Gå til innhold

Udugelige barnehagetanter! Forlot 5-åring!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Her er det tre barnehageansatte som altså ikke klarer å passe på 10 unger... De glemmer av en unge på museet, og setter seg i bussen og drar tilbake til barnehagen sin i nabobyen. Forbanna udugelige mennesker! Sånt finnes det ingen unnskyldning for! De sto vel og slarvet, filte på neglene sine og klagde på den dårlige lønna si (spør du meg fortjener de ikke mye lønn når de evner å miste 10% av barna de hadde med seg...)

http://www.ta.no/nyheter/article5496178.ece

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dette er det værste jeg har lest! :rasende: Makan! De barnehagetantene burde da klare å telle til 10!

Skrevet

Noe så drøyt!!! Jeg fatter ikke at det er mulig!

Har selv jobbet både i barnehage og skole, og det er jo helt essensielt å telle HELE TIDEN, at du har alle på plass! Til og med ute i barnehagegården telte vi ungene hele tida, så vi visste hvor alle var...

Også lurer folk på hvorfor de som har muligheten lar barna sine være hjemme???

• Liker 2
Skrevet

Wow, det var ikke bra og litt vanskelig å forstå hvordan de klarte. Jobber selv i barnehage og det der skulle være nesten umulig at skjer. Vi har såkalte "primærbarn" som vi bruker til å dele inn i grupper på tur. Da har tre voksne ansvaret for 6 barn hver på en fulltallig dag og vi har fartet Oslo rundt uten uhell av noe slag. T-bane, buss, spaserturer osv.

En annen ting, helt ute av kontekst på denne tråden; ikke kall oss "tanter", det er de aller færreste som jobber i barnehage som har det slektsforholdet til barna som går der. Jeg er i alle fall ikke tante til 19 stk. TS skrev tanter i tittel og ansatte i innlegg, foretrekker sistnevnte. :-)

• Liker 3
Skrevet

Jeg har jobbet i naturbarnehage hvor vi var på tur hver dag. Og vi telte og telte og telte. Hele dagen. Det SKAL IKKE være mulig å glemme igjen et barn på den måten, og jeg fatter ikke hvordan det har gått til! Stakkars stakkars lille jente!!

• Liker 7
Skrevet

Og hvorfor i huleste hadde ikke barna på seg vester??????

For noen UDUGELIGE tanter!!!!!!!!!!!!!!!!!

Håper de alle fikk sparken.

• Liker 2
Skrevet

Det er ikke første gangen heller. Men jeg lurer, har noe sånt noen gang skjedd med en skole? For er jo kun barnehagene jeg hører om, gang på gang.

Skrevet

Vi har såkalte "primærbarn" som vi bruker til å dele inn i grupper på tur. Da har tre voksne ansvaret for 6 barn hver på en fulltallig dag og vi har fartet Oslo rundt uten uhell av noe slag. T-bane, buss, spaserturer osv.

Har sett sånne barnehager på tur hundrevis av ganger. Og gleder meg ikke til det blir meg som har barnehagebarn for å si det sånn.

At en voksen skal passe på seks (hypre) småunger på perrongen der t-banen suser forbi, syns jeg alltid (!) ser nifst ut, uten unntak. Ser også på med ekkel følelse i maven når ungene romsterer rundt inne i t-banen før de skal av. Hadde IKKE likt å skulle hatt ansvaret for seks uforutsigbare småunger da. Med eller uten vest kan de : Ramle, gå av på stopp de ikke skulle, bli igjen på t-banen/bussen/trikken.

Så jeg liker det ikke når en haug småttiser står på en perrong (og tuller rundt) i oversized vest med små ryggsekker- og tre voksne har "oversikt" ...

Men de her som dro av sted i en buss- uten å sjekke at alle var der- OG UTEN Å MERKE AT NOEN MANGLET!

Unforgivable!!

Stakkars lille barn som oppdaget å ha blitt alene! Grusomt!Hun ville ikke i barnehagen dagen etter, står det.

Klart hun nektet å dra tilbake til det vemmelige stedet der de ikke merker om hun et tilstedet en gang!!

Bli opprørt av å lese sånt altså...

(Hilsen en mann som håper å bli far.)

• Liker 3
Skrevet

Det er kanskje ikke nå jeg skal fortelle at jeg hadde et liiiiite (2 uker) vikariat i denne barnehagen?

OK, jeg forsvarer ingen, men hvorfor er det slik at hver gang det skjer noe i en barnehage skrikes det opp?

Og da er ALLE som jobber i barnehage idioter/dumme/udugelige/late.....

Hadde dette skjedd i en skole, ville reaksjonen blitt det samme?

Det skjer stadig arbeidsulykker, selvforskydlte eller ikke, og det er jo klart at dette tilfellet er alvorlig!

Jeg unnskylder som sagt ingen og det og telle 10 barn burde det fleste klare, men vi vet ikke hvordan dette skjedde.

Og feile er noe ALLE kan gjøre, desverre var det et barn det gikk utover.

Men uakseptabelt, det er det!

• Liker 2
Gjest nobilian
Skrevet

Det er kanskje ikke nå jeg skal fortelle at jeg hadde et liiiiite (2 uker) vikariat i denne barnehagen?

OK, jeg forsvarer ingen, men hvorfor er det slik at hver gang det skjer noe i en barnehage skrikes det opp?

Og da er ALLE som jobber i barnehage idioter/dumme/udugelige/late.....

Hadde dette skjedd i en skole, ville reaksjonen blitt det samme?

Ja, reaksjonen hadde blitt den samme, og det må vi bare finne oss i. Vi jobber tross alt med det mest dyrebare folk har, toleransen for feil er og skal være lavere i sånne yrker.

• Liker 2
Skrevet

JEG ER INGEN TANTE TIL HVILKE SOM HELST BARN! KUN TIL MIN SØSTERS BARN!

Slapp av a, det er en jobbtitttel.. Det er like dumt som å si "Jeg er ikke jordmor, for jeg er bare mor til mine egne barn" :roll:

• Liker 3
Skrevet

Utilgivelig sak dette ja :kjefte: Enig med nobilian, toleransen er og skal være lavere for feil, så lenge man jobber med mennesker.

Når det gjelder antall ansatte på tur, du som gleder deg til å bli pappa, men ser med bekymring på barnehagene på tur. De voksne har nok mest sannsynligvis bedre kontroll enn det ser ut som, likevel: jeg skulle gjerne hatt færre barn pr. voksen i barnehagen. Så lenge ingen foreldre kjemper for regelendringer/lovendringer så kommer ikke dette til å skje.... Pr i dag er det kun lovbestemt antall pedagoger, ikke antall assistener. Syns foreldre gjerne kan engasjere seg litt mer i barnas hverdag, og virkelig kjempe for at starten på "utdanningen" skal bli bra.

Skrevet

Jobber selv i barnehage: og vi teller-teller-teller: så jeg skjønner ikke at dette kan skje.

Når det gjelder "tante"debatten: jeg blir ikke fornærmet om noen kaller meg barnehagetante: koselig synes nå bare jeg dersom meningen er lun. Er det ment i nedsettende setting som "alle barnehagetanter er udugelige" - synes jeg det sier mer om dem som er nedlatende og grer alle over med en kam enn oss som jobber i barnehage. ;)

• Liker 5
Skrevet

Det er viktig å huske på at dette skjedde i EN barnehage - Dette er ikke noe som skjer ofte (heldigvis!!).

Den tellingen er ikke alltid det sikreste, det beste er å ha en liste med alle navnene, og rope opp - eller SE at alle på listen er der. Telle 10 småtroll som står og hopper er ikke alltid like lett. Grusomt at slike ting kan skje. Skulle vært avisoppslag med alle de flinke barnehageassistentene (Høres ikke tante koseligere ut da?:P) som faktisk tar vare på barna.

• Liker 3
Skrevet

Det er viktig å huske på at dette skjedde i EN barnehage - Dette er ikke noe som skjer ofte (heldigvis!!).

Dette er jo bare tull! Dette skjer ofte! Årlig er det tre-fire saker i avisene om barnehager som har glemt av barn på tur, unger som har dødd fordi de ikke har vært undero ppsikt i bhg, osv. Kom ikke her og bagatelliser dette!

Skrevet

Merker jeg blir småengstelig når jeg leser om slike saker. Kanskje jeg skal kjøpe meg sånn gps-sender til ungen min når hun begynner i barnehage. Noen som har noen erfaring med slikt utstyr?

Skrevet

Dette er jo bare tull! Dette skjer ofte! Årlig er det tre-fire saker i avisene om barnehager som har glemt av barn på tur, unger som har dødd fordi de ikke har vært undero ppsikt i bhg, osv. Kom ikke her og bagatelliser dette!

Jøss, disse sakene kunne jeg tenkt meg å lese om. Har inntrykket at sånne ting fort blir fanget opp av riksdekkende aviser, så merkelig at jeg ikke har fått med meg mer - jeg som leser nettaviser hver dag og klikker meg inn på alle saker som handler om barnehage/skole.

Når det gjelder ulykker i barnehagen blir det noe litt annet syns jeg. Det er sånt som kan skje, dessverre. Man hører jo også om foreldre som har opplevd marerittet og rygge på egne barn f.eks , så selv om man er voksen/forelder/barnehageansatt så har man ikke nødvendigvis totalt oversikt til enhver tid. I barnehager med store flotte uteområder er det umulig å vite nøyaktig hva alle barna gjør hvert eneste sekund, selv om man ikke gjør annet enn å gå runder.

• Liker 1
Skrevet

Jøss, disse sakene kunne jeg tenkt meg å lese om. Har inntrykket at sånne ting fort blir fanget opp av riksdekkende aviser, så merkelig at jeg ikke har fått med meg mer - jeg som leser nettaviser hver dag og klikker meg inn på alle saker som handler om barnehage/skole.

Det sier mye om deg om du ikke har fått med deg disse sakene, du er kanskje ikke så orientert i nyhetsbildet som du gjerne vil tro?

Gjest
Dette emnet er låst for flere svar.
  • Opprett ny...