Gjest Belle Gunnes Skrevet 19. februar 2011 #1 Skrevet 19. februar 2011 Jeg har mye bøker og jobber slik at jeg får tilgang på en del bøker med en gang de blir lansert. Jeg har en aldri så liten bokfetisjme også og hamstrer de. Men jeg er også veldig glad i å låne bort bøker til venner. Gode bøker bør leses av så mange som mulig. Ofte har jeg full kontroll på mine bøker, men en og annen bok forsvinner desverre. Derfor har jeg nå planer om å merke bøkene mine. Og da kan jeg like godt merke filmer og musikk jeg også låner bort. Men hvor lønner det seg å skaffe slik merking? Klistremerker? Stempler? Hva er best? Merker du dine bøker ol før du låner de ut?
Gjest reebok Skrevet 19. februar 2011 #2 Skrevet 19. februar 2011 Men hvor lønner det seg å skaffe slik merking? Klistremerker? Stempler? Hva er best? Merker du dine bøker ol før du låner de ut? Jeg pleier bruke http://www.markmaster.no/ og bestiller klistremerker med navn og telefon etc. Billig og de leverte veldig kjapt også
Tamyka Skrevet 19. februar 2011 #3 Skrevet 19. februar 2011 Jeg bruker http://merkalt.no/ Bestiller de med navnet og telefonnummeret mitt på. Gratis frakt og rask levering.
Gjest Belle Gunnes Skrevet 19. februar 2011 #4 Skrevet 19. februar 2011 Takk. Da er det merkelapper på vei til meg snart.
PepsiMax Skrevet 20. februar 2011 #5 Skrevet 20. februar 2011 Dette har jeg tenkt på også! men vet lissom ikke helt om jeg liker tanken på å ha et klistremerke i hver eneste bok..
Gjest Belle Gunnes Skrevet 20. februar 2011 #6 Skrevet 20. februar 2011 (endret) Dette har jeg tenkt på også! men vet lissom ikke helt om jeg liker tanken på å ha et klistremerke i hver eneste bok.. Jeg var litt der jeg også. Helt til jeg nå prøvde å ha en liten vareopptelling av alle bøkene mine og fant ut at jeg har himla mange bøker på utlån, som jeg egentlig har glemt litt... og angrer på at de ikke er merket. De fleste bøkene mine finner veien hjem, men noen bøker er på langtur uten at jeg aner hvor de er. men kommer bare til å merke de bøkene, som havner ut av huset. Noen bøker blir ikke lånt bort, så de slipper jeg å merke. Endret 20. februar 2011 av Belle Gunnes
PepsiMax Skrevet 20. februar 2011 #7 Skrevet 20. februar 2011 Ja,ser helt klart at det er en lur ide å merke de. Før skreiv jeg navnet mitt i alle bøkene mine.. Hvordan tenker du å gjøre dette da? stå å sette i klistremerker da folk står å skal låne bøkene eller sette av en hel dag for å få merket alle? Har du de bøkene du ikke vil låne ut på et eget sted eller hvordan løser du det?
Gjest Belle Gunnes Skrevet 20. februar 2011 #8 Skrevet 20. februar 2011 Jeg setter lapper på de når de blir lånt ut. Da ser folk også at jeg mener alvor om at det er min bok Noen bøker, som er vandrebøker, får nok lapp med en gang. Jeg låner bare ut pocketbøker, og de står i egne deler av bokhylla (og andre hauger rundt omkring). De finere bøkene mine, har hovedplassen i bokhylla og blir ikke tilbudt til utlån.
Gjest Naenia Skrevet 4. mars 2011 #9 Skrevet 4. mars 2011 Vi har en liste på kjøleskapet med filmer og bøker vi har lånt bort og til hvem, funker bra
Gjest Belle Gunnes Skrevet 4. mars 2011 #10 Skrevet 4. mars 2011 Liste er nok ikke så dumt. Den skal jeg jaggu gjøre selv. Men nå har jeg merket noen bøker og sendt de ut i den store vide verden og håper de finner veien hjem igjen Har satt merket på innsiden av coveret.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå