Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Leste her at Svangerskapspermisjon og fødselspermisjone er to forskjellige ting, jeg trodde det var to navn på samme sak? Noen her skrev at permisjon under svangerskapet er svangerskapspermisjon, mens fødselspermisjon er etter fødsel (3 uker før og 42/52 uker etter). men etter å ha søkt litt finner jeg div steder på nettet at de kaller permisjonen etter fødselen for svangerskapspermisjon. Og jeg visste ikke engang at man kunne ta annen permisjon under svangerskapet, hvordan fungerer da denne med hensyn til jobb/lønn?12

Videoannonse
Annonse
Gjest gurimalla
Skrevet

Det er snakk om svangerskapspenger og fødselspenger - ikke permisjon.

Svangerskapspenger kan du få dersom du ikke kan være i jobben din under svangerskapet (litt enkelt forklart). De fleste vil ikke ha rett til svangerskapspenger (dette er ikke det samme som sykepenger, som du skal ha hvis du er syk under svangerskapet).

Tre uker før fødselen starter fødselspermisjonen, da får du fødselspenger. Det er fødselspenger og fødselspermisjon som er det korrekte navnet Sjekk sidene til trygdeetaten, de har den beste informasjonen om dette: http://www.trygdeetaten.no. Lykke til icon_smile.gif

1212[ Dette Innlegg er endret av: gurimalla den 2002-05-08 14:24 ]

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...