Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Sitter her og er misfornøyd med jobben min, og lengter veldig etter å begynne å studere igjen..

Er en 19 år gammel jente som har tatt friår, og jobber nå i butikk. Selve jobben er ganske grei, og kollegaene er jo koselige, men det blir lite timer til meg og jeg føler meg lurt og naiv. Søker derfor ny jobb, og er veldig lei meg siden ting ikke ble i nærheten av det jeg hadde planlagt for dette året..

Merker at jeg savner å gå på skole og studere, og jeg har såå lyst å begynne igjen, men jeg klarer bare ikke å finne ut av hva jeg skal gjøre :frown: Jeg er veldig glad i foto, reise, markedsføring og språk, og kunne gjerne tenkt meg å studere noe innenfor dette, men er veldig usikker. Kunne også godt ha tenkt meg å studere i utlandet, eller i en annen by, men.. ER SÅ USIKKER :forvirret:

Stresser mer og mer, og føler jeg ikke finner ut av noe, slik som jeg hadde planlagt å gjøre dette friåret.. Siden de setter meg opp til å jobbe kveldsvakter ofte, blir jeg sittende her hjemme og.. glo. Vente på å gå på jobb klokken 16.. Føler meg som en pensjonist! På grunn av dette er jeg usikker, stresset, ensom og deprimert.

Er det noen som har tips til et studie eller en skole som kunne passet? Gjerne i Stavanger-området!

Er så lei av at alle andre vet hva de skal søke og studere, mens jeg sitter her hjemme med "pensjonist-tilværelsen" min.. :cry3:

Skrevet

Slapp av, du er "bare" 19 år. Du har mange år på deg til å bestemme deg. Du får trøste deg med at mange av oss andre som valgte utdanning når vi var 19 år, gjerne tenker helt annerledes når vi feks nærmer oss 30. Eller 40, for den saks skyld.

Livet er ikke bare jobb! Hvorfor ikke nytte tiden til feks bare å slappe av, filosofere over livet, og undre deg over ting som interesserer deg.

Ikke la deg stresse av at du MÅÅÅÅ gjøre noe. Det er så typisk oss i vesten. Det finnes ikke aksept for å rett og slett gjøre ingenting.

Selv back-packa jeg i mine yngre dager. Bare luffa rundt ulike steder på kloden, bare for å slippe stress, slappe av og gjøre noe annet i livet enn kunn fornuftige ting. Og vet du....det mest fornuftige jeg har gjort i livet, har vært når jeg har gjort ikke-fornuftige ting.

Slapp av, nyt livet uten forpliktelser, så kommer alt stresset i livet og alt du "må" gjøre, raskere enn du venter det.

Skrevet

Slapp av, du er "bare" 19 år. Du har mange år på deg til å bestemme deg. Du får trøste deg med at mange av oss andre som valgte utdanning når vi var 19 år, gjerne tenker helt annerledes når vi feks nærmer oss 30. Eller 40, for den saks skyld.

Livet er ikke bare jobb! Hvorfor ikke nytte tiden til feks bare å slappe av, filosofere over livet, og undre deg over ting som interesserer deg.

Ikke la deg stresse av at du MÅÅÅÅ gjøre noe. Det er så typisk oss i vesten. Det finnes ikke aksept for å rett og slett gjøre ingenting.

Selv back-packa jeg i mine yngre dager. Bare luffa rundt ulike steder på kloden, bare for å slippe stress, slappe av og gjøre noe annet i livet enn kunn fornuftige ting. Og vet du....det mest fornuftige jeg har gjort i livet, har vært når jeg har gjort ikke-fornuftige ting.

Slapp av, nyt livet uten forpliktelser, så kommer alt stresset i livet og alt du "må" gjøre, raskere enn du venter det.

Takk for svart Ja, jeg vet at jeg "bare" er 19 år gammel, men jeg savner virkelig å studere, bli kjent med nye folk og.. Jeg savner lekser og prøver!!! :bond: Jeg tok friår for å få litt tid til å tenke, og ikke minst tjene penger til å spare. Jeg har så og si på samme sted som jeg var da jeg sluttet på VGS, og jeg tjener svært lite pga jobben, hvor de bare utnytter meg og gir meg lite timer.

Jeg vil gjerne spare opp penger og reise på en laaang tur rundt i verdens slik det virker som du har gjort, men så er det disse pengene da..! Pluss kjæresten, som jeg gjerne vil ha med meg :nigo:

Huff.. Skjønner at jeg fortsatt har god tid, men.. Skulle bare så gjerne ha LITT peiling på hvilken retning jeg skal gå i nå.. Men her er det nada!

Sliter også med å bestemme meg for hvilken av interessene ovenfor jeg har lyst til å studere.. Liker veldig godt foto, men kunne ikke tenkt meg å studere BARE det, evnt blitt fotograf..

Av og til skulle jeg ønske at jeg bare.. Hadde en plan for framtiden!

Eller er jeg bare ung og dum og.. sytete? :scorpis: ?

Skrevet

*SVAR selvfølgelig.. ikke "takk for svart".. :sjenert:

Skrevet

*SVAR selvfølgelig.. ikke "takk for svart".. :sjenert:

Hehe.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...