Gå til innhold

De feide det bare under teppet

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har en mann og tre barn på 15, 13 og 9.

Vi har det slik at alle vasker og rydder litt som går på rundgang.

I dag så fant jeg ut at noen har feid støv og slikt under teppene i huset. Problemet er at alle nekter. Noen måter å finne ut av hvem det kan være? Alle skylder på alle, inkludert min mann. Han burde jo være voksen nok til å vite at sånt gjør man ikke, men jeg er usikker. Han hater å rydde. Eneste jeg har en følelse ikke kan ha gjort det er min datter på 15 da hun er en ryddefreak. Men mine to sønner er noen rotehuer og tuller også en del, akkurat som min mann, klarer ikke å holde orden på noe og jeg vet at alle de tre har prøvd å lure seg unna rydding og vasking.

Skrevet

Et strakstiltak er å fjerne teppene og oppbevare de i boden eller garasjen. Hvis alle nekter vil du aldri få en innrømmelse fra den som har gjort det.

Skrevet

Du har valgt å få tre barn med en veldig, veldig umoden mann.. Går ut fra at problemet ligger der, siden barna aldri vil ta dette på alvor når far driter i ting som er viktige for deg...

Så jeg ville uansett ha tatt tak i han for å få han til å skjønne at han driter seg ut og lærer sønnene sine den samme barnsligheten. Jeg ville latt være å gnåle mer om støvet under teppene.Velg dine kamper, og her handler det om å få din smågutt til ektemann å forstå hva han lærer bort til sine barn.

Han setter dem i prinsippet opp mot deg, noe som vil være dumt når de blir 16-18 og har lært av far å drite i det mor sier.Det bør du understreke for ham.

Samt at du med fordel kan kaste alt av tepper ut av huset til han skjønner tegninga og går med på å samarbeide med deg om oppdragelsen.

Hvis ikke ville jeg ringt samlivsterapeuten asap.

(Du kan gjerne gjøre han oppmerksom på at en annen mann skriver dette til deg, hvis du ikke mistenker at det villle få han til å surmule og oppføre seg vanskelig...)

Håper det ordner seg,da :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...