AnonymBruker Skrevet 18. februar 2011 #1 Skrevet 18. februar 2011 Den siste tiden har jeg oppdaget at tre forskjellige venner i løpet av kort tid har slettet meg på Facebook. Blir litt usikker på om jeg har gjort noe "galt", eller om de bare har ønsket å redusere antall venner. Jeg kan ikke komme på noen grunn til at de skulle slette meg. Disse tre kjenner hverandre heller ikke, så det kan ikke være noen sammensvergelse Har dere noen gang opplevd å bli slettet, og hva gjorde dere da? Spurte dere hvorfor? Jeg synes det blir litt patetisk å skulle prøve å legge dem til på nytt i hvert fall...
AnonymBruker Skrevet 18. februar 2011 #2 Skrevet 18. februar 2011 Ja jeg har blitt slettet av mennesker som har hatt opprydning i listen sin. Regner med de ikke vil at alle de har møtt/en gang var venn med skal vite alt de skriver. Men er det venner du er henger med ennå er jo det litt rart.
AnonymBruker Skrevet 18. februar 2011 #3 Skrevet 18. februar 2011 Ja jeg har blitt slettet av mennesker som har hatt opprydning i listen sin. Regner med de ikke vil at alle de har møtt/en gang var venn med skal vite alt de skriver. Men er det venner du er henger med ennå er jo det litt rart. Jeg legger bare til folk jeg kjenner relativt godt. Er ikke sånn som legger til alle jeg noensinne har hørt om. Kun hvis det er de som spør meg, kan det hende jeg legger til noen jeg ikke kjenner så godt. Da gjerne fordi jeg synes det er nesten pinlig å avslå en venneforespørsel. De som har slettet meg var folk jeg ikke møter særlig ofte lenger, men som jeg ønsket å holde kontakten med. Det var vel kanskje ikke gjensidig.
AnonymBruker Skrevet 18. februar 2011 #4 Skrevet 18. februar 2011 Jeg går gjennom mine venner på facebook stadig vekk og fjerner, rett og slett fordi jeg ikke er interessert i ha mennesker der jeg aldri møter og snakker med. Eksempler på mennesker jeg har slettet er venner fra vgs jeg ikke har pratet med siden vgs, og høyst sannsynlig aldri kommer til å prate med igjen, ekser av venner/venninner som jeg ikke har kontakt med, osv. Jeg regner med at det sikkert finnes mennesker som har slettet meg også, jeg var ferdig på vgs for to år siden, og mange av dem jeg "hang" med da, har jeg ikke sett siden da heller. Livet går videre og det er ikke et særlig stort tap.
Monica1968 Skrevet 18. februar 2011 #5 Skrevet 18. februar 2011 Jeg har aldri blitt slettet av noen jeg kjenner personlig og/eller er venn med i det virkelige liv, men blant venners - venners - bekjente som i sin tid sendte meg en forespørsel uten å kjenne meg, har jeg opplevd å bli slettet ved oppryddninger i listen.
AnonymBruker Skrevet 18. februar 2011 #6 Skrevet 18. februar 2011 Hvordan vet dere at det var opprydning, spurte dere?
Gjest Belle Gunnes Skrevet 18. februar 2011 #7 Skrevet 18. februar 2011 Jeg sletter ivei. Har også slutta å legge til en god del folk jeg bare kjenner i perforien. Jeg griner ikke over å bli sletta av folk heller. De må jo selv få ønske om hvordan de ønsker sin venneliste skal se ut. Noen vil bare ha de aller nærmeste på sin venneliste, og det må man respektere om man bare er en i periferien. Hmm nå skal jeg jagguu rydde litt i vennelista mi selv. De som har underholdningsverdi for meg skal få lov til å bli.
Gjest Iah Skrevet 18. februar 2011 #8 Skrevet 18. februar 2011 Jeg har faktisk en kraftig opprydding på facebook selv om dagen. Kommer til å slette over 100 personer. Jeg har vært altfor lite kritisk til folk jeg legger til. Nå gidder jeg ikke ha folk på vennelista bare fordi jeg vet hvem de er lenger.
