Gå til innhold

For å gå ned i vekt....

Anbefalte innlegg

Skrevet

må man forbrenne mer enn man spiser?

Vil det si at hvis jeg spiser rundt 1200 kcal så må jeg trene tilsvarende? Er jente..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

husk at du normalt forbrenner ca 1800-2000 (gjennomsnittelig jente, rundt 60-65kg) kalorier hver dag uavhengig av aktiv trening, dvs med en normal dags aktivitet. Så hvis du vil gå ned i vekt så kan du spise litt mindre og/eller trene, for da forbrenner du mer.

Skrevet

Så hvis jeg har en jobb jeg kjører til, og som består av mye sitting og lite aktivitet forbrenner jeg fortsatt det du sa? + litt husarbeid og handling.

Skrevet

Kroppen bruker nemlig en ca 1800-2000 (som tidligere nevnt) kalorier bare på å fungere og kjøre kroppens egne funksjoner i løpet av en dag. Dette tallet vil variere basert på faktorer som kjønn, alder, vekt, høyde og aktivitetsbehov. Det anbefales vanligvis å gå med et kaloriunderskudd på ca 500 kalorier pr. dag for å gå ned i vekt på en sunn og jevn måte. Dvs. at hvis du daglig forbrenner 2000 kalorier, så bør du spise ca 1500 kalorier for å gå ned 0,5 kg i uken.

• Liker 2
Skrevet

må man forbrenne mer enn man spiser?

Vil det si at hvis jeg spiser rundt 1200 kcal så må jeg trene tilsvarende? Er jente..

Nei langt i fra! Hvis du skulle ligge helt i ro en hel dag bruker kroppen ca 1500 kcal (varierer litt individuelt). Er man oppe og gjør vanlige ting (alt fra å smøre seg en brødksve til å sitte og skrive osv) så er det kanskje rimelig å anslå at man forbrenner ca 2000 (dette varierer selvsagt, men ca). Så kommer trening og aktivitet I ITILLEGG til dette.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...