trulta_ Skrevet 18. februar 2011 #1 Skrevet 18. februar 2011 Kjøpte meg en orkide i går, den lå i min bil i snart 8 timer. Når jeg pakket den ut, hang den. Har jeg drept den?
pulverheksa Skrevet 18. februar 2011 #2 Skrevet 18. februar 2011 Blomstene detter garantert av, gjorde samme tabbe med en orkide jeg kjøpte før jul. Resten av planten overlevde og holder nå på å danne ny stilk til blomster. (orkideer setter ofte nye blomster som følge av stress) Det er lov å håpe, hvis du har tid til å vente på nye blomster.
lilletuss87 Skrevet 18. februar 2011 #3 Skrevet 18. februar 2011 da kan det nok hende at den har fått seg ett kuldesjokk ja.. blomstene vil nok dette av nå, også er det bare å smøre seg med tålmodighet og vente på nye blomster... hvis stilken fortsatt er fin da?? bare husk at det kan ta laaang tid!! lykke til
Lille´s Skrevet 19. februar 2011 #4 Skrevet 19. februar 2011 Hvis stilken fortsatt er fin, så klipper du den av ca 2cm fra der nederste blomst satt Den kommer seg nok igjen skal du se Orkidé´er er de flotteste plantene som finnes, de trenger bare litt tolmodighet og gjødsel i den perioden de er uten blomst og ca en kopp vann i uka (som ikke må bli liggende i potta)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå