Gjest hmm Skrevet 18. februar 2011 #1 Skrevet 18. februar 2011 Lurer litt på hvordan sommerferien gjennomføres når man har dagsamvær (annenhver helg) med barna. Har man rett til å ha "vanlig" samvær da, så vi kan dra på ferie sammen?
Gjest Gjest Skrevet 18. februar 2011 #2 Skrevet 18. februar 2011 Cluet her er vel hvorfor du ikke har overnatting i helgesamværet. Har faktisk aldri hørt om noen som kun har dagsamvær når man har samvær i helgene.
Gjest hmm Skrevet 18. februar 2011 #3 Skrevet 18. februar 2011 Pga at mor nekter overnatting. Har hatt overnatting i helgene, men så plutselig nekter mor. Hun bryter samværsavtalen vi har. Hvis det fortsetter med kun dagsamvær i helgene, så lurer jeg litt på hvordan ferien blir. Skal egentlig ha barnet i påsken også, men veit ikke hvordan det blir nå.
Gjest Petter Skrevet 18. februar 2011 #4 Skrevet 18. februar 2011 Undrendee til dette du skriver. Mor kan ikke nekte deg samvær med barnet, du hat vanligvis krav på annen hver helg og en dag i uka. Dette om din sitvasjon ikke er ekstra ordinær , eller barnet vedlig lite. Synes du burde ta det opp med mor til barnet,og få en samværsavtale skriftlig. Du kan bestille mekling på famileværnkontoret. de kan hjelpe med slik avtale. Ta kontakt med advokat som er spesialist på området, om det ikke ordner seg for deg. En time med rådgivning trenger ikke koste så mye for deg, kan også hende du får dekket alt sammen. http://www.verdensbestepappa.no/kategori11.html
Gjest hmm Skrevet 18. februar 2011 #5 Skrevet 18. februar 2011 Har prøvd å snakke med mora om dette, men hun står på sitt. Har advokat på saken og vært hos familievernkontoret, men får ikke til noen annen løsning.
Gjest Petter Skrevet 18. februar 2011 #6 Skrevet 18. februar 2011 Har prøvd å snakke med mora om dette, men hun står på sitt. Har advokat på saken og vært hos familievernkontoret, men får ikke til noen annen løsning. Om du har krav på samvær gå videre med, evt.bytt advokat. Hva begrunner advokaten det med at det ikke er gjort noe i saken? Hva begrunner mor det med at du ikke får ha samvær som normalt? Er barnet gammelt?
Gjest hmm Skrevet 18. februar 2011 #7 Skrevet 18. februar 2011 Advokaten sier jeg må føye mora ellers kan det slå negativt tilbake på meg seinere. Mora finner på masse løgner. barnet er 8 år.
Gjest Petter Skrevet 18. februar 2011 #8 Skrevet 18. februar 2011 Advokaten sier jeg må føye mora ellers kan det slå negativt tilbake på meg seinere. Mora finner på masse løgner. barnet er 8 år. Synes du bør bytte advokat. Barnet er i en alder som gjør du kan få mye samvær. Har du hatt samvær (dagsamvær) lenge?
Gjest hmm Skrevet 20. februar 2011 #10 Skrevet 20. februar 2011 Synes du bør bytte advokat. Barnet er i en alder som gjør du kan få mye samvær. Har du hatt samvær (dagsamvær) lenge? Dagsamværet begynte etter jul. Tror mora kan være litt sjalu for at jeg har ny samboer og at jeg er lykkelig.
Gjest Gjest Skrevet 20. februar 2011 #11 Skrevet 20. februar 2011 Advokaten sier jeg må føye mora ellers kan det slå negativt tilbake på meg seinere. Mora finner på masse løgner. barnet er 8 år. Det har dessverre vært slik fram til nå at mors løgner kan bli lgt til grunn. Om far krever samvær ihht "vanlig samvær og barnet er gammelt nok har det likevel vært slik at far blir sett på som "konfliktskapende" om han ber om en ordning der barnet får samvær. Myndighetene (dvs politiker, fagfolk og rettsvesen) er imidlertid på gli for å bedre situasjonen for de baerna som utsettes for dette. Det er derfor store muligheter for at du vil vinne fram såfremt du ikke har noen dom mot deg som tilsier at du har begrenset omsorgsevne. Om du kan få mor med på rettsmekling har du kommet langt.
Gjest Petter Skrevet 20. februar 2011 #12 Skrevet 20. februar 2011 Bestill ny meklingpå famileværnkontoret først, det må du ha uansett om du sak videre i rettsystmet. Møter ikke BM er det hennes problem, du får meklingsattesten.
liv Skrevet 20. februar 2011 #13 Skrevet 20. februar 2011 Kall mor inn for mekling igjen og lag avtale for ferien. Tre uker er nå perioden som er regnet som vanlig for normalt samvær om sommeren.
Kråkesaks Skrevet 21. februar 2011 #14 Skrevet 21. februar 2011 Tråden er ryddet for spam. Kråkesaks, moderator.
Gjest hmm Skrevet 22. februar 2011 #15 Skrevet 22. februar 2011 Ser at innlegget fra Kråkesaks er blitt slettet - igjen. Kan du ikke skrive innlegg som ikke blir slettet???
Gjest gjest Skrevet 22. februar 2011 #16 Skrevet 22. februar 2011 Ser at innlegget fra Kråkesaks er blitt slettet - igjen. Kan du ikke skrive innlegg som ikke blir slettet??? Kråkesaks er moderator. Ikke hun som har skrevet, men hun som har slettet;)
Gjest hmm Skrevet 22. februar 2011 #17 Skrevet 22. februar 2011 Kråkesaks er moderator. Ikke hun som har skrevet, men hun som har slettet;) Okei, har ikke lagt merke til at det står moderator. Beklager.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå