AnonymBruker Skrevet 18. februar 2011 #1 Skrevet 18. februar 2011 Hvorfor er det alltid ei halvnaken dame på kvinnebladene? jeg har vel like stor glede av å se en mann med sixpack på fosiden og et blad fylt med vitser,humor og spennende reportasjer fremfor 15 sider med bilder fra catwalken med klær ingen med sunn fornuft ville gått emd uansett, og uavbrutt prat om mensen og hvordan jeg slanker meg. Hvorfor skal det være så forskjell mellom mann og kvinne? alle jentene jeg kjenner leser fhm fremfor cosmoplitan osv, men det er jo ikke akuratt ment for oss... 6
AnonymBruker Skrevet 18. februar 2011 #2 Skrevet 18. februar 2011 Kanskje fordi du henger stort sett med lesbiske damer? Dameblader forsøker vel å hjelpe damer med hvordan se bra ut. Det er vel poenget. =) 2
AnonymBruker Skrevet 18. februar 2011 #3 Skrevet 18. februar 2011 Kanskje fordi du henger stort sett med lesbiske damer? Dameblader forsøker vel å hjelpe damer med hvordan se bra ut. Det er vel poenget. =) det var jo et seriøst svar, ingen av mine veninner er lesbiske, de vet derimot hva de liker å lese og er ikke blanke og tar det de får i fanget og sier seg fornøyd. Er dette hva du kaller "å hjelpe å se bra ut"? http://www.sofeminine.co.uk/mag/luxury/d5322/s21967.html 1
AnonymBruker Skrevet 18. februar 2011 #4 Skrevet 18. februar 2011 Det er motivasjon for damer skal være vakre. FHM er sex-tips for menn, biler, fotball, deilige damer. Jeg tror ikke noe av det er interessant for damer? 1
AnonymBruker Skrevet 18. februar 2011 #5 Skrevet 18. februar 2011 Det er motivasjon for damer skal være vakre. FHM er sex-tips for menn, biler, fotball, deilige damer. Jeg tror ikke noe av det er interessant for damer? Var forsåvidt ikke fhm dette skulle handle om men men^^ - første sidene har de "gullkorn fra pikemunn" og folk sender inn mms med diverse morsomheter de ser i hverdagen, du burde kjøpe deg et å lese, for bortsett fra damene er det mye mer spennende og innholdsrikt nn et dameblad. 1
AnonymBruker Skrevet 18. februar 2011 #6 Skrevet 18. februar 2011 jeg har titt å ofte abonert både på vi menn å fhm, nesten eneste to bladene med intressant innhold, alle mine venninne er gale etter å låne etter meg. de ganger jeg får "jenteblader" av mamma er det ingen interesse for å låne de. tror produsentene innbiller seg at bare forde vi er jenter har vi hode fylt med savspon.(virker sikkert som jeg har det å -> lese/skrivevansker) 4
AnonymBruker Skrevet 18. februar 2011 #7 Skrevet 18. februar 2011 jeg har titt å ofte abonert både på vi menn å fhm, nesten eneste to bladene med intressant innhold, alle mine venninne er gale etter å låne etter meg. de ganger jeg får "jenteblader" av mamma er det ingen interesse for å låne de. tror produsentene innbiller seg at bare forde vi er jenter har vi hode fylt med savspon.(virker sikkert som jeg har det å -> lese/skrivevansker) Det er akuratt det jeg mener, Godt å høre at det finnes flere jenter der ute som tør stå på egne ben! ts 1
cyanid Skrevet 18. februar 2011 #8 Skrevet 18. februar 2011 Tør å stå på egne bein? Hvem sine bein står jeg på da, når jeg unngår alle disse bladene? Uansett om jeg måtte velge, ville jeg heller sett på damene i FHM enn de kjedelige motemodellene i damebladene. Jeg er ikke lesbisk, jeg er bi-visuell, så der kan man se!
AnonymBruker Skrevet 18. februar 2011 #9 Skrevet 18. februar 2011 Tør å stå på egne bein? Hvem sine bein står jeg på da, når jeg unngår alle disse bladene? Uansett om jeg måtte velge, ville jeg heller sett på damene i FHM enn de kjedelige motemodellene i damebladene. Jeg er ikke lesbisk, jeg er bi-visuell, så der kan man se! Dine egne vel? sålenge man tør å skille seg ut fra å bli fortalt hva man burde lese og gå helt andre veien - det er å stå på egne bein 1
cyanid Skrevet 18. februar 2011 #10 Skrevet 18. februar 2011 Skjønte det da Lurte bare på om du mente de som leser dameblader ikke gjør det, men jeg tror jeg bare var vanskelig fordi jeg nettopp hadde stått opp ;D 1
Anglofil Skrevet 18. februar 2011 #11 Skrevet 18. februar 2011 (endret) Jeg er veldig enig med deg ts. For meg er dameblader generelt sett lite interessante og fremstår litt "uintelligente". Ikke det at jeg mener mote og alt slikt er uintelligent, for all del, men noen av oss vil lese om noe annet enn hva som finnes på catwalken eller i Hollywood. Jeg liker spennende reportasjer, og jeg som aldri trodde jeg skulle gjøre det, tyr faktisk heller til Vi Menn og deres vitenskapsbilag framfor alle disse damebladene. Jeg leser f.eks heller side3.no enn side2.no, selv om den ene siden er rettet mer mot menn og den andre mot kvinner. Det er tydelig hva man tror kvinner generelt sett er opptatt av, og at noen er det er helt ok. Ikke misforstå, det er helt greit at det finnes moteblader for kvinner, men jeg er så lei av at omtrent alle dameblader er helt kliss like, svært få inneholder noe mer enn sminke, mote og eventuelt en fra-virkeligheten-reportasje. Mvh Yvonne Endret 18. februar 2011 av Yvonne 3
Sandin Skrevet 18. februar 2011 #12 Skrevet 18. februar 2011 Jeg er SÅ enig! Ønsker meg virkelig et blad det fotballfrue.no ikke er et forbilde. De sextipsene som er i kvinnemagasinene er jo stort sett enten så selvfølgelige at det er pinlig eller så cheesy at jeg bare fnyser av de. Ja til et FHM/Vi menn der de bytter ut halvnakne kvinner med litt sexy menn (og ikke nødvendigvis halvnakne heller). 1
Eske Skrevet 18. februar 2011 #13 Skrevet 18. februar 2011 Jeg mener faktisk å huske at en leser spurte redaksjonen i DetNye (eller så var det Mag, men tror altså det var DetNye) om hvorfor det alltid var jenter på forsiden, og hvorfor det ikek var bilder av kjekke gutter og menn istedet. Da fikk hun til svar at de faktisk hadde prøvd tidligere å ha noen utgaver med menn på, men oppdaget at de med jenter på forsiden solgte drastisk mye bedre! (Jeg personlig blir faktisk mer interessert i blader med bilder av kvinner enn av menn, uten at jeg aner hvorfor, men jeg er verken bifil eller lesbisk.)
Anglofil Skrevet 18. februar 2011 #14 Skrevet 18. februar 2011 Jeg er heller ikke en av dem som egentlig vil ha flere menn i bladene, jeg har ikke akkurat det behovet, men jeg savner annet lesestoff enn sminke og mote, rett og slett. Og jeg savner noe som kunne rettet seg mot kvinner, slik f.eks Vi Menn og deres "Vitenskap og historie". Mvh Yvonne
Sandin Skrevet 18. februar 2011 #15 Skrevet 18. februar 2011 Skal jeg velge tar jeg forøvrig heller FHM-jentene fremfor modelljentene i disse jentebladene altså. Ja takk til naturlige former. 3
AnonymBruker Skrevet 18. februar 2011 #16 Skrevet 18. februar 2011 Skal jeg velge tar jeg forøvrig heller FHM-jentene fremfor modelljentene i disse jentebladene altså. Ja takk til naturlige former. Det er forskjell på menn og kvinner der. Menn vil ha kvinner med former (akkurat som du ;-), kvinner tror menn vil ha menn (kvinner uten former). Ikke rart kvinner blir anorektiske. Men helt uten grunn altså. Menn vil nemlig heller ha damer som ser naturlige ut enn damer som ser ut som menn (med pupper).
AnonymBruker Skrevet 18. februar 2011 #17 Skrevet 18. februar 2011 Det lurer jeg også på. Kvinner på mannebladene, og kvinner på kvinnebladene. Men modellene er uansett ikke det viktigste, det er at kvinnebladene er gørr kjedelige og kun skriver varianter av tre-fire forskjellige artikler (sex, slanking, mote, sminke), mens FHM leverer humor (om enn noe primitiv) og ViMenn leverer forholdsvis gode, spennende artikler. Jeg skulle gjerne abonnert på en hybrid mellom ViMenn og FHM. Jeg er jente og liker og se bra ut, sminker meg litt, kjøper nye klær når jeg har råd, og ønsker å holde meg i form - men jeg gidder ikke sitte i timevis og lese de samme rådene og merkelige motetipsene om og om og om igjen. 2
AnonymBruker Skrevet 18. februar 2011 #18 Skrevet 18. februar 2011 Jatakk til kvinneblader med menn på fremsiden. Sukk. 3
Djungelvrål Skrevet 18. februar 2011 #19 Skrevet 18. februar 2011 Samme her! Hater Henne, DetNye, Costume osv. Alle bladene er heelt like, er overbevist om at hvis du leser for mange slike blader så er det fordummende! Kan til nød lese Kamille eller KK men har sluttet å kjøpe moteblader for lenge siden. Gi meg heller 1 ViMenn enn 10 Henne-magasiner! I ViMenn står det ihvertfall noen skrevne ord om den virkelige verden!
Gjest Emera Skrevet 18. februar 2011 #20 Skrevet 18. februar 2011 Jeg mener faktisk å huske at en leser spurte redaksjonen i DetNye (eller så var det Mag, men tror altså det var DetNye) om hvorfor det alltid var jenter på forsiden, og hvorfor det ikek var bilder av kjekke gutter og menn istedet. Da fikk hun til svar at de faktisk hadde prøvd tidligere å ha noen utgaver med menn på, men oppdaget at de med jenter på forsiden solgte drastisk mye bedre! Ja, er ikke det der rart? Til tross for at kvinner generelt erklærer seg møkkleie av fotomodellbilder og ukeblader med ordet "SLANKE-" smurt utover alle side forsider, så er det nettopp disse som selger best. Kvinner ligger i en slags stille krig med hverandre. Der menn tar det ut ansikt til ansikt (for å vise alle hvem som er størst og sterkest), der konkurrerer vi lydløst om hvem som er tynnest, ser yngst ut og dermed (av media- og motebransjen vedtatt), vakrest. Vi vil så gjerne kunne sammenligne oss med disse jentene uten å falle igjennom, og vi gjør hva som helst for å få det til. Alle slags slankekurer, operasjoner, botox, blablabla. Jeg tror det er formeringsinstinktet som ligger bak mye av dette. Å være den som vinner den mannen som er den beste å formere seg med, og dermed utkonkurrere de andre. Selv om vi allerede har fanget mannen vår, og fått barn. Eller til og med om vi ikke vil ha barn. Vi taper overfor vårt eget instinkt. Jeg generaliserer nå, men det er også meningen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå