Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Tidligere har jeg igrunn blitt tilbydt jobber, så jobbintervju har jeg liten erfaring med. Jeg har vært på noen nå etter nyttår i år, men jeg har jo ikke fått noen av de.

Har dere noen gode råd til hvordan jeg gjør et godt intervju?

Jeg er normalt blid, velkledd og høflig. Når jeg har vært på intervju tidligere har jeg spurt spørsmål om lønn og muligheter for ekstravakter. Jeg har også latt det gå frem at jeg har lest på bedriftens websider og at jeg er engasjert. Er dette for mye? Eller burde jeg spørre om mer?

Jeg trenger virkelig å få denne jobben jeg skal på intervju for neste uke, så alle råd kommer godt med!

Tusen takk! :klemmer:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvis du har mulighet for å være fleksibel er det viktig å få frem det.

Skrevet

Det har jeg, så det er et godt tips! Takk! :)

Skrevet

Jeg har lært at man helst ikke spør om lønn på første intervju, men at man evt tar dette opp på andre intervju. Visstnok pga at det kan virke som om motivasjonen ligger i pengene og ikke jobben, noe som ikke er altfor positivt. Er usikker på hva det menes man skal gjøre om det bare er aktuelt med et intervju før ansettelse.

Skrevet

Det har jeg ikke hørt før, men det virker jo ganske fornuftig.

Jeg tror dette er en jobb med bare ett intervju. Med fast lønn, altså ikke etter avtale. Og jeg vil jo helst vite hva jeg kommer til å tjene. :/

• Liker 1
Skrevet

Det har jeg ikke hørt før, men det virker jo ganske fornuftig.

Jeg tror dette er en jobb med bare ett intervju. Med fast lønn, altså ikke etter avtale. Og jeg vil jo helst vite hva jeg kommer til å tjene. :/

Du kan jo evt spørre hvordan søknadsprosessen er, og kommer det frem at de skal tenke over intervjuene og gi et jobbtilbud til den aktuelle kandidaten, så kan du jo videre spørre om hvordan lønnsavtalene hos de er, om de følger tariff, eller om det er en fast lønn. Skal de ta inn 4 stk til andre gangsintervju så tar du det da :)

Dessuten virker det til at du har god kunnskap om hvordan du skal være på intervju.

her er noen til:

- møt i god tid.

- still forberedet. De fleste har ikke tenkt ut sine sterke og svake sider. Noe som ofte kan komme som spørsmål. Tenk deg også derfor hvordan sterke sider du har i forhold til jobben du søker.

- ha et godt håndtrykk

- snakk "casual" før intervju prosessen starter

- se på vedkommende under intervjuet også de som sitter der som kanskje ikke er så delaktige!

- gjør deg tanker omkring stillingen og få kunnskap fra websider, erfainger om bedriften og evt. avdelingen.

Der er btw masse om jobbintervju på nettet. Søk på ordet så kommer det mye konkret som jeg ikke har tenkt på tidligere.. :)

Lykke til :goodbye:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...