Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous
Skrevet

Min kjære far har lastet ned et forum lignende dette. Skal bli et musikk forum av noe slag...

Han vet jo egentlig ikke hva han driver med!

Så han ringer meg for hjelp!

Hvordan får jeg forumet på nett??

Kan noen hjelpe meg?

Videoannonse
Annonse
Gjest dorian
Skrevet

Det første han bør gjøre er å sjekke om forumet bruker mysql, altså database.

Med mindre han da har tilgang til en server som kjører dette, er det vanskelig å få et database-basert forum opp og gå.

Men det finnes alternativer i forum som kjører flate tekstfiler, slik som det gamle kg-forumet (may it rest in peace).

dorian

• 15 år senere...
Skrevet
På 9.5.2002 den 21.43, Gjest dorian skrev:

Men det finnes alternativer i forum som kjører flate tekstfiler, slik som det gamle kg-forumet (may it rest in peace).

dorian

Brukte det gamle KG-forumet tekstfiler?! :sjokkert: :sjokkert: :sjokkert:

Anonymkode: 79a11...4e6

Skrevet

Faren din på leie plass hos noen som hoster webområder og laste opp forumet der og installere det der. de fleste nye systemer er relativt enkle å sette opp men krever at man har brukernavn og passord til en database som systemet bruker.

Skrevet

Håper virkelig pappa har fått hjelp ett annet sted siden tråden er i fra 2002 :fnise:

Skrevet
2 minutter siden, padawan skrev:

Faren din på leie plass hos noen som hoster webområder og laste opp forumet der og installere det der. de fleste nye systemer er relativt enkle å sette opp men krever at man har brukernavn og passord til en database som systemet bruker.

Tråden er over 15 år gammel (!), så jeg regner med at de har funnet ut av det.... for lenge siden.:)

Anonymkode: 9a024...3f4

Skrevet

Ettersom TS ikke har kommet med noen oppdatering skal man servere løsninger over en lav sko åkke som. 

:popcorn:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...