Fanta Exotic Skrevet 18. februar 2011 #9 Skrevet 18. februar 2011 Jeg hadde 555 venner før, men plutselig (over helga) hadde jeg 548.. Aner ikke hvem disse var, men stussa litt over det. Kan jo hende det er noen som bare har deaktivert profilen sin, for nå har jeg plutselig 552, uten å ha lagt til noen nye.
AnonymBruker Skrevet 26. februar 2011 #10 Skrevet 26. februar 2011 Jeg har noen ganger opplevd at jeg logger meg på facebook, så har jeg færre venner enn jeg hadde dagen før. Jeg har ennå aldri funnet ut hvem disse vennene som har slettet meg er, altså er det ikke noe savn. Jeg blir litt nysgjerrig på hvem det var, men jeg blir ikke lei meg. Jeg burde helt sikkert rydda i lista mi selv, men jeg gidder faktisk ikke. Jeg legger nesten ikke ut noenting selv, så de som er på vennelista mi ser ikke noe privat uansett.
antibac Skrevet 26. februar 2011 #11 Skrevet 26. februar 2011 Jeg har sletta mange fra min liste. Hadde vel ca 400, nå har jeg rundt 300. Jeg gidder ikke å ha folk på lista som jeg ikke en gang sier hei til når jeg ser dem på gata.
suzie Skrevet 26. februar 2011 #12 Skrevet 26. februar 2011 Sletter stort sett bare de jeg ikke kjenner og som er "hyperaktive"... jeg gidder ikke at de spemmer ned veggen min - og når de er helt perifere, så fjerner jeg de likegodt, heller enn å skjule de. Kunne sikkert fjernet mellom 50 og 100 som jeg ikke har kontakt med.
Gjest Mahareth Skrevet 26. februar 2011 #13 Skrevet 26. februar 2011 Nå har jeg hatt en grundig opprydding i vennelista mi, og de som er igjen er bare de jeg faktisk er interessert i å kommunisere med. Om noen av de jeg har sletta blir sure så kunne ikke jeg brydd meg mindre.
AnonymBruker Skrevet 26. februar 2011 #14 Skrevet 26. februar 2011 Jeg har også oppdaget et par stykker som har slettet meg. Men jeg syns det er veldig rart, for når jeg ser på vennnelisten deres, så har de kun slettet meg, men ikke andre som jeg vet er på "samme linje" med meg, og som de også like gjerne kunne ha slettet. Lurer derfor på om facebook feiler noen ganger, og sletter automatisk?
AnonymBruker Skrevet 26. februar 2011 #15 Skrevet 26. februar 2011 Jeg har til enhver tid ganske god oversikt over vennelisten min, i og med at jeg har under 100 stk på listen. Har opplevd å bli slettet noen ganger, men de fleste har vært mer perifere bekjente, så slik sett har det ikke vært noe stort "tap". Men har også opplevd å bli slettet av nærmere bekjentskaper også. Jeg må innrømme at jeg blir litt fornærmet, og har gjort meg opp noen tanker om hvorfor de har slettet meg osv. Med noen av de vet jeg hvorfor, siden vi hadde en felles venn som snakket negativt og for rundt med rykter om meg til et par av de på vennelisten min. De valgte visst å tro på henne, selv om de fleste andre vet hvordan hun er. Jeg opplevde også å bli slettet av en perifer venn, fordi hun ble fornærmet på meg pga at hun ble tagget på et helt normalt bilde. Jeg har jo sett at andre har lagt ut bilder hun er med på i hytt og pine, uten at hun har reagert noe på det. Men da JEG gjorde det, reagerte hun av en eller annen grunn. Jeg mener, når man selv velger å være på facebook, og ikke lagrer de nødvendige innstillingene som hindrer dette, har man ingen grunn til å bli sur. 1
fruBeist Skrevet 26. februar 2011 #16 Skrevet 26. februar 2011 (endret) Jeg opplevde også å bli slettet av en perifer venn, fordi hun ble fornærmet på meg pga at hun ble tagget på et helt normalt bilde. Jeg har jo sett at andre har lagt ut bilder hun er med på i hytt og pine, uten at hun har reagert noe på det. Men da JEG gjorde det, reagerte hun av en eller annen grunn. Jeg mener, når man selv velger å være på facebook, og ikke lagrer de nødvendige innstillingene som hindrer dette, har man ingen grunn til å bli sur. Kanskje andre som har lagt ut bilder av henne har spurt om lov først? Det er faktisk ikke lov til å legge ut hvasomhelst av bilder av andre folk på nett. Når det gjelder innstillinger som forhindrer tagging, så foretrekker jeg faktisk at folk tagger bilder av meg de måtte finne på å legge ut, framfor ikke å tagge. Bildene legges nok ut uanset, og det er greit å ha en viss oversikt, og heller fjerne taggen, evt. be om at bildet blir sletta. Endret 26. februar 2011 av fruBeist 2
loppekasse Skrevet 26. februar 2011 #17 Skrevet 26. februar 2011 Har også slettet en del fra vennelisten på facebook. Rett og slett fordi jeg ikke vil ha folk som jeg har møtt en gang eller to for fem år siden der, folk jeg gikk på barne- og ungdomsskolen med men ikke snakket med i det hele tatt (hvorfor sende meg venneforespørsel når vi ALDRI snakket sammen??) og folk som jeg ikke har snakket med på noen år. Det var fort gjort å redusere antallet noen 30-40 stk hvertfall.
Henkie Skrevet 26. februar 2011 #18 Skrevet 26. februar 2011 Den siste tiden har jeg oppdaget at tre forskjellige venner i løpet av kort tid har slettet meg på Facebook. Blir litt usikker på om jeg har gjort noe "galt", eller om de bare har ønsket å redusere antall venner. Kanskje du er en av DISSE Da står du i fare for å bli slettet...
AnonymBruker Skrevet 26. februar 2011 #19 Skrevet 26. februar 2011 Kanskje andre som har lagt ut bilder av henne har spurt om lov først? Det er faktisk ikke lov til å legge ut hvasomhelst av bilder av andre folk på nett. Når det gjelder innstillinger som forhindrer tagging, så foretrekker jeg faktisk at folk tagger bilder av meg de måtte finne på å legge ut, framfor ikke å tagge. Bildene legges nok ut uanset, og det er greit å ha en viss oversikt, og heller fjerne taggen, evt. be om at bildet blir sletta. Jeg vet med stor sikkerhet at de andre som har lagt ut bilder av henne, ikke har spurt henne først. Disse har jo til og med lagt ut bilder av folk som ikke er på fb engang! DET synes jeg er ganske betenkelig! Det er noe jeg ALDRI kunne ha gjort. Jeg er veldig nøye på å ta slike hensyn. Likevel ble hun sur på MEG, og slettet meg. Men hun er fortsatt venn med de mest "hensynsløse" som legger ut bilder av folk som ikke engang er registrert på fb, og som legger ut og tagger bilder av henne og barna. Men hun tålte dårlig at jeg gjorde det samme. Når man selv har valgt å være med på facebook-sirkuset, da får man bare tåle at det dukker opp et og annet bilde der du er tagget. Det er en del av gamet. Man kan like det eller mislike det, men synes det var litt drøyt å slette meg pga. et helt harmløst bilde.
Curlyme Skrevet 26. februar 2011 #20 Skrevet 26. februar 2011 Jeg har hatt en opprydding selv. Da sletta jeg alle jeg ikke har kontakt med. Hva er vitsen å ha folk der om du aldri snakker med de? Har også hatt venner på facebook som bare hadde meg for å se hva som skjer i mitt liv ikke fordi de vil være mine venner. Nei takk.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå