Alethea Skrevet 19. februar 2011 #1 Skrevet 19. februar 2011 Jeg sluttet på p-piller i november, tok ferdig et helt brett og hadde da mensen rett etterpå, slik som man pleier. Neste mens fikk jeg i slutten av desember, 42 dager etterpå (hvis man regner fra første dag i mensen, til første dag i neste). Siden da har jeg ikke hatt mensen. Jeg kjenner at det stikker og murrer og har noe som ligner på menssmerter nesten hver eneste dag, men det skjer ikke noe mer. Hadde en GU like før jeg sluttet og fikk da beskjed om at alt så bra ut. Vet det kan ta tid før syklusen stabiliserer seg etter p-pilleslutt, men hadde håpet jeg liksom var i gang igjen når jeg fikk mensen. Kan den hoppe over 1 eller flere måneder og så komme tilbake, før den stabiliserer seg helt? Noen andre som har vært borti noe lignende? Er så irriterende å gå å vente og være på vakt hele tiden... Etter at jeg sluttet har jeg også fått mange av de klassiske bivirkningene man får når man begynner på p-piller. Fett hår, fet hud, sover masse osv. Vill dette også stabilisere seg etterhvert? Føles som om jeg går gjennom puberteten en gang til :gjeiper: Det som kanskje er det største problemet er at jeg har fått veldig kort lunte og mange tunge tanker i hodet. Kjenner ikke helt igjen meg selv og føler at alt bare er kaos. Klarer ikke helt å sette ord på det, men det kjennes ut som jeg har en stor tung klump i hodet. Kan dette ha med hormonforandringer å gjøre/at effekten av p-pillene er på vei ut av kroppen? Vurderer å kontakte lege om dette ikke går over av seg selv.
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2011 #2 Skrevet 19. februar 2011 jeg er ikke helt sikker, men det skal være normalt. Hvis kroppen din har hatt som "vane" at du bruker p-piller så vil hormonene dine gå opp og ned nå som du har sluttet. tror det er ingen ting å bekymre deg for, men du burde kanskje kontakte lege for sikkerhetsskyld
LindaM Skrevet 19. februar 2011 #3 Skrevet 19. februar 2011 Tror dette er helt vanlig. Sluttet på piller i august selv. Jeg har fått litt uren hud, gått opp et par kg og blitt mer følsom (gråter lettere av filmer o.l) Vet ikke om dette vil gå over etterhvert.. Det plager meg ikke noe særlig i hverdagen. Synes egentlig det er deilig å vite at kroppen min ikke er proppfull av hormoner lenger. Men hvis du har store plager, og føler deg deprimert e.l er det kanskje lurt å snakke med legen. Den største forandringen min etter pilleslutt er økt sexlyst! Og det kommer veldig godt med nå som vi har satt i gang prøvingen for fullt! Jeg gikk ca 40 dager fra pillemens til første naturlige mens. Et par uker etter dette hadde jeg en periode med spotting (ca 14 dager). Siste 2 mnd har syklusene mine vært stabile, så forhåpentligvis klaffer det snart! Kan ta litt tid før ting er normalt, og man blir litt forvirra og utålmodig.. Krysser fingra for oss
Alethea Skrevet 21. februar 2011 Forfatter #4 Skrevet 21. februar 2011 Takk for svar! Hadde hatt en lang dag og det hjalp å få ut litt frustrasjon...også var det godt å høre at det ikke bare er meg! Har gått på p-piller i ca. 6 år, så syntes også det er kjempegodt å få hormonene ut av kroppen,skjønner nå hvor mye de påvirker. Må nok bare smøre meg med tålmodighet og vente til det stabiliserer seg selv:) Lykke til med prøvingen!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå