, i en fotballklubb som inkluderer alle og ser viktigheten av lek og moro... Helt enig med denne, du må gå videre til klubben med dette, hvis ikke treneren klarer å si ifra ordentlig til disse foreldrene. Alle mine 4 barn har vært aktive i fotball, i den alderen der så skal det kun være moro og alle skal få spille like mye. Og som en annen nevnte så trenger det ikke være den som er best som 9-åring som blir den beste spilleren høyere opp i alder, kan godt være den dårligste som en gang ender som toppspilleren på laget. Vi har vært med i styre og stell i fotball i mange år og slike foreldre gjør meg også rasende, de ødelegger så mye for barna og spillegleden til hele laget. Og de trenger å bli satt skikkelig på plass eller bortvist fra banen. Stå på for gutten din og fotballaget hans og sørg for å gå videre til styret med saken.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå