Bolligator Skrevet 19. februar 2011 #1 Skrevet 19. februar 2011 Bare ett kjapt sporsmaal, om noen orker aa svare. Paa bla. Universitetet i Oslo sine nettsider staar det at man ikke er tillatt aa jobbe mer enn 20 timer ved siden av studiene. MEN dette finner jeg kun paa den engelske versjonen. Finner ingen ting om det paa den norske versjonen. Har ogsaa googla. Da lurer jeg paa; gjelder dette kun for studenter fra utlandet, eller alle? Kan man jobbe 37 timer i uka og studere samtidig? Mulig jeg har vaert baade blind og fjern naar jeg googla.
Lille Tusenfryd Skrevet 19. februar 2011 #2 Skrevet 19. februar 2011 Det er litt avhengig av om du får stønad fra Lånekassen. De har regler for hvor mye du kan tjene, før stipend blir gjort om til lån osv. www.laanekassen.no Kan ikke forestille meg at UiO har noe med hvor mye du arbeider å gjøre..?
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2011 #3 Skrevet 19. februar 2011 Grunnen til at det står på den engelske siden og ikke den norske, er at utenlandske studenter som er her på studentvisum har begrenset rett til å arbeide, siden de er her for å studere, ikke arbeide. Det er en måte å unngå at folk søker studentvisum når de egentlig ønsker arbeidsvisum (som jeg regner med er vanskeligere å få). Det gjelder selvsagt ingen slike regler for nordmenn, så du kan arbeide så mye du vil. Det du må være oppmerksom på, er som Lille Tusenfryd sier, at Lånekassen har en inntektsgrense for å få fullt stipend. Tjener du mer enn det i året, vil tilsvarende del av lånet ditt ikke bli gjort om til stipend. Du finner all informasjon om det på Lånekassens nettsider.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå