AnonymBruker Skrevet 18. februar 2011 #1 Skrevet 18. februar 2011 Hva er det som får noen lærere til å si detet, "Mobbing finnes ikke på 99% av skolene i Norge", eller "det finnes ikke mobbing på vår skole" og lignende? For det sa læreren til meg da jeg satt i et møte med henne. Og det er ikke første gangen jeg hører det heller, det samme sa læreren, en en annen lærer på en annen skole, til meg for 5 år siden også da min andre unge ble utsatt for veldig grov mobbing. Hva er det med slike lærere? Hvorfor er de i det hele tatt lærere? Angrer sånnn på at jeg ikke sa i fra, men kanskje like greit så slapp det å skje noe jeg ville angre på veldig lenge. Heldigvis så flytter jeg og familien i mai så da blir bedre får jeg håpe.
Gjest Tsunade Skrevet 18. februar 2011 #2 Skrevet 18. februar 2011 Hvorfor de sier sånt? Fordi de er feige og lukker øynene for det som foregår! Hver bidige gang alvorlige mobbesaker kommer i media, står lærere og rektor og sier: "Dette ante vi ingenting om!" Joda, de gjorde det - men valgte å snu det døve øret til når elevene prøvde å si fra. I dag er det vel de færreste skoler som har så mye som en handlingsplan i tilfelle mobbing. Kjenner jeg blir
Tears.of.the.Sun Skrevet 18. februar 2011 #3 Skrevet 18. februar 2011 Det er veldig kjipt at du har opplevd en sånn behandling, men du kan ikke flytte fra problemene. Mange skoler er lik på det området, at prøver sitt beste for å forhindre mobbing, eller at de i det hele tatt ikke innser at mobbing fins på alle skoler.
Kanutte Skrevet 18. februar 2011 #4 Skrevet 18. februar 2011 Jeg er glad for at jeg jobber på en skole som dette skoleåret har fattet to mobbevedtak. Ikke glad fordi vi har elever som jobber, men fordi ledelsen ved skolen jobber seriøst for å gjøre noe med situasjonen. Dessverre finnes det alt for mange barn i Norge som blir mobbet på skolen. Du skal kjenne elevene dine veldig, veldig godt før du kan komme med en uttalelse om at ingen blir mobbet.
Jägermeister Skrevet 18. februar 2011 #6 Skrevet 18. februar 2011 Det er veldig kjipt at du har opplevd en sånn behandling, men du kan ikke flytte fra problemene. Mange skoler er lik på det området, at prøver sitt beste for å forhindre mobbing, eller at de i det hele tatt ikke innser at mobbing fins på alle skoler. Jeg kan ikke si meg enig i den påstanden at mange skoler prøver sitt beste for å forhindre mobbing eller at de ikke innser at mobbing finnes. Det blir for dumt, mobbing har vært sterkt i media de siste årene, først nå i det siste har det tatt helt av med spesialoppmerksomhet på VG nett samt i regi av facebooksiden Bry deg. For noen måneder siden var jeg og kameratgjengen på vei hjem da vi kom gående langs en skole. Det var friminutt og det stod flere voksne personer og passet på barna som lekte. Vi fikk øye på en gjeng som presset en mindre gutt oppi et hjørne av det høye gjerdet rundt skolen, de nærmet seg ham med svært truende holdninger og man kunne se lang vei hvor redd han ble. Samtidig får vi øyekontakt med en voksen som tydelig har sett på dette opptrinnet, men som først kommer gående i det vi stoppet opp og gikk mot skolegjerdet for å jage bøllene vekk. Slikt gir meg tro på at veldig mange flere skoler er fullt klar over at det foregår forskjellige metoder og nivåer av mobbing, men ikke klarer eller vet hvordan de skal ta standpunkt til det. 1
AnonymBruker Skrevet 18. februar 2011 #7 Skrevet 18. februar 2011 Når noen påstår at det ikke finnes mobbing på skolen deres, så er det nesten det sikreste tegnet på at mobbing forekommer! "Vi ser ikke mobbing her vi, for vi bare snur oss og ser en annen vei hvis noe blir ubehagelig."
AnonymBruker Skrevet 18. februar 2011 #8 Skrevet 18. februar 2011 Alt for mye mobbing rundt om på skoler og tror mye skjer mens barna er på aktivitetsskolen, der er det mange unge og uerfarne som jobber. (Skal ikke skjære alle under en kam, er også mange flinke som jobber på aktivitesskolen). Opplevde de senest for et par dager siden, da jeg kom for og hente dattera. Barn er ikke alltid snille med hverandre og noen hadde vært stygge i munnen mot min datter og noen andre kalla henne ting og det hadde vært slossing. den voksnes måte og løse dette på var først og prøve stoppe det, da han ikke klarte det fikk de som erta lov og gå inn å lage mat sammen med en voksen. De fikk en belønning og dette følte datteren min var ekstra urettferdig. Fikk dette fortald av min datter og noen andre elever. Snakka litt med han som hadde "løst konflikten", men han var unnvikende.....Om konfliktene løses sånn på skolen er det ikke rart det blir mobbing, det fikk jo ingen konsekvens for mobberne. Forfølger saken, har snakka med lærer og aktivitetsskole. Vi som foreldre må sette krav til skolen og de som jobber der. Og de som jobber på skolen og aktivitesskole må jobbe med tema mobbing istede for og si at mobbing nei det fins ikke på denne skolen.
AnonymBruker Skrevet 18. februar 2011 #9 Skrevet 18. februar 2011 Kjell Magne Bondevik sin feil. Hvorfor skulle han sette slikt fokus på en slik sak? Grr Synes bare mobbingen er blitt verre pga han. Og nå får Ap skylden for noe han startet!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå