Quinden Skrevet 27. oktober 2003 #1 Del Skrevet 27. oktober 2003 Jeg har en venninne som har to langhårede marsvin og de står mye ute på terrassen under tak i bur, men de er selvfølgelig mye inne også. Spørsmålet er: Hva tåler disse marsvinene, hun mener at de tåler å stå ute, men jeg mener det er for kaldt når vi sitter inne og fyrer i peisen pga at det er kjølig og rått ute. Hva mener dere som har peiling? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dødspingvinen Skrevet 27. oktober 2003 #2 Del Skrevet 27. oktober 2003 Langhårede marsvar tåler nesten det samme som en helt vanlig kanin. Dersom de står ute i oppvarmede bur, så går det greit. Men da må det være god varme der inne, og de må helst ha et lite krypinn. Dersom burene ikke har varme, så må de taes inn. En vanlig kanin kan, men ikke alltid, klare en vinter ute. Et marsvin uten noe varme er litt mer utsatt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Donna Skrevet 27. oktober 2003 #3 Del Skrevet 27. oktober 2003 Jeg trodde igrunne ikke marsvin burde overvintre ute jeg i det heletatt. Uansett så bør man ikke ta de ut og inn .....når det er kaldt ute og varmt inne .... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 27. oktober 2003 #4 Del Skrevet 27. oktober 2003 Marsvin skal IKKE overvintre ute! Har anskaffet oss marsvin i sommer, som kan gå i bånd ute, fikk streng beskjed av deyrehandleren at de IKKE skulle luftes ute om vinteren. Det tåler de ikke. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Quinden Skrevet 28. oktober 2003 Forfatter #5 Del Skrevet 28. oktober 2003 De er for det meste inne, men hun lufter de ute i ikke oppvarmede bur, kun et vanlig bur, det er to stykker, de har hus så de legger seg vel sammen når det blir for kaldt, men jeg sa at jeg ikke trodde de tålte så kalde temperaturer som det er nå, og jeg regner ikke med at hun gjør det igjen. Sikkert ikke så greit å takle temperaturforskjellen for disse stakkars dyrene heller. Takk for svar!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dødspingvinen Skrevet 28. oktober 2003 #6 Del Skrevet 28. oktober 2003 De er for det meste inne' date=' men hun lufter de ute i ikke oppvarmede bur, kun et vanlig bur, det er to stykker, de har hus så de legger seg vel sammen når det blir for kaldt, men jeg sa at jeg ikke trodde de tålte så kalde temperaturer som det er nå, og jeg regner ikke med at hun gjør det igjen. Sikkert ikke så greit å takle temperaturforskjellen for disse stakkars dyrene heller. Takk for svar!! [/quote'] Det er bra, for de takler det ikke når de ikke har noen oppvarming.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Linn3c Skrevet 9. mai 2004 #7 Del Skrevet 9. mai 2004 Kan fint ha dei ute om dagen om sommaren men bør ikkje vera ute om natta og sommaren, og ikkje i det heile tatt om vinteren. Den beste måten å "lufte" dei om vinteren er å sleppe dei ut av buret i stova, slik at dei kan få springe litt! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MarianneE Skrevet 14. mai 2004 #8 Del Skrevet 14. mai 2004 I mine marsvinbøker står det at dyra ikke skal ha tempratur under 10 grader. Så om de har oppvarming eller ikke, eieren må sjekke at dyra ikke fryser. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Miranda Skrevet 13. august 2004 #9 Del Skrevet 13. august 2004 Nå ble jeg veldig forvirret, for jeg har lest at marsvin kan overvintre ute. Det avhenger selvfølgelig at de har et vinterisolert rom de kan gå inn i, - og at de kommer ut om sommeren og gradvis tilpasser seg den faldende tp... Jeg har nemlig et ønske om å lage en utendørs løpegård til alle mine marsvin. De er så søte og jeg har store problemer med å levere ungene fra meg. Hadde liksom forestilt meg en han- og en hunavdeling. Samtidig vet jeg at marsvin opprinnelig stammer fra Peru, - og her er jo tp anderledes... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå