AnonymBruker Skrevet 18. februar 2011 #1 Skrevet 18. februar 2011 Er jeg en dårlig tante? Har et eldre søsken med tre barn. Og i h*ns familie er det en del surr men "mine barn og dine barn" osv. Så jeg har meldt meg ut en del pga stridigheter osv. Jeg har sagt jeg ikke vil blandes oppi disse feidene osv. Jeg har hatt mitt å stri med de siste årene og er såvidt på beina igjen selv. Så når da jeg får en telefon med spørsmål om jeg kan hente i barnehage ol så grøsser det i hele meg. Jeg holdt nesten på å spy - begynte å brekke meg ved tanken. Ikke fordi jeg ikke liker barna. Tvert imot så elsker jeg de over alt på denne jorda. Men fordi jeg ikke orker å legge mer på mine egne skuldre mtp min egen helse og situasjon. Jeg orker ikke å måtte ta del i andres uorden når jeg selv sliter med mitt liv. Jeg vil heller være den tanta, som er kul og grei, i mer avslappede settinger, som familiemiddager ol. Akkurat nå er jeg bare dritstressa og den fine dagen ble ødelagt fordi jeg fikk et så enkel spørsmål som å hente en unge i barnehagen... jeg skulle jo ikke det. Det skulle jo vært en selvfølge at jeg stilte opp. Jeg er jo tante, familie.
shnuska Skrevet 18. februar 2011 #2 Skrevet 18. februar 2011 men blir du blandet inn i alt dette forde om du henter barna i barnehagen da?
Gjest Ts Skrevet 18. februar 2011 #3 Skrevet 18. februar 2011 Vet disse at du sliter såpass mye? Syns at når du har sagt fra,så bør de se etter andre løsninger.
Gjest Yaget Skrevet 18. februar 2011 #4 Skrevet 18. februar 2011 Så ikke at jeg var innlogga som gjest ts. Beklager det.
AnonymBruker Skrevet 18. februar 2011 #5 Skrevet 18. februar 2011 Ja de har flere ganger ønsket meg som "megler" og joda de vet veldig godt at jeg har hatt en tøff periode. En veldig tøff en. Så det er i ytterst nødstilfelle de ber meg om hjelp.
søstertusenfryd Skrevet 18. februar 2011 #6 Skrevet 18. februar 2011 Kanskje du hadde blitt kvikket opp av å hente og være sammen med tantebarnet.Bra du setter grenser,men pass på så det ikke får negativ virkning.Høres ut som du strever med dette,kanskje mer enn hvis du hadde sagt ja? 1
mars-mamma Skrevet 18. februar 2011 #7 Skrevet 18. februar 2011 Synes det høres leit ut at en så "liten sak" skal ødelegge hele dagen din. Har du noen å snakke med? 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå