AnonymBruker Skrevet 19. februar 2011 #1 Skrevet 19. februar 2011 ...hva det går det egentlig ut på? hvordan fag må man ta for å få bachelor i spesialpedagogikk? jeg skjønner det ikke helt, det er liksom mange forskjellige typer pedagogikk.
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2011 #2 Skrevet 19. februar 2011 Det er spesialtilpasset opplæring/utdanning. For elever med spesielle behov.
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2011 #3 Skrevet 19. februar 2011 Sånn grovt sett så er spesialpedagogikk pedagogikk for de som ikke er helt friske. Være det seg store eller små vansker, autisme eller ADHD. Her er linken til bachelorsiden til UiO. Der står det også oppbygning av studiet, hvilke fag du tar underveis og hva de går ut på: http://www.uio.no/studier/program/spesped/
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2011 #4 Skrevet 19. februar 2011 ok.. tusen takk for svar. men er spesialpedagogikk ETT studium eller består det av flere fag? jeg trenger bachelor i spesialpedagogikk og skal studere ved universitet i nordland, bodø, kan jeg få fullverdig bachelor i det der? noen som vet?
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2011 #5 Skrevet 19. februar 2011 ok.. tusen takk for svar. men er spesialpedagogikk ETT studium eller består det av flere fag? jeg trenger bachelor i spesialpedagogikk og skal studere ved universitet i nordland, bodø, kan jeg få fullverdig bachelor i det der? noen som vet? De fleste bachelor programmer er jo bygget opp av flere fag. Jeg anbefaler deg å klikke deg inn på linken jeg la ut i forrige innlegg og titte på oppbyggingen av studiet. Etter en kjapp tur inn på hjemmesiden til Universitetet i Nordland ser det ikke ut som de tilbyr spesialpedagogikk. Her er bachelorprogrammene de tilbyr: http://www.hibo.no/index.php?ID=9508
AnonymBruker Skrevet 20. februar 2011 #6 Skrevet 20. februar 2011 Spesialpedagogikk er en bachelor, med muliighet for master. Iallefall på universitetet i Oslo. Bachelorgraden er satt sammen av ulike emner/fag. Det er en fastsatt oppbygging som er forholdsvis yrkesrettet med praksis og sånn. Den retter seg inn mot pedagogikk for barn / mennesker med lærevansker av mange arter, funksjonshemminger, psykisk utviklingshemming osv. KJEMPESPENNENDE!! Men det er jo sånn at om du går vanlig pedagogikk så har du noen valgfrie emner, og da kan du jo sikkert velge noen spes.ped fag. Men du blir ikke spesialpedagog av den grunn. Da må du gå Spesialpedagogikk.
AnonymBruker Skrevet 20. februar 2011 #7 Skrevet 20. februar 2011 takk for flere svar!! går det an å ta spesialpedagogikk som fjernundervisning, enten via nett eller at man leser som privatist og møter opp til eksamen? jeg skal jo forsette å bo i bodø og siden planen er å fortsette med en master etter spes.ped så trenger jeg alle 3 årene med spes.ped på en eller annen måte, men ønsker ikke flytte.
AnonymBruker Skrevet 20. februar 2011 #8 Skrevet 20. februar 2011 Hvis du studerer fra Bodø vil du jo gå glipp av både seminarer og forelesninger. Det første semesteret er det 3 obligatoriske oppgaveinnleveringer. Du kan velge å ta det de kaller "selvstudium", altså at du skriver disse oppgavene helt på egenhånd og ikke deltar i seminar. Det er flere som gjør det, og det går nok fint, men det er klart du får mye gratis ved å være med på seminar og ha noen å prate med om stoffet. Det er også praksis i løpet av denne bacheloren. Du må nesten prate med dem og høre om det er mulig å få dette i Bodø.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå