Gå til innhold

Reise til Hawaii

SmallTalk

Anbefalte innlegg

Vi har sånn smått begynt å planlegge Hawaii-tur i påsken, og har blant annet begynt å se etter flybilletter og hotell. :)

Hvilke flyselskaper anbefales det å reise med? Vi har funnet billetter med KLM hele veien til Honolulu. Er KLM greie å reise til USA med? Tenker på flykomfort osv.

Noen hotellanbefalinger? De vi skal besøke bor i nærheten av Ainahau Triangle, og vi har fått anbefaling om å finne oss et hotell i dette området. Er ikke interessert i å betale altfor mye for hotellet, ettersom vi kun skal sove der. Mine krav er at det er rent og kakkerlakkfritt.

Noe annet vi må huske på annet enn å fylle ut ESTA-skjema og å sørge for god tid ved flybytte i USA pga immigrasjonen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kan ikke si noe om hvorvidt KLM er greie å fly med, vi dro med American Airlines da vi var der. Har bodd på 4-5 hoteller i det området og vil påstå at de alle er helt greie. Det siste vi var på het Aqua Aloha surf & spa. Tragisk frokost(men sånn er det generelt i USA etter mitt inntrykk, kake + kaffe ofte).

Når det er sagt, så vil jeg anbefale dere og reise ut av Honolulu/Oahu om dere har sjangsen. Det er mer til Hawaii enn Waikiki ;)

Spesielt anbefales Kauai.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar. :)

Det blir vel ihvertfall en tur til Maui, og en tur opp "Stairways to heaven" i tillegg, men primært blir bosted Waikiki. Vi skal over på besøk, og de vi skal besøke bor i Waikiki. Satser på at de vi skal besøke har skaffet seg en grei oversikt over hva som er verdt å se/gjøre når vi er der borte. :)

Jeg har inntrykk av at frokost er noe tragiske greier over hele USA. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva? Frokost tragiske greier i USA??? Den er (som oftest) så god! Egg, bacon, hash browns, pølse, amerikanske pannekaker, brød, appelsinjuice etc. Er ikke det godt så vet ikke jeg :) Verdens beste fås på 11th street diner i Miami.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nettopp! Tragisk frokost. Jeg vil ikke ha pannekaker, egg og bacon etc til frokost. Jeg vil ha sunn frokost som ikke får meg til å se ut som en feit amerikaner etter noen få dager... Eneste som var brukbar på den menyen var appelsinjuicen, dersom det er ferskpresset. ;)

Hørte samme klagen på frokosten av hun ene vi skal besøke. Det var håpløst å få tak i brukbar frokost. Redningen ble når hun fant Wasa knekkebrød i hylla på super'n. Vanlig brød var ikke mulig å oppdrive.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nå har du modifisert frokosten din, da. :) Du startet med pannekaker, pølser og det jeg vil tippe er bønner i tomatsaus, i tillegg til det du nevner her.

Det er en vesentlig forskjell på grovbrød og pannekaker til frokost. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, brødet der borte er grusomt. Anbefaler at dere bare finner et sted med kjøleskap og så kjøper dere inn ei kanne med juice(vær sikker på at du kjøper juice og ikke saft. Ofte vil det du får servert til frokost være mer saftlignende), noen pakker med knekkebrød og plukker ut noe pålegg som ser spiselig ut.

Merk at prisnivået på dagligvarer i Hawaii ligger en del høyere enn fastlands USA.

Btw, om dere skal shoppe så anbefaler jeg Ross (ligger bak Ala moana) og Waikele (outlet) som ligger et stykke utenfor. Joggesko er spesielt prisgunstig, under halve prisen av norsk pris.

Edit:

Noe dere burde prøve av mat der borte er Kalua pork og hvit ananas (kona sugarloaf). Ta gjerne turen på en Luau (fest) og få med dere hulashow og mange retter fra Hawaii. Men hør litt rundt ang dette. Det er kvalitetsforskjeller på både underholdningen og maten.

På maui kan jeg anbefale snorkling ved molokini crater (tidligste sorten du får til, da er det som regel klarest i vannet). The road to Hana er også fantastisk, men det er en passe lang kjøretur på type vestlandsveier også (svingete og smale).

Ellers kan jeg bare anbefale og stresse ned når dere kommer fram. På Hawaii er det Hawaii-tid. Ting er mer uformelt og folk mer tålmodige og laidback. For eksempel, ikke finn på å bruk tuta i bilen, har hørt om venner som ble fulgt etter for deretter å ha fått en skikkelig kjeftskur da dette er en ikke-ting.

Bare spør om det er noe mer du lurer på :)

(Jeg var på utveksling et halvt år på the big island, men var også en del på de andre øyene)

Endret av Xmir
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar, og gode tips! :)

De vi skal besøke bor på Ala Moana, og har vært der noen måneder, så vi skal nok finne frem. Satser på hotell i nærheten ihvertfall de første dagene, også får vi se hva det blir til etter det. ;)

Det eneste vi har planlagt er å gå "Stairways to heaven" og å reise på besøk til en annen øy. Nå har noen andre bekjente akkurat vært på besøk på Maui, og vi har fått tips om å reise til en av de andre øyene isteden. Sett bort fra lavaen, så var det visst ikke så mye der som man ikke hadde på Oahu.

Noen konkrete planer kommer vi uansett ikke til å legge før vi er fremme. Og godt er det, for jeg har ikke planer om å stresse rundt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har du modifisert frokosten din, da. :) Du startet med pannekaker, pølser og det jeg vil tippe er bønner i tomatsaus, i tillegg til det du nevner her.

Det er en vesentlig forskjell på grovbrød og pannekaker til frokost. ;)

Trengte jo ikke å velge alt jeg nevnte ;) Kan velge seg noe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...