Gå til innhold

Noen som har tips til god og sexy herreduft?

Pink_tulip

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg har lyst til å kjøpe en ny herreduft til mannen min i bursdagsgave :) Her i huset er det jeg som er mest opphengt i dufter og parfymer, så han er liksom ikke så stressa på å finne en ny duft :) Samtidig vet jeg han har tro på duftene jeg finner, for vi har veldig lik smak på både herredufter og jenteparfymer.

Han fikk den grå Boss'en av meg en gang tidligere (Boss Bottled), og den har han i grunnen endt opp med å bruke i to omganger. Den er sykt god, men forandring fryder, og det er jo tross alt jeg som snuser mest på han, hehe ;-)

Han/ jeg liker dufter som er friske, sexy og maskuline på en gang. Er ikke så glad i utsøte herreparfymer som Jean Paul Gaultier. Synes den blir for lite mandig, rett og slett. Og litt kvalmende i store mengder... (Sånn for å ta et eksempel.) Og så litt lei de overfriske duftene, som f.eks den superhit'en fra Gío.

Så - er det noen som har noen tips? (Enten menn selv eller noen jenter som har kjøpt til typen sin :-) Gjerne en som har kommet de siste 1-2 åra. En duft som både pirrer og er behagelig, frisk, men samtidig har litt tyngde.

På forhånd takk :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Åååå, jeg elsker manneparfymer! :rodmer: Den siste jeg kjøpte til min kjære var Dolce&Gabbana The One, den er veldig god.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Azzaro Chrome. *mmmmmm* Den må du lete litt ekstra etter, noe jeg bare ser på som en bonus for da lukter ikke alle mannfolka det samme. :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Boss Orange! :rodmer: Den er den nyeste og jeg elsker den! Likte veldig godt Bottled, den var favoritten før Orange kom.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Clinique Happy for menn er så lett,sporty og frisk at jeg nesten kan bruke den selv. Kjempegod! Og heller ikke svin-dyr. Orange og sølv-flaske

En med litt mer tyngde men samtidig veldig frisk er Chanel Sport Poor Homme. Blank flaske med blankt innhold og sort kork.

Endret av Vinnie
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min kjære bruker Chanel Allure, den er god! Har mange av de samme base notes'ene som Boss Bottled, men denne er spicy der Boss er frisk, om jeg kan si det sånn. Vil jeg påstå, iallefall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så - er det noen som har noen tips? (Enten menn selv eller noen jenter som har kjøpt til typen sin :-) Gjerne en som har kommet de siste 1-2 åra. En duft som både pirrer og er behagelig, frisk, men samtidig har litt tyngde.

A&F Fierce

Endret av Henkie
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Paco rabanne,One Million, den gullflaska som kom ny i fjor. Den er bare så supergod at du kommer til å spise opp mannen din ;)Det kribler når min mann har på seg den. Jeg måtte kjøpe meg dameutgaven, Lady Million, da den er bare nydelig. Lykke til :)

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg selv elsker Chanel Allure på menn, men hvis han er glad i litt lettere, ikke så tung lukt, så Chanel Allure sport. men de er eldre enn 2 år..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Forum er topp - takk for mange gode tips! (Og fortsatt åpen for fler... :)Skal sjekke ut flere av disse.

Akkurat Chanel Allure Sport har han en prøve på her hjemme. Den er god, men hakket for overfrisk. Dessuten er det en parfymeduft jeg lukter overalt. Assistenten i sønnen min sin barnehage bruker en solid dose av den (hehe, lukter av klærne til lillemann når han kommer hjem), flere av guttene i klassen jeg underviser bruker den + folk på bussen. Føler den er litt for vanlig. (Nå skal det sies om Boss Bottled også, men jeg synes den lukter mer forskjellig på folk, og den er ikke like intens.)

Men mange gode tips - gleder meg til å sjekke ut! Liker spesielt beskrivelser som at jeg kommer til å "spise opp mannen min", hehe. Håper jeg synes det samme :)

Og bare kom med flere tips! Som sagt; duftene må være friske (uten å bli for agurkaktige/ sitrusbomber), sexy, mandige, ha litt tyngde, uten å være for krydrete eller søte. Synes Boss Bottled klarer denne balansen veldig bra. (Lurer på om den både har essenser av sandeltre, skog og frukt - uten at jeg kan navnene på toppnoter, bunnnoter osv...) For meg var DEN "sex på flaske" første gang jeg luktet på den ;)

Anbefaler for øvrig fragrantica.com. Super parfymeside der folk omtaler og kommer med "reviews" av parfymer. Mange med peil som skriver. Og så står det beskrivelser av topp- og bunn-noter osv. Bare søk opp parfymer i søkefeltet!

Noen som kjenner til Burberry The Beat for menn forresten? Bruker selv bl.a Burberry The Beat (ikke Brit) for kvinner.

TS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Idag har jeg vært og snust litt på herredufter :) De hadde ikke alle som er nevnt her, men har da fått luktet på flere. Den nye Boss Orange var kanskje den som slo best an av de foreslåtte, men synes den er litt unggutt-duft-aktig :) (Trodde først Boss Orange var den der runde kule med orange på, men det er det altså ikke. Denne her er ganske ny - tror den har kommet i 2011.)

Paco Rabanne 1 Million var for søt og intens. Og Shisheido funket dessverre heller ikke. Clinique Happy ble altfor overfrisk igjen.

De to beste jeg fant idag, som lukter veldig, veldig godt er Chanel Bleu og Versace Pour Homme. Sistnevnte ligner faktisk litt på Chanel Allure Sport, men er hakket mildere, og hakket mindre overfrisk. Den luktet kjempegodt! (Bare et tips - om andre trenger tips...)

Chanel Bleu er visst helt ny. Den lukter maskulint, mandig og... hm... kanskje litt klassisk manneparfyme. Men ikke kjedelig. Luktet veldig godt! Den skifter den nok veldig karakter fra person til person.

Får se hva jeg ender opp med :) Håper andre kan dra nytte av mine tips også! Takk for alle innspill!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
  • 9 måneder senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